Jordemor!!!
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Jordemor!!!

    Vad betyder decelerationer?? Det står i min journal decelerationer som senare normaliserades (ang fosterljud tror jag). Tacksam för svar...
  2. 1
    Jordemor!!! Vad betyder decelerationer?? Det står i min journal decelerationer som senare normaliserades (ang fosterljud tror jag). Tacksam för svar...
  3. Kattis
    #2

    Inte Jordemor men...

    ...decelerationer betyder att hjärtfrekvensen sjunker. Vilket de ju gör helt normalt under förlossningen i samband med värkarna. Det viktiga är ju att de inte dippar för mycket och att de återhämtar sig bra under värkpauserna.
  4. 2
    Inte Jordemor men... ...decelerationer betyder att hjärtfrekvensen sjunker. Vilket de ju gör helt normalt under förlossningen i samband med värkarna. Det viktiga är ju att de inte dippar för mycket och att de återhämtar sig bra under värkpauserna.
  5. Jordemor
    #3

    Bra svarat och

    Det finns olika sorters decelerationer och de flesta är helt ofarliga, som Kattis skriver, om det inte finns andra parametrar i CTGn som säger annat.
    Och det fanns det ju inte.

  6. 3
    Bra svarat och Det finns olika sorters decelerationer och de flesta är helt ofarliga, som Kattis skriver, om det inte finns andra parametrar i CTGn som säger annat.
    Och det fanns det ju inte.

  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Tack för hjälpen båda två :-) *imt*

    .
  8. 4
    Tack för hjälpen båda två :-) *imt* .

Liknande trådar

  1. Jordemor var är du
    By Nyfärdiga kollegan in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 16:42
  2. Jordemor vart är du?
    By Bmstud in forum Förlossning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 07:49
  3. Fråga till Jordemor
    By Karin in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 15:51
  4. Jordemor och Kattis
    By Galotta in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 18:01
  5. En privat fråga till sign. Jordemor
    By *MAMMA* in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar