stränder nära alanya
Resesnack
  1. Fia
    #1

    stränder nära alanya

    Har läst runt lite här på snack för att kolla om någon av badstränderna kring alanya eller på en dagsturs avstånd passar för barn. Vi ska åka till Pascha bay i slutet på maj och vara i två veckor med våra tre barn 9, 4 1/2 och 2 år. Jag har förstått att bottnen inte är så fin vid hotellet men kan barn alls bada där? Finns det någon annan barnvänlig strand någon känner till på taxiavstånd? Vi kommer förmodligen att vara mest på området kring poolen men det kan vara kul att prova havet någon gång. Har någon varit på vattenparken i alanya och kan berätta om det var bra?
    /Fia
  2. 1
    stränder nära alanya Har läst runt lite här på snack för att kolla om någon av badstränderna kring alanya eller på en dagsturs avstånd passar för barn. Vi ska åka till Pascha bay i slutet på maj och vara i två veckor med våra tre barn 9, 4 1/2 och 2 år. Jag har förstått att bottnen inte är så fin vid hotellet men kan barn alls bada där? Finns det någon annan barnvänlig strand någon känner till på taxiavstånd? Vi kommer förmodligen att vara mest på området kring poolen men det kan vara kul att prova havet någon gång. Har någon varit på vattenparken i alanya och kan berätta om det var bra?
    /Fia
  3. Madeleine med 4
    #2

    stranden

    vid hotellet tycker jag var helt okej. Det är släta små stenar men vad jag minns så var det helt okej. Det var toppen att man kunde ligga vid polen och bara ta trappor ner om man ville bada lite i havet. Östra stranden skall vara mer barnvänlig än Cleopatra som ni ligger ganska nära. Östra är på andra sidan stan.
  4. 2
    stranden vid hotellet tycker jag var helt okej. Det är släta små stenar men vad jag minns så var det helt okej. Det var toppen att man kunde ligga vid polen och bara ta trappor ner om man ville bada lite i havet. Östra stranden skall vara mer barnvänlig än Cleopatra som ni ligger ganska nära. Östra är på andra sidan stan.
  5. EllaNora
    #3

    Vettenparken är svindyr! Och man får inte

    ta med någon egen dryck in, och drickan där inne kostar multum. Jag tror att den bästa stranden är just där ni ska vara vid pascha bay.
  6. 3
    Vettenparken är svindyr! Och man får inte ta med någon egen dryck in, och drickan där inne kostar multum. Jag tror att den bästa stranden är just där ni ska vara vid pascha bay.
  7. EllaNora
    #4

    Vattenparken menar jag och inlägget skulle

    vara direkt under Fias.
  8. 4
    Vattenparken menar jag och inlägget skulle vara direkt under Fias.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Incekum!

    Kom hem i lördags efter en vecka i Incekum, som ligger ca 2 mil från Alanya. Där var stranden helt underbar, fin sand utan en massa stenar. Mycket bättre än inne i Alanya! Pasha bay ligger ju lite utanför Alanya och åt rätt håll om du vill till Incekum så en utflykt till den stranden rekommenderas!
  10. 5
    Incekum! Kom hem i lördags efter en vecka i Incekum, som ligger ca 2 mil från Alanya. Där var stranden helt underbar, fin sand utan en massa stenar. Mycket bättre än inne i Alanya! Pasha bay ligger ju lite utanför Alanya och åt rätt håll om du vill till Incekum så en utflykt till den stranden rekommenderas!
  11. Madeleine med 4
    #6

    vattenparken

    vi köpte via apollo och för vår familj blev det 71 turkiska och då ingick lunch. Man fick som sagt inte ha med något in, de rotade i väskorna. De pekade på vår tremånaders och frågade vad jag hade med till honom!!! Jag tog mig på tuttarna och sa - bara dessa och de hoppas jag att jag får ta med!!!

    Jag blev väldigt sur att man inte fick ta med saker in för det fanns inget att köpa pga slut på säsongen...
  12. 6
    vattenparken vi köpte via apollo och för vår familj blev det 71 turkiska och då ingick lunch. Man fick som sagt inte ha med något in, de rotade i väskorna. De pekade på vår tremånaders och frågade vad jag hade med till honom!!! Jag tog mig på tuttarna och sa - bara dessa och de hoppas jag att jag får ta med!!!

    Jag blev väldigt sur att man inte fick ta med saker in för det fanns inget att köpa pga slut på säsongen...
  13. Fia
    #7

    incekum

    Tack för tipsset
    Fanns det några faciliteter på stranden, typ toalett eller restaurang om man åker över dagen med tre barn?
  14. 7
    incekum Tack för tipsset
    Fanns det några faciliteter på stranden, typ toalett eller restaurang om man åker över dagen med tre barn?
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Vet inte...

    ...vi badade bara på den delen av stranden som tillhörde hotellet. Men jag skulle bli förvånad om det inte finns nåt \"allmänt\" ställe som är öppet för alla!
  16. 8
    Vet inte... ...vi badade bara på den delen av stranden som tillhörde hotellet. Men jag skulle bli förvånad om det inte finns nåt \"allmänt\" ställe som är öppet för alla!

Liknande trådar

  1. finns det folktomma stränder påTeneriffa
    By lillplopp in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 19:52
  2. Säljare på stränder och badplatser?
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 09:07
  3. Lanzarote-Papagayo och övriga stränder
    By lillplopp in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 16:35
  4. Bra stränder på mellersta kreta?
    By väldigt anonym in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 17:44
  5. vilka stränder är det lagom
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar