Hjälp önskas!!
Resesnack
  1. mamma som vill landa lungt
    #1

    Hjälp önskas!!

    Hjälp om två dagar åker vi till kanarieöarna och barnen är sjuka! De är förkylda, grönsnoriga och täppta. Den minste på 10 mån är värst. Nu är jag ju väldigt orolig för flygrresan, har hört skräckhistorier om spräckta trumhinnor!!!
    Vad gör jag ?
  2. 1
    Hjälp önskas!! Hjälp om två dagar åker vi till kanarieöarna och barnen är sjuka! De är förkylda, grönsnoriga och täppta. Den minste på 10 mån är värst. Nu är jag ju väldigt orolig för flygrresan, har hört skräckhistorier om spräckta trumhinnor!!!
    Vad gör jag ?
  3. Åsa
    #2

    Går till läkaren idag

    Är det mycket grönsnor kan det vara en bakterieinfektion och då brukar amimox (amoxillin en sorts pencilin vara bra)

    Under flygresan så preppa med mycket förs lösgörande koksalt nässpray och sug och snyt dem sedan ger du näsdroppar/spray både vi take-off och landning. Jag vet äverdosering. Men du vill inte att det gröna snoret ska tryckas upp i inner örat för det blir nästan alltid öroiinflammation av det. VIlket _inte_ är kul under semestern. Låt dem äta på något när flyget starat och landar.
  4. 2
    Går till läkaren idag Är det mycket grönsnor kan det vara en bakterieinfektion och då brukar amimox (amoxillin en sorts pencilin vara bra)

    Under flygresan så preppa med mycket förs lösgörande koksalt nässpray och sug och snyt dem sedan ger du näsdroppar/spray både vi take-off och landning. Jag vet äverdosering. Men du vill inte att det gröna snoret ska tryckas upp i inner örat för det blir nästan alltid öroiinflammation av det. VIlket _inte_ är kul under semestern. Låt dem äta på något när flyget starat och landar.
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3

    Åker ni från Arlanda?

    Det gör jag med stora My Travelplanet! Min kille är hostig men inget grönt snor, tack och lov, men jag ska köpa Nezeril. Hoppas att det ordnar sig.
    Prova att vara ute mkt idag och imorgon så snoret rinner ut av sig själv lite. Brukar hjälpa tycker jag! Spraya redan nu med koksalt och Nezeril (som man inte ska överdosera)
    Vi kanske ses!
  6. 3
    Åker ni från Arlanda? Det gör jag med stora My Travelplanet! Min kille är hostig men inget grönt snor, tack och lov, men jag ska köpa Nezeril. Hoppas att det ordnar sig.
    Prova att vara ute mkt idag och imorgon så snoret rinner ut av sig själv lite. Brukar hjälpa tycker jag! Spraya redan nu med koksalt och Nezeril (som man inte ska överdosera)
    Vi kanske ses!
  7. mamma som vill landa lungt
    #4

    Tillbaka från läkaren

    Nä, vi åker från Jönköping! Men hoppas ni får en trevlig resa!!
    Jag kan berätta att jag följde Åsas råd, jag har varit hos läkaren. Mycket riktigt en buktad trumhinna , så nu håller jag tummarna att nezeril gör underverk på planet!
  8. 4
    Tillbaka från läkaren Nä, vi åker från Jönköping! Men hoppas ni får en trevlig resa!!
    Jag kan berätta att jag följde Åsas råd, jag har varit hos läkaren. Mycket riktigt en buktad trumhinna , så nu håller jag tummarna att nezeril gör underverk på planet!
  9. Åsa
    #5

    Fick ni pencillin?

    Om inte räkna annars nästan med att ni kommer behöva det om någon dag där nere. Flygresa och sedan värme som gör att bacillerna växer bra.

    Om ni inte fått pencillin så prova lökomslag i natt.

    Titta här:
    http://www.husapoteket.org/sjukdomar/oronont.html Gå in på sjukdomar sedan öronont och så lökomslag.
  10. 5
    Fick ni pencillin? Om inte räkna annars nästan med att ni kommer behöva det om någon dag där nere. Flygresa och sedan värme som gör att bacillerna växer bra.

    Om ni inte fått pencillin så prova lökomslag i natt.

    Titta här:
    http://www.husapoteket.org/sjukdomar/oronont.html Gå in på sjukdomar sedan öronont och så lökomslag.
  11. mamma som vill landa lungt
    #6

    JODÅ...

    jag är en envis mamma som varit med förr, så efter mycket övertalning fick vi penicillin med oss-puh!!
    Nu håller vi tummarna, i morgon bär det iväg!
    Tack för omtanken.
  12. 6
    JODÅ... jag är en envis mamma som varit med förr, så efter mycket övertalning fick vi penicillin med oss-puh!!
    Nu håller vi tummarna, i morgon bär det iväg!
    Tack för omtanken.

Liknande trådar

  1. Hjälp önskas
    By LaLinda in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 10:06
  2. HJÄLP ÖNSKAS
    By gullunge in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 20:38
  3. Hjälp önskas!
    By anna in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 13:56
  4. Hjälp önskas!
    By roxy in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 15:29
  5. Hjälp önskas
    By Målaren in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 10:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar