Ullbyxefråga mm
Föräldraskap
  1. Agneta H, trean bf 8/11
    #1

    Ullbyxefråga mm

    Jag har beställt och fått ett par ulltrikåbyxor från Minimundus. Har tvättat de en gång för det ska man ju göra innan de börjar användas. Så ska jag fetta in dem med lanolin. Gör man detta när byxorna är blöta eller torra?

    Sen undrar jag om någon vet om man kan köpa \"snappi\", alltså det spännet som håller ihop tygblöjor, någon annanstans än på nätet? Jag bor i Lundatrakten i Skåne. De ställen där man kan beställa det på nätet finns det inget annat som jag behöver så det blir liksom en förliten beställning eftersom de inte kostar så mycket.
  2. 1
    Ullbyxefråga mm Jag har beställt och fått ett par ulltrikåbyxor från Minimundus. Har tvättat de en gång för det ska man ju göra innan de börjar användas. Så ska jag fetta in dem med lanolin. Gör man detta när byxorna är blöta eller torra?

    Sen undrar jag om någon vet om man kan köpa \"snappi\", alltså det spännet som håller ihop tygblöjor, någon annanstans än på nätet? Jag bor i Lundatrakten i Skåne. De ställen där man kan beställa det på nätet finns det inget annat som jag behöver så det blir liksom en förliten beställning eftersom de inte kostar så mycket.
  3. Anonym
    #2

    Blöta

    Jag brukar blanda ut lite Lanolin med lite varmt vatten så det löser sig och sen fylla på så vattnet blir ljummet. Lägga i de blöta byxorna och krama igenom dem några gånger och låta dem ligga där ett tag.

    Har aldrig sett Snappi annat än på nätet. Jag beställde mina från babyboden och det gick bra att bara beställa sådana. Jag beställde bara två stycken första gången! Men det var ett tag sedan, de kanske har ändrat sina regler.
  4. 2
    Blöta Jag brukar blanda ut lite Lanolin med lite varmt vatten så det löser sig och sen fylla på så vattnet blir ljummet. Lägga i de blöta byxorna och krama igenom dem några gånger och låta dem ligga där ett tag.

    Har aldrig sett Snappi annat än på nätet. Jag beställde mina från babyboden och det gick bra att bara beställa sådana. Jag beställde bara två stycken första gången! Men det var ett tag sedan, de kanske har ändrat sina regler.
  5. Agneta H, trean bf 8/11
    #3

    Tack!

    Jag ska prova som du skriver med lanolinet och så testa att beställa två Snappi från babyboden.
  6. 3
    Tack! Jag ska prova som du skriver med lanolinet och så testa att beställa två Snappi från babyboden.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Fast Mia..

    har tagit föräldraledigt nu. Prova med http://www.allt-i-tyg.se/ istället!
  8. 4
    Fast Mia.. har tagit föräldraledigt nu. Prova med http://www.allt-i-tyg.se/ istället!
  9. Agneta H, trean bf 8/11
    #5

    Okej!

    Tack för tipset!
  10. 5
    Okej! Tack för tipset!

Liknande trådar

  1. Ullbyxefråga mm
    By Agneta H, trean bf 8/11 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 07:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar