Kalt...
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Kalt...

    ursh det börjar bli kalt, fast det är ju ganska mysigt. Vad klär ni på era små? Vi har mjuklift i vagnen och det känns som det är väldigt varmt i den så det är fortfarande ganska sparsamt med ytterkläder på gullungen. Munkjacka över långärmad body, byxor, tossor och mössa.

    Kram
  2. 1
    Kalt... ursh det börjar bli kalt, fast det är ju ganska mysigt. Vad klär ni på era små? Vi har mjuklift i vagnen och det känns som det är väldigt varmt i den så det är fortfarande ganska sparsamt med ytterkläder på gullungen. Munkjacka över långärmad body, byxor, tossor och mössa.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Visst börjar

    det bli ruggigt och kallt. Speciellt på morgonen.

    Vi har fleeceoverall, varma tossor, mössa och varma vantar. Bor i Stockholmstrakten.

    Kramar
  4. 2
    Visst börjar det bli ruggigt och kallt. Speciellt på morgonen.

    Vi har fleeceoverall, varma tossor, mössa och varma vantar. Bor i Stockholmstrakten.

    Kramar
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Härligt med hösten!

    Visst är det väl ganska så mysigt med kalla klara höstdagar!

    Kläderna blir lite beroende på vilken vagn jag har. I liggvagnen har han innekläder och sedan raggsockor, bommulsmössa och en fodrad fleeceoverall med övervik för händerna och en luva som sluter tätt kring ansiktet så att det fungerar som en mössa. Sedan har han en liten fleecefilt över sig om vi är ute någon längre stund eller om han sover ute.

    I syskonvgnen är det lite mindre ombonat så där brukar jag använda lite fler filtar + att han ligger på en platt barnkudde för att skydda från kylan underifrån. När det har blåst och varit ruggigt har jag haft honom i vinteråkpåsen i innekläder + bommulsmössa + luvjacka.

  6. 3
    Härligt med hösten! Visst är det väl ganska så mysigt med kalla klara höstdagar!

    Kläderna blir lite beroende på vilken vagn jag har. I liggvagnen har han innekläder och sedan raggsockor, bommulsmössa och en fodrad fleeceoverall med övervik för händerna och en luva som sluter tätt kring ansiktet så att det fungerar som en mössa. Sedan har han en liten fleecefilt över sig om vi är ute någon längre stund eller om han sover ute.

    I syskonvgnen är det lite mindre ombonat så där brukar jag använda lite fler filtar + att han ligger på en platt barnkudde för att skydda från kylan underifrån. När det har blåst och varit ruggigt har jag haft honom i vinteråkpåsen i innekläder + bommulsmössa + luvjacka.

  7. Malin med J. feb-04 och M. aug-05
    #4

    Huh...

    ...ja, nu börjar det bli ordentligt kallt. Idag hade Miranda fleeceoverall, mössa och en filt när vi var ute, bara fleeceoverallen blir lite väl kallt tycker jag, i alla fall här. Hennes händer och fötter håller sig inte varma om vi är ute längre stunder.

    Men idag åker nog fårskinnsåkpåsen fram, och i den blir det lättklätt igen. Stickad tröja, mössa och vantar utöver de vanliga kläderna tar jag på henne i den. Den är ruskigt varm :).
  8. 4
    Huh... ...ja, nu börjar det bli ordentligt kallt. Idag hade Miranda fleeceoverall, mössa och en filt när vi var ute, bara fleeceoverallen blir lite väl kallt tycker jag, i alla fall här. Hennes händer och fötter håller sig inte varma om vi är ute längre stunder.

    Men idag åker nog fårskinnsåkpåsen fram, och i den blir det lättklätt igen. Stickad tröja, mössa och vantar utöver de vanliga kläderna tar jag på henne i den. Den är ruskigt varm :).
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Svårt

    Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur mycket kläder man ska ha. Oftast har Karl fleeceoverall ovanpå sina vanliga kläder och en mössa. Han har dock fått en tuff liten väst av sin moster. Den brukar han få ha ovanpå en kofta kompletterat med mössa och vantar. Dessutom har han alltid filt/filtar på sig i vagnen. Är också noga med att öppna när jag går in någonstans. I helgen såg jag en liten tjej i en vagn med pälsmössa och ordenltigt nedstoppad i åkpåsen INNE på ett kafé. Föräldrarna satt och fikade bredvid.
  10. 5
    Svårt Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur mycket kläder man ska ha. Oftast har Karl fleeceoverall ovanpå sina vanliga kläder och en mössa. Han har dock fått en tuff liten väst av sin moster. Den brukar han få ha ovanpå en kofta kompletterat med mössa och vantar. Dessutom har han alltid filt/filtar på sig i vagnen. Är också noga med att öppna när jag går in någonstans. I helgen såg jag en liten tjej i en vagn med pälsmössa och ordenltigt nedstoppad i åkpåsen INNE på ett kafé. Föräldrarna satt och fikade bredvid.

Liknande trådar

  1. Hur kalt har ni det? -27 här
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 20:11
  2. brr vad kalt ute
    By m-dmed2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar