Avslag?
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Avslag?

    Hej!

    Måste fråga er hur ni haft det med avslaget. Jag tycker att jag blött förhållandevis lite och de senaste dagarna knappt någonting alls, så jag satsade på bara trosskydd idag. Har dock haft lite molvärk i magen på morgonen och VIPS började det bara forsa... blödde igenom byxor och allt, det droppade t o m på golvet, så det var bara att skynda till toaletten. Samma sak har hänt förr - det har varit uppehåll och sen börjat störtblöda typ. Har detta hänt er? Nu moler det rejält och jag blöder. Kommer inte ihåg hur länge jag blödde efter Amanda - hur har det varit för er?

    Nu ska jag på återbesök på spec-MVC i eftermiddag och då tänker jag visserligen fråga om både avslaget och mina enormt sönderskavda bröstvårtor... Har en liten igel här hemma, hmm... det gör ONT! Men det vore skönt att få höra om andras avslag också beter sig underligt.

    Kramisar,
    Annica

  2. 1
    Avslag? Hej!

    Måste fråga er hur ni haft det med avslaget. Jag tycker att jag blött förhållandevis lite och de senaste dagarna knappt någonting alls, så jag satsade på bara trosskydd idag. Har dock haft lite molvärk i magen på morgonen och VIPS började det bara forsa... blödde igenom byxor och allt, det droppade t o m på golvet, så det var bara att skynda till toaletten. Samma sak har hänt förr - det har varit uppehåll och sen börjat störtblöda typ. Har detta hänt er? Nu moler det rejält och jag blöder. Kommer inte ihåg hur länge jag blödde efter Amanda - hur har det varit för er?

    Nu ska jag på återbesök på spec-MVC i eftermiddag och då tänker jag visserligen fråga om både avslaget och mina enormt sönderskavda bröstvårtor... Har en liten igel här hemma, hmm... det gör ONT! Men det vore skönt att få höra om andras avslag också beter sig underligt.

    Kramisar,
    Annica

  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Japp...

    och så hade jag sist också...fast jag hoppas att avslaget inte håller i sig lika länge denna gången för sist så varade det i 12 veckor :(
  4. 2
    Japp... och så hade jag sist också...fast jag hoppas att avslaget inte håller i sig lika länge denna gången för sist så varade det i 12 veckor :(
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Känner igen det där

    Det är väl om någen liten kvarvarande bit av moderkakan eller blodbit som satt fast i livmodern lossnar så kan det komma igen. Jag blöder fortfarane som du fast det blir ju mindre mängder hela tiden.
    Har ett stygn som spricker lite grann ibland när jag är hård imagen så att säga som \"blöder\" då, bara nån droppe ,men svider när jag kissar.

  6. 3
    Känner igen det där Det är väl om någen liten kvarvarande bit av moderkakan eller blodbit som satt fast i livmodern lossnar så kan det komma igen. Jag blöder fortfarane som du fast det blir ju mindre mängder hela tiden.
    Har ett stygn som spricker lite grann ibland när jag är hård imagen så att säga som \"blöder\" då, bara nån droppe ,men svider när jag kissar.

  7. Mamijo
    #4

    Så var det för mig...

    ...det kunde vara nästan borta, men sedan kom det igång igen och blödde massor. Framförallt när jag rört på mig mycket, gått långt eller lyft mycket, så kom det igång igen. Helt borta var det inte förrän efter fem veckor för mig, och om jag inte minns helt tokigt tog det så lång tid även efter första barnet.
  8. 4
    Så var det för mig... ...det kunde vara nästan borta, men sedan kom det igång igen och blödde massor. Framförallt när jag rört på mig mycket, gått långt eller lyft mycket, så kom det igång igen. Helt borta var det inte förrän efter fem veckor för mig, och om jag inte minns helt tokigt tog det så lång tid även efter första barnet.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Robin är nu 4.5 veckor

    och jag blöder fortfarande vissa dagar, men det räcker med trosskydd, så det är väl mest blodblandade flytningar. Men vissa dagar är det helt färglöst i trosskyddet och då dristar jag mig till att sova utan skydd på natten, för att inte bli så skavd i underlivet och vips så har det kommit blod vid morgonamningen, suck.
  10. 5
    Robin är nu 4.5 veckor och jag blöder fortfarande vissa dagar, men det räcker med trosskydd, så det är väl mest blodblandade flytningar. Men vissa dagar är det helt färglöst i trosskyddet och då dristar jag mig till att sova utan skydd på natten, för att inte bli så skavd i underlivet och vips så har det kommit blod vid morgonamningen, suck.

Liknande trådar

  1. Avslag..
    By Virriga Vimsa in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 20:35
  2. Avslag
    By ::Birne:: in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 21:17
  3. Avslag
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 00:42
  4. Avslag
    By Lisa_82 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 12:18
  5. Avslag
    By milu in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar