Prinsessrum...
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Prinsessrum...

    har vi gjort till Jeanna. Ut åkte de mörkblå tapeterna och in kom ljusrosa och ljusgröna tapeter. Knopparna på garderoberna byttes mot prinsesskronor och gardinerna föreställer disneyprinsessorna. Jeanna bara log i går kväll när rummet var inflyttningsklart. Själva är vi supernöjda, för rummet blev så ljust...det går inte att jämföra!!!! Men ärligt, jag tror hela tiden att taklampan är på :)
    Sen måste jag erkänna att det var superroligt att få frossa i rosa och prinsessgrejer. Det är liksom bara en gång i livet man får möjlighet att göra ett sådant rum :) Sen får vi se hur länge prinsesseriet håller i sig, om det blir 2,5 eller 10 år till omtapetsering.
    Någon mer som har prinsessrum eller något annat tema till sitt decemberbarn?
  2. 1
    Prinsessrum... har vi gjort till Jeanna. Ut åkte de mörkblå tapeterna och in kom ljusrosa och ljusgröna tapeter. Knopparna på garderoberna byttes mot prinsesskronor och gardinerna föreställer disneyprinsessorna. Jeanna bara log i går kväll när rummet var inflyttningsklart. Själva är vi supernöjda, för rummet blev så ljust...det går inte att jämföra!!!! Men ärligt, jag tror hela tiden att taklampan är på :)
    Sen måste jag erkänna att det var superroligt att få frossa i rosa och prinsessgrejer. Det är liksom bara en gång i livet man får möjlighet att göra ett sådant rum :) Sen får vi se hur länge prinsesseriet håller i sig, om det blir 2,5 eller 10 år till omtapetsering.
    Någon mer som har prinsessrum eller något annat tema till sitt decemberbarn?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Wow!

    Förstår att Jeanna är glad. Nä, här har vi inte prinsesstema - inget tema alls, faktiskt - i Mayas rum, men visst älskar hon prinsessor, hon också. Hon har ett par stycken dockor och en cykel med prinsessor.
  4. 2
    Wow! Förstår att Jeanna är glad. Nä, här har vi inte prinsesstema - inget tema alls, faktiskt - i Mayas rum, men visst älskar hon prinsessor, hon också. Hon har ett par stycken dockor och en cykel med prinsessor.
  5. Jossan m Neo & Jonah
    #3

    Neo har inget speciellt...

    ... \"sago-tema\", men färgtema har vi i alla fall! *ler* Neo har bara vitt, turkost och limegrönt inne på sitt rum och det tycker jag är fint. Turkost och lime är så himla... lekfullt?
    På väggarna har han i dagsläget ett par ljust, ljust gula tapeter, men jag jobbar på det (Andre vägrar tapetsera om där inne eftersom det är nytapetserat just innan vi flyttade in här)... *ler* Skulle tro att det är en väggmålning på ljusgrå/vita väggar därinne innan sommaren... *planerar i smyg*
  6. 3
    Neo har inget speciellt... ... \"sago-tema\", men färgtema har vi i alla fall! *ler* Neo har bara vitt, turkost och limegrönt inne på sitt rum och det tycker jag är fint. Turkost och lime är så himla... lekfullt?
    På väggarna har han i dagsläget ett par ljust, ljust gula tapeter, men jag jobbar på det (Andre vägrar tapetsera om där inne eftersom det är nytapetserat just innan vi flyttade in här)... *ler* Skulle tro att det är en väggmålning på ljusgrå/vita väggar därinne innan sommaren... *planerar i smyg*
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Hehe...

    karlarna skall bearbetas :) Jag håller just nu på att peppa Tomas att vi skall tapetsera om övre hallen som de förra ägarna målat i grått och terracottarött...dvs även om solen skiner ute så är det bäcksvart inne. Fast vi är helt eniga om att det är gräsligt det är bara orken och pengarna som skall finnas :)
    Hur långt har ni kvar med renoverandet?
  8. 4
    Hehe... karlarna skall bearbetas :) Jag håller just nu på att peppa Tomas att vi skall tapetsera om övre hallen som de förra ägarna målat i grått och terracottarött...dvs även om solen skiner ute så är det bäcksvart inne. Fast vi är helt eniga om att det är gräsligt det är bara orken och pengarna som skall finnas :)
    Hur långt har ni kvar med renoverandet?
  9. Jossan m Neo & Jonah
    #5

    Trist med mörka färger... *grimaserar*

    Vi har väl en hel del att göra, men inget som är akut. Mest bara \"kosmetisk\" renovering... *ler*

    Inomhus ska vi måla om i sovrummet och tapetsera i vardagsrummet. Allt är inköpt och väntar bara på att göras... ;)

    Sedan har vi ju litet större projekt som relaxen i källaren. Där nere finns nu en nyrenoverad gillestuga (björkgolv och väggpanel i björk), tvättstuga/dusch/bastu, matkällare, klädkammare,stort förråd, \"snickar boda\" samt en större halvt inredningsbar hall.
    Gillestugan, snickarbodan, förrådet, klädkammaren och matkällaren ska vi inte göra något alls åt. Men \"duschrummet\" ska bli en relax och hallen ska få ordentliga väggar (målad betong nu) samt få ett ordentligt golv (klinkers eller laminat) med golvvärme. Men här måste vi först spara hop pengar eftersom det rör sig om litet dyrare saker... *suckar, vill ju ha det NUUU*
  10. 5
    Trist med mörka färger... *grimaserar* Vi har väl en hel del att göra, men inget som är akut. Mest bara \"kosmetisk\" renovering... *ler*

    Inomhus ska vi måla om i sovrummet och tapetsera i vardagsrummet. Allt är inköpt och väntar bara på att göras... ;)

    Sedan har vi ju litet större projekt som relaxen i källaren. Där nere finns nu en nyrenoverad gillestuga (björkgolv och väggpanel i björk), tvättstuga/dusch/bastu, matkällare, klädkammare,stort förråd, \"snickar boda\" samt en större halvt inredningsbar hall.
    Gillestugan, snickarbodan, förrådet, klädkammaren och matkällaren ska vi inte göra något alls åt. Men \"duschrummet\" ska bli en relax och hallen ska få ordentliga väggar (målad betong nu) samt få ett ordentligt golv (klinkers eller laminat) med golvvärme. Men här måste vi först spara hop pengar eftersom det rör sig om litet dyrare saker... *suckar, vill ju ha det NUUU*
  11. Medlem sedan
    Sep 1998
    #6

    Vi har

    princessaktigt rum till Emmy. Det går i lila,rosa och vitt.
    Lila och vitt och däremmellan en bård med en liten tjejprinsessa och groda. Sedan har vi hängt upp princessklänningen (utklädning) på väggen istället för att den ligger i en låda.
    Häromdan blev jag klar med hennes lapptäcksöverkast med hjärtan som går i rosa och vitt.

    När vi flyttade in var Emmys rum mörkblårandigt och väldigt mörk eftersom det ligger på norrsidan.
    Nu är det mycket ljusare.Tyvärr så är fönsterkarmarna ännu bruna men till sommaren blir de vita.
  12. 6
    Vi har princessaktigt rum till Emmy. Det går i lila,rosa och vitt.
    Lila och vitt och däremmellan en bård med en liten tjejprinsessa och groda. Sedan har vi hängt upp princessklänningen (utklädning) på väggen istället för att den ligger i en låda.
    Häromdan blev jag klar med hennes lapptäcksöverkast med hjärtan som går i rosa och vitt.

    När vi flyttade in var Emmys rum mörkblårandigt och väldigt mörk eftersom det ligger på norrsidan.
    Nu är det mycket ljusare.Tyvärr så är fönsterkarmarna ännu bruna men till sommaren blir de vita.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Bara \"färgtema\"- och lite riddare

    Han har en ljust blåturkos färg på överkast, myskuddar (han har en massa kuddar på sängen), gardin och blomkrukor. I övrigt är rummet mest vitt. Vid sängen är det lite riddartema- så där är hans ridddargrejer, en riddarborg, en lampa som är ett slott osv,
    Lite avis på er flickmammor- tycker prinsessgrejer vore kul att få pyssla med _nå\'n_ gång (har ju 4 yngre bröder)...
  14. 7
    Bara \"färgtema\"- och lite riddare Han har en ljust blåturkos färg på överkast, myskuddar (han har en massa kuddar på sängen), gardin och blomkrukor. I övrigt är rummet mest vitt. Vid sängen är det lite riddartema- så där är hans ridddargrejer, en riddarborg, en lampa som är ett slott osv,
    Lite avis på er flickmammor- tycker prinsessgrejer vore kul att få pyssla med _nå\'n_ gång (har ju 4 yngre bröder)...

Liknande trådar

  1. Hjälp mig med prinsessrum!
    By pitufina in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar