Stämmer mina symtom??
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Stämmer mina symtom??

    Hej alla goa tjejer
    Jag har lite frågor och vore super gald för svar!
    Det är 1v till mens, jag har molmande värk i magen och har haft det sedan ÄL. Är det mensen eller ?? Va tror ni? Så tidigt.... precis efter ÄL så kom kännslan.
    Min son är ett p-piller barn så jag minns inget av början på förra graviditeten.
    Är det fler såm känns som jag? Plus att mina bröst är ganska ömma/känsliga.

    jag bara grubblar och grubblar... längtar till IM
  2. 1
    Stämmer mina symtom?? Hej alla goa tjejer
    Jag har lite frågor och vore super gald för svar!
    Det är 1v till mens, jag har molmande värk i magen och har haft det sedan ÄL. Är det mensen eller ?? Va tror ni? Så tidigt.... precis efter ÄL så kom kännslan.
    Min son är ett p-piller barn så jag minns inget av början på förra graviditeten.
    Är det fler såm känns som jag? Plus att mina bröst är ganska ömma/känsliga.

    jag bara grubblar och grubblar... längtar till IM
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    För min del

    så hade jag precis dina symptom direkt vid och hela tiden efter ÄL. Var till 99% säker på en graviditet, men tyvärr var det falskt alarm. Väntar med spänning denna månad för att se resultatet.

  4. 2
    För min del så hade jag precis dina symptom direkt vid och hela tiden efter ÄL. Var till 99% säker på en graviditet, men tyvärr var det falskt alarm. Väntar med spänning denna månad för att se resultatet.

  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    jag förstod det..

    .. jag har ställt in mig på att mensen kommer, detta var ju försök 1 så det blir nya tag nästa gång.

    Kram
  6. 3
    jag förstod det.. .. jag har ställt in mig på att mensen kommer, detta var ju försök 1 så det blir nya tag nästa gång.

    Kram
  7. Cattis37
    #4

    Min molvärk..

    kom lite mer än en vecka efter Äl, och även ömheten i brösten (inte så ömma dock, bara lite). Kan säkert vara så att du är gravid..
    Hoppas..Håller tummarna!
    Kram
  8. 4
    Min molvärk.. kom lite mer än en vecka efter Äl, och även ömheten i brösten (inte så ömma dock, bara lite). Kan säkert vara så att du är gravid..
    Hoppas..Håller tummarna!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Ja, du...

    Det där med molvärk är ju otroligt svårt att säga något om. Eller rättare sagt; det är svårt att säga VAD det beror på. Det kan ju vara bebismagen som värker i ett försök att ställa i sig på en ny hyresgäst eller så är det den förbaskade tanten som busar runt.

    Jag hade väldigt mycket molvärk nu när jag var gravid. Men i mitt fall kan det ju uteslutade ha berott på att fostret redan var dött och skulle ut. Kan tyvärr inte komma ihåg hur det var med molvärk när dottern blev till.

    Håller tummarna för att det är \"godartad\" värk du känner =)

    Kram!
  10. 5
    Ja, du... Det där med molvärk är ju otroligt svårt att säga något om. Eller rättare sagt; det är svårt att säga VAD det beror på. Det kan ju vara bebismagen som värker i ett försök att ställa i sig på en ny hyresgäst eller så är det den förbaskade tanten som busar runt.

    Jag hade väldigt mycket molvärk nu när jag var gravid. Men i mitt fall kan det ju uteslutade ha berott på att fostret redan var dött och skulle ut. Kan tyvärr inte komma ihåg hur det var med molvärk när dottern blev till.

    Håller tummarna för att det är \"godartad\" värk du känner =)

    Kram!
  11. Cattis37
    #6

    Godartad värk?

    Som jag förstår så är molvärk ett av de vanligaste symptomen i början av en graviditet även om allt är helt ok..Och inte i första hand något tecken på att något är fel..Men jag kanske missuppfattade det du skrev?
  12. 6
    Godartad värk? Som jag förstår så är molvärk ett av de vanligaste symptomen i början av en graviditet även om allt är helt ok..Och inte i första hand något tecken på att något är fel..Men jag kanske missuppfattade det du skrev?
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    hoppas hoppas

    det kan ju bara tiden avgöra, jag har lovar mig själv att inte göra gravtest.

  14. 7
    hoppas hoppas det kan ju bara tiden avgöra, jag har lovar mig själv att inte göra gravtest.

  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Jepps

    du missuppfattade nog *s* Jag menar att det är svårt att tolka vad molvärk beror på. Dels är ju upplevelsen av molvärk svår att beskriva och kan ju vara mycket lik mensvärk. Alltså kan molvärk betyda graviditet men lika gärna mens. Svårt att veta!

    Jag valde att skriva om mina upplevelser av molvärk och i mitt fall var det ju inte någon godartad värk eftersom det blev missfall av det hela.

    Molvärk uppkommer, för mig iaf, flera gånger under menscykeln och jag tror inte ens en läkare kan säga VAD det är som värker.

    Självklart kan molvärk vara ett gott tecken och många, många, många beskriver att de har just molvärk innan de testat +.

    Kvinnans kropp är ett mysterium och jag önskar att det fanns enklare sätt att förklara allt som sker med oss!

    Kram!
  16. 8
    Jepps du missuppfattade nog *s* Jag menar att det är svårt att tolka vad molvärk beror på. Dels är ju upplevelsen av molvärk svår att beskriva och kan ju vara mycket lik mensvärk. Alltså kan molvärk betyda graviditet men lika gärna mens. Svårt att veta!

    Jag valde att skriva om mina upplevelser av molvärk och i mitt fall var det ju inte någon godartad värk eftersom det blev missfall av det hela.

    Molvärk uppkommer, för mig iaf, flera gånger under menscykeln och jag tror inte ens en läkare kan säga VAD det är som värker.

    Självklart kan molvärk vara ett gott tecken och många, många, många beskriver att de har just molvärk innan de testat +.

    Kvinnans kropp är ett mysterium och jag önskar att det fanns enklare sätt att förklara allt som sker med oss!

    Kram!
  17. KajsaKavat *dag 33 av 33*
    #9

    Lite svårt att säga

    Jag minns att med dottern blev jag förvånad över att känna molvärk så tidigt den månaden, så visst kan det vara så. Livmodern börjar ju förbereda sig direkt när ägget är befruktat, så visst kan det kännas.

    Däremot måste jag säga att jag de två senaste månaderna har fått molvärk väldigt tidigt, och då har det tyvärr inte varit något... men jag håller tummarna för att det är \"rätt\" sorts värk du känner!
  18. 9
    Lite svårt att säga Jag minns att med dottern blev jag förvånad över att känna molvärk så tidigt den månaden, så visst kan det vara så. Livmodern börjar ju förbereda sig direkt när ägget är befruktat, så visst kan det kännas.

    Däremot måste jag säga att jag de två senaste månaderna har fått molvärk väldigt tidigt, och då har det tyvärr inte varit något... men jag håller tummarna för att det är \"rätt\" sorts värk du känner!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10

    Tack för alla svar!

    Ni är så gulliga!
  20. 10
    Tack för alla svar! Ni är så gulliga!

Liknande trådar

  1. mina inkomstuppg stämmer inte
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:24
  2. och så mina symtom...
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 12:42
  3. Mina symtom.*S*
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 07:05
  4. Om mina noteringar stämmer.....
    By Desperado in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 14:08
  5. Mina symtom
    By Mamma ajaj in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar