utslag...
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    utslag...

    Hej alla! Hoppas att helgen varit bra. :-)

    Lille Alexander har fått någon sorts utslag i ansiktet, på kinder och haka. Det är lite rött och på hakan är även huden lite grövre. Är det någon som vet vad det kan vara. Jag ammar ju, så jag började fundera över vad jag har ätit. Det enda ja kom fram till som är \"nytt\" är en annan sorts müsli, men innehållet i den är inga nya råvaror... Någon annan liten bebis som råkat ut för detta? Alexander mår bra för övrigt. Lite synd att det skulle dyka upp nu när vi ska ta kort :-(

    Nä, nu väntar hushållet - det är bara att jobba på...

    Allt gott!
    Marie
  2. 1
    utslag... Hej alla! Hoppas att helgen varit bra. :-)

    Lille Alexander har fått någon sorts utslag i ansiktet, på kinder och haka. Det är lite rött och på hakan är även huden lite grövre. Är det någon som vet vad det kan vara. Jag ammar ju, så jag började fundera över vad jag har ätit. Det enda ja kom fram till som är \"nytt\" är en annan sorts müsli, men innehållet i den är inga nya råvaror... Någon annan liten bebis som råkat ut för detta? Alexander mår bra för övrigt. Lite synd att det skulle dyka upp nu när vi ska ta kort :-(

    Nä, nu väntar hushållet - det är bara att jobba på...

    Allt gott!
    Marie
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Torr?

    Han är inte bara torr då? Prova med Locobase eller någon annan fet kräm. Du kan också stryka på kortisonkräm så läker huden fortare (till fotograferingen...). Min äldsra hade så när han var liten, och då fick vi utskrivet en kräm son hette \"propylenglycol i Essexkräm\" om jag minns rätt, den var jättebra. Hör med bvc!
  4. 2
    Torr? Han är inte bara torr då? Prova med Locobase eller någon annan fet kräm. Du kan också stryka på kortisonkräm så läker huden fortare (till fotograferingen...). Min äldsra hade så när han var liten, och då fick vi utskrivet en kräm son hette \"propylenglycol i Essexkräm\" om jag minns rätt, den var jättebra. Hör med bvc!
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Max har så ibland

    Han hade som hormonprickar på kinderna och huden däremellan blev lite hård/grov och som eksemig när den blev lite torr. Jag fick då lite Mildison av BVC-sköterskan att stryka på (finns receptfritt på Apoteket också) och det blev bättre efter bara någon dag. Nu får han sådana där fläckar ibland för att han ofta torkas i ansiktet (kräks rätt mycket) och vi smörjer lite och det blir bra! Man ska dock tänka på att eftersom det är lite lite cortison i så ska man inte smörja vanemässigt med den, utan bara vid behov så där. Lycka till med fotograferingen!
  6. 3
    Max har så ibland Han hade som hormonprickar på kinderna och huden däremellan blev lite hård/grov och som eksemig när den blev lite torr. Jag fick då lite Mildison av BVC-sköterskan att stryka på (finns receptfritt på Apoteket också) och det blev bättre efter bara någon dag. Nu får han sådana där fläckar ibland för att han ofta torkas i ansiktet (kräks rätt mycket) och vi smörjer lite och det blir bra! Man ska dock tänka på att eftersom det är lite lite cortison i så ska man inte smörja vanemässigt med den, utan bara vid behov så där. Lycka till med fotograferingen!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Lika här

    August ser så ut för jämnan tycker jag. Brukar smörja med bröstmjölk och Locobase Repair mellan varven. Du behöver inte vara orolig, ingen fara på torpet..men blir det mycket värre och mer än ansiktet kan du ju utesluta något..men det är iallafall inte farligt för Alexander.
    Kramis.
  8. 4
    Lika här August ser så ut för jämnan tycker jag. Brukar smörja med bröstmjölk och Locobase Repair mellan varven. Du behöver inte vara orolig, ingen fara på torpet..men blir det mycket värre och mer än ansiktet kan du ju utesluta något..men det är iallafall inte farligt för Alexander.
    Kramis.
  9. Annica
    #5

    Samma här

    fast med min kille på 1,5år. Han har haft så från och till och då det är som värst har vi smörjt med hydrokortison några kvällar och sedan med miniderm och då har det blivit bättre. Det är några som får det, och det är inget som kommer att bestå heller... det börjar att avta på vår kille...
  10. 5
    Samma här fast med min kille på 1,5år. Han har haft så från och till och då det är som värst har vi smörjt med hydrokortison några kvällar och sedan med miniderm och då har det blivit bättre. Det är några som får det, och det är inget som kommer att bestå heller... det börjar att avta på vår kille...

Liknande trådar

  1. Utslag
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 20:40
  2. Utslag..
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 21:05
  3. Utslag
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 11:01
  4. Utslag
    By melkev in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 08:29
  5. Utslag!
    By jennnie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 08:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar