lite daigsrapport från oss
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    lite daigsrapport från oss

    har inte hunnit med så mycket här med två barn hemma hela tiden ;-)

    Men förra tisdagen startade vi i alla fall om med en enskild inskolning. Redan första dagen lämnade Albin mig och lekte en massa, han kom bara och hämtade mig en gång faktiskt.

    Andra dagen lekte han på också, jag bara var där i bakgrunden. Tredje dagen hade jag pratat noga med Albin om att jag skulle gå en stund. Jag lämnade i tio minuter och han var ledsen men inte hysterisk. När jag kom tillbaka så satt han och kramade på inskolningsfröken. Han tankade lite närhet hos mig en stund och sen gick han och lekte igen.

    Tredje dagen var jag borta trekvart och han blev bara lite ledsen när jag skulle gå, redan innan jag kom ut hade det gått över.

    Idag gick det ännu bättre, trots helgen som varit. Och nu är jag hemma sen en timme tillbaka.

    Det känns så bra att ha gjort som vi gjorde, och de veckorna vi satt där förut har verkligen gjort nytta. Nu visste han vad vi skulle till och kände igen alla. Och vi pratade länge innan om att han skulle vara där själv så småningom. Vi har sagt att mamma skulle gå på möte, för det är något han kan relatera till och vet att jag går en stund och kommer tillbaka från sen :-)

    Även om han protesterat lite så har han varit med på det och vi har gjort det i den takt som jag känner har passat honom nu. Vi har haft ytterligare ett möte med dagis också, som kändes bra!

    Kan avsluta med att säga att Jesper Juul kommer och föreläser på Kungsholmen i november och att det är öppet för alla som vill komma. Det sitter en lapp på dagis, jättekul :-)
  2. 1
    lite daigsrapport från oss har inte hunnit med så mycket här med två barn hemma hela tiden ;-)

    Men förra tisdagen startade vi i alla fall om med en enskild inskolning. Redan första dagen lämnade Albin mig och lekte en massa, han kom bara och hämtade mig en gång faktiskt.

    Andra dagen lekte han på också, jag bara var där i bakgrunden. Tredje dagen hade jag pratat noga med Albin om att jag skulle gå en stund. Jag lämnade i tio minuter och han var ledsen men inte hysterisk. När jag kom tillbaka så satt han och kramade på inskolningsfröken. Han tankade lite närhet hos mig en stund och sen gick han och lekte igen.

    Tredje dagen var jag borta trekvart och han blev bara lite ledsen när jag skulle gå, redan innan jag kom ut hade det gått över.

    Idag gick det ännu bättre, trots helgen som varit. Och nu är jag hemma sen en timme tillbaka.

    Det känns så bra att ha gjort som vi gjorde, och de veckorna vi satt där förut har verkligen gjort nytta. Nu visste han vad vi skulle till och kände igen alla. Och vi pratade länge innan om att han skulle vara där själv så småningom. Vi har sagt att mamma skulle gå på möte, för det är något han kan relatera till och vet att jag går en stund och kommer tillbaka från sen :-)

    Även om han protesterat lite så har han varit med på det och vi har gjort det i den takt som jag känner har passat honom nu. Vi har haft ytterligare ett möte med dagis också, som kändes bra!

    Kan avsluta med att säga att Jesper Juul kommer och föreläser på Kungsholmen i november och att det är öppet för alla som vill komma. Det sitter en lapp på dagis, jättekul :-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Åhhh!

    Vad skönt att det går så pass bra! Känns som att enskild inskolning, i hans tempo, är vad som behövdes..

    Men åh vad kul med Juul!! (om man nu förstår vad han säger.. *ler*) Kan du ge mer info?
  4. 2
    Åhhh! Vad skönt att det går så pass bra! Känns som att enskild inskolning, i hans tempo, är vad som behövdes..

    Men åh vad kul med Juul!! (om man nu förstår vad han säger.. *ler*) Kan du ge mer info?
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    absolut

    återkommer, ska skriva upp ordenligt tänkte jag. Men det var typ 22/11 här nånstans...

    Ja det känns jättebra att det funkar bättre nu, och han tycker det är så roligt. Han pratar om allt dom gör och om alla där och vill gå dit :-)
  6. 3
    absolut återkommer, ska skriva upp ordenligt tänkte jag. Men det var typ 22/11 här nånstans...

    Ja det känns jättebra att det funkar bättre nu, och han tycker det är så roligt. Han pratar om allt dom gör och om alla där och vill gå dit :-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    just ja

    han pratar tydligen bra, vid mötet med förskolerektorn så kollade jag faktiskt :-) Hon hade varit på föreläsning förut och man ska förstå enligt henne!
  8. 4
    just ja han pratar tydligen bra, vid mötet med förskolerektorn så kollade jag faktiskt :-) Hon hade varit på föreläsning förut och man ska förstå enligt henne!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Åh vad roligt!

    Lite hastigt: verkligen skönt att höra att det funkat bra!
    Ang Juul, när då, hur då? Jätteintresserad ju!
  10. 5
    Åh vad roligt! Lite hastigt: verkligen skönt att höra att det funkat bra!
    Ang Juul, när då, hur då? Jätteintresserad ju!
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Åh vad glad jag blir

    att höra att det går så bra. :)

    Underbart och det är sååå det ska gå till på en bra inskolning. :)

    stor kram
  12. 6
    Åh vad glad jag blir att höra att det går så bra. :)

    Underbart och det är sååå det ska gå till på en bra inskolning. :)

    stor kram

Liknande trådar

  1. Lite, lite gnäll från mig
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 10:43
  2. lite från mej...
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:34
  3. Lite från mig
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 09:14
  4. Lite från oss!
    By mysaan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:06
  5. lite från mig...
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar