Det blir Kina
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Det blir Kina

    Tack ni som svarade på mitt inlägg häromdagen. Nu har jag bestämt mig - det blir Shanghai och Peking med min femmånaderstjej. Hon är hur go som helst så det ska nog gå bra.

    Nu vill jag gärna ha lite tips. Hur löser man enklast tillvaron på resande fot?

  2. 1
    Det blir Kina Tack ni som svarade på mitt inlägg häromdagen. Nu har jag bestämt mig - det blir Shanghai och Peking med min femmånaderstjej. Hon är hur go som helst så det ska nog gå bra.

    Nu vill jag gärna ha lite tips. Hur löser man enklast tillvaron på resande fot?

  3. LolloF
    #2

    Vad skoj!

    Ser fram emot att höra om hur ni hade det när ni kommer hem. Vi åker i slutet av november eller i början av december till Beijing.
    Vet inte vad du vill ha för slags tips, men ställ gärna mer konkreta frågor så ska jag försöka svara...
    Det är oftast \"enkelt\" att resa med barn, när de är upp till året har de oftast inte så stora krav. Man tar kanske med invand barnmat, välling, lite blöjor, snuttefilten och en vagn. Vi brukade släpa med en vattenkokare för att kunna koka nappar, göra välling, värma barnmat mm. Men det kan finnas vattenkokare på hotellrumen. Om du använder sökfunktionen och söker på \"packlista\" eller liknande kan du nog få endel tips
    I början släpade jag med halva barnkammaren när vi reste, sedan märkte man att det faktiskt fanns barn på de platser man besöker ;o)
    Ha det gott.
    /Lollo
  4. 2
    Vad skoj! Ser fram emot att höra om hur ni hade det när ni kommer hem. Vi åker i slutet av november eller i början av december till Beijing.
    Vet inte vad du vill ha för slags tips, men ställ gärna mer konkreta frågor så ska jag försöka svara...
    Det är oftast \"enkelt\" att resa med barn, när de är upp till året har de oftast inte så stora krav. Man tar kanske med invand barnmat, välling, lite blöjor, snuttefilten och en vagn. Vi brukade släpa med en vattenkokare för att kunna koka nappar, göra välling, värma barnmat mm. Men det kan finnas vattenkokare på hotellrumen. Om du använder sökfunktionen och söker på \"packlista\" eller liknande kan du nog få endel tips
    I början släpade jag med halva barnkammaren när vi reste, sedan märkte man att det faktiskt fanns barn på de platser man besöker ;o)
    Ha det gott.
    /Lollo

Liknande trådar

  1. Bok om Kina
    By dell111 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 16:33
  2. Kina
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 18:06
  3. OS i Kina
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 14:16
  4. kina?
    By klockarkatt in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 12:09
  5. KINA
    By fabfix in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar