Nupp /kub resultat
Gravidsnack
  1. anonym just nu
    #1

    Nupp /kub resultat

    Har just gjort kub, alltså nupp-test kombinerat med blodprov, och fick resultatet 1/545. Min åldersrisk är 1/38 så det var ju ett avsevärt bättre resultat. Hur har ni andra som gjort kub resonerat vid era resultat? Jag har ingen bra erfarenhet av tidigare fvp så jag vill verkligen undvika det.
  2. 1
    Nupp /kub resultat Har just gjort kub, alltså nupp-test kombinerat med blodprov, och fick resultatet 1/545. Min åldersrisk är 1/38 så det var ju ett avsevärt bättre resultat. Hur har ni andra som gjort kub resonerat vid era resultat? Jag har ingen bra erfarenhet av tidigare fvp så jag vill verkligen undvika det.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Jag resonerade såhär

    att om jag inte var beredd av avbryta om jag fick ett \"negativt\" resultat fanns det ingen anledning att göra fvp.
    Jag kände att missfall med ett friskt barn vore mycket värre än ett barn med något handikapp.

    Men dessvärre måste man ju fatta beslut själv.
    Lycka till, det är inga lätta beslut!
  4. 2
    Jag resonerade såhär att om jag inte var beredd av avbryta om jag fick ett \"negativt\" resultat fanns det ingen anledning att göra fvp.
    Jag kände att missfall med ett friskt barn vore mycket värre än ett barn med något handikapp.

    Men dessvärre måste man ju fatta beslut själv.
    Lycka till, det är inga lätta beslut!
  5. maggan
    #3

    glad idag

    Jag är så glad idag för jag har precis också gjort KUB och fick jättebra siffror 1/9010, så för mig blev det inget svårt val... Jag är bara 31. Jag tänkte såhär: hos oss verkar de tycka att man kan fundera på att gå vidare med fvp om man för större risk än 1/300, så med dina siffror hade inte JAG gått vidare men det får ju klart ni bestämma. Hoppas du kan bli nöjd med vad du än väljer. Det här är jättesvårt tycker jag!
  6. 3
    glad idag Jag är så glad idag för jag har precis också gjort KUB och fick jättebra siffror 1/9010, så för mig blev det inget svårt val... Jag är bara 31. Jag tänkte såhär: hos oss verkar de tycka att man kan fundera på att gå vidare med fvp om man för större risk än 1/300, så med dina siffror hade inte JAG gått vidare men det får ju klart ni bestämma. Hoppas du kan bli nöjd med vad du än väljer. Det här är jättesvårt tycker jag!
  7. bella
    #4

    Jag hade

    1/530 på bara nupp när jag var 33...

    Och ut kom en välskapt flicka...
  8. 4
    Jag hade 1/530 på bara nupp när jag var 33...

    Och ut kom en välskapt flicka...

Liknande trådar

  1. Nupp-resultat?
    By Dots in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 13:54
  2. NUPP-resultat
    By Nora m nytt bf 17/2 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 21:35
  3. NUPP-resultat!
    By uncas76 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 10:03
  4. Nupp resultat
    By zirah in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 11:38
  5. NUPP resultat
    By Fia bf 30 maj -06 in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 15:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar