Hej svejs
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Hej svejs

    Hoppas helgen har varit god mot er, vad har ni hittat på? Själva hade vi fullt upp, jag var på utbildning för föräldrar på kooperativdagis hela lördagen, sen passade vi mina syskonbarn på kvällen, H och minstingen somnade efter mycket bus efter 21 någon gång, men den andra, snart åtta stannade uppe med oss, vi fastnade i ett 500-bitarspussel och kunde inte sluta förrän det var klart, efter tolv, han lägger sig när han är trött sa de... eller inte ;) Vi hade skoj i alla fall =)

    Igår var jag på min bokcirkel god brunch och fika, sen trädgårdsdag i föreningen på eftermiddagen och därefter en husvisning, vill ha!! Men huset är dyrt och jag är fattig så idag har jag bitit i det riktigt sura äpplet och ringt och timvikanmält mig på mitt gamla jobb. Har tänkt tanken länge men velat och velat och velat. Färdigvelat, nu är det gjort i alla fall.

    Imorgon blir det inspektion av badrummet MED vatten, vi hade en torr-inspektion i fredags. Det lutar dåligt om man säger så... Kram till er alla!
  2. 1
    Hej svejs Hoppas helgen har varit god mot er, vad har ni hittat på? Själva hade vi fullt upp, jag var på utbildning för föräldrar på kooperativdagis hela lördagen, sen passade vi mina syskonbarn på kvällen, H och minstingen somnade efter mycket bus efter 21 någon gång, men den andra, snart åtta stannade uppe med oss, vi fastnade i ett 500-bitarspussel och kunde inte sluta förrän det var klart, efter tolv, han lägger sig när han är trött sa de... eller inte ;) Vi hade skoj i alla fall =)

    Igår var jag på min bokcirkel god brunch och fika, sen trädgårdsdag i föreningen på eftermiddagen och därefter en husvisning, vill ha!! Men huset är dyrt och jag är fattig så idag har jag bitit i det riktigt sura äpplet och ringt och timvikanmält mig på mitt gamla jobb. Har tänkt tanken länge men velat och velat och velat. Färdigvelat, nu är det gjort i alla fall.

    Imorgon blir det inspektion av badrummet MED vatten, vi hade en torr-inspektion i fredags. Det lutar dåligt om man säger så... Kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Vad gör de

    när de inser att fallet är dåligt lagt? Bilar upp hela sk*ten igen? :S
  4. 2
    Vad gör de när de inser att fallet är dåligt lagt? Bilar upp hela sk*ten igen? :S
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Typ...

    det ja... men inte frivilligt förstås, bara om vi tvingar dem..
  6. 3
    Typ... det ja... men inte frivilligt förstås, bara om vi tvingar dem..
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Och det lär ni göra

    om ni inte ska dras med nåt hemskt besvärligt...

    Är det br eller hr? Är det br MÅSTEMÅSTEMÅSTE ni tvinga dem. Ok?
  8. 4
    Och det lär ni göra om ni inte ska dras med nåt hemskt besvärligt...

    Är det br eller hr? Är det br MÅSTEMÅSTEMÅSTE ni tvinga dem. Ok?
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Det är

    en BR, jo jag lutar dit, sambon lutar åt ett hus, överge det sjunkande skeppet i tid ;)

    Skönhetsfel kan man svälja, men funktionsfel är svårare...
  10. 5
    Det är en BR, jo jag lutar dit, sambon lutar åt ett hus, överge det sjunkande skeppet i tid ;)

    Skönhetsfel kan man svälja, men funktionsfel är svårare...
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Ojdå!

    Det låter inte bra med ett golv som inte faller osm det ska :/

    Här har vi ännu inte återhämtat oss från helgens kalasande, makens 30års fets gick av stapeln i lördagskväll, 35 gäster :D Hur kul som helst!
    De sista gästern sparkade vi ut vid 5 på morgonen, hemma halv sex, sov till 8 sen ner och städa lokalen som skulle vara städad och klar kl 12 :/ Så trötta är vi kan man väl säga!
    Elliot var hos mormor och morfar och hade gör skoj!!

    En underbar helg lätt sagt!
  12. 6
    Ojdå! Det låter inte bra med ett golv som inte faller osm det ska :/

    Här har vi ännu inte återhämtat oss från helgens kalasande, makens 30års fets gick av stapeln i lördagskväll, 35 gäster :D Hur kul som helst!
    De sista gästern sparkade vi ut vid 5 på morgonen, hemma halv sex, sov till 8 sen ner och städa lokalen som skulle vara städad och klar kl 12 :/ Så trötta är vi kan man väl säga!
    Elliot var hos mormor och morfar och hade gör skoj!!

    En underbar helg lätt sagt!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Precis,

    och ni åker på det som dolt fel om ni accepterat det. Bit i skitsura äpplet och gnäll tills de fixar.


    Mamma fick vattenskada och skulle få nytt klinker i hallen; det är två delar, en liiiten på en knapp kvm och sen en lång på kanske 3-4 kvm och en tröskel emellan. Plattisen lade det så illa att längs-med-fogarna inte stämde mot varandra, han började \"i hörnet\" så som man \"ska\" på båda \"rummen\" och därför diffade det. Fast försäkringsbolaget röt \"GÖR OM!\" så han fick göra om i lilla hallen - nu är det snyggt. Alla hantverkare gör inte bra jobb. :S
  14. 7
    Precis, och ni åker på det som dolt fel om ni accepterat det. Bit i skitsura äpplet och gnäll tills de fixar.


    Mamma fick vattenskada och skulle få nytt klinker i hallen; det är två delar, en liiiten på en knapp kvm och sen en lång på kanske 3-4 kvm och en tröskel emellan. Plattisen lade det så illa att längs-med-fogarna inte stämde mot varandra, han började \"i hörnet\" så som man \"ska\" på båda \"rummen\" och därför diffade det. Fast försäkringsbolaget röt \"GÖR OM!\" så han fick göra om i lilla hallen - nu är det snyggt. Alla hantverkare gör inte bra jobb. :S
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Hur gick det med tårtorna??

    Tänker du ta med dig en hel som blev över och mula i huvudet på mig under spa-helgen??? *fnissar, lätt nervös*
  16. 8
    Hur gick det med tårtorna?? Tänker du ta med dig en hel som blev över och mula i huvudet på mig under spa-helgen??? *fnissar, lätt nervös*
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Det blev 3/4 tårta över!!

    *asg* Så jag sparar den i kylen tills Spa´t :P

    Men god var den!!
  18. 9
    Det blev 3/4 tårta över!! *asg* Så jag sparar den i kylen tills Spa´t :P

    Men god var den!!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Nänänä!!

    Då ska du istället vara DJUUUPT tacksam över att jag sa åt dig att göra en tårta till - det HADE ju inte räckt med de du hade gjort innan jag kom och räddade hela kalaset! *sätter näsan i vädret*
  20. 10
    Nänänä!! Då ska du istället vara DJUUUPT tacksam över att jag sa åt dig att göra en tårta till - det HADE ju inte räckt med de du hade gjort innan jag kom och räddade hela kalaset! *sätter näsan i vädret*
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    JOHO!!

    För jag har kvar en orörd i frysen ju *s*
  22. 11
    JOHO!! För jag har kvar en orörd i frysen ju *s*
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    En TILL?

    Menar du att ni åt 1 1/4 tårta på 35 personer? SKOJARUMEDMIG?
  24. 12
    En TILL? Menar du att ni åt 1 1/4 tårta på 35 personer? SKOJARUMEDMIG?
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Nej

    Vi åt 1 och 1/3 32cm i diamteter tårta på 35 pers! *s*

    Däremot käkade de 11 kg potatis *s*
  26. 13
    Nej Vi åt 1 och 1/3 32cm i diamteter tårta på 35 pers! *s*

    Däremot käkade de 11 kg potatis *s*
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Korkade gäster...*himlar med ögonen*

    Ta med tårtskrället så ska vi visa hur den går åt på spa-helgen du! *s* Tio damer - vi kan nog göra rent hus på en hel tårta. ;)
  28. 14
    Korkade gäster...*himlar med ögonen* Ta med tårtskrället så ska vi visa hur den går åt på spa-helgen du! *s* Tio damer - vi kan nog göra rent hus på en hel tårta. ;)
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    *s* ja jag tro också det!

    Det var mer matfolk än tårtfolk :)
    Men den var god det sa ALLA, men man var rätt mätt ;) Jag hade dessutom spritsat på lite extra creme och dekorerat med jordgubbar så det såg ut som en gräddig jordgubbstårta, tji fick dom *s*
  30. 15
    *s* ja jag tro också det! Det var mer matfolk än tårtfolk :)
    Men den var god det sa ALLA, men man var rätt mätt ;) Jag hade dessutom spritsat på lite extra creme och dekorerat med jordgubbar så det såg ut som en gräddig jordgubbstårta, tji fick dom *s*
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    *s*

    Men det var bra med citron i bottnarna? Eller hur var det nu, FICK gästerna de tårtor med citron i bottnarna?? *ser en frusen tårta komma farande i riktning mot mitt huvud*
  32. 16
    *s* Men det var bra med citron i bottnarna? Eller hur var det nu, FICK gästerna de tårtor med citron i bottnarna?? *ser en frusen tårta komma farande i riktning mot mitt huvud*
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Dolt fel?

    Hur blir det det? Har jag inte haft en tanke på.
  34. 17
    Dolt fel? Hur blir det det? Har jag inte haft en tanke på.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    *flinar*

    Det blev ingen citron i bottnarna men en rejäl nypa i cremen.
    Och det där som skulle likna tårta i det där dåliga vädret du vet.. då jag vara nära att åka in på psyk.. den tyckte sonen, maken och svågern var så god så det åt en hel långpanna uatn något till *s* Så jag tänkte att det funkar lika bra utan.. Kanske DÄRFÖR ingen ville ha mycket tårta?
  36. 18
    *flinar* Det blev ingen citron i bottnarna men en rejäl nypa i cremen.
    Och det där som skulle likna tårta i det där dåliga vädret du vet.. då jag vara nära att åka in på psyk.. den tyckte sonen, maken och svågern var så god så det åt en hel långpanna uatn något till *s* Så jag tänkte att det funkar lika bra utan.. Kanske DÄRFÖR ingen ville ha mycket tårta?
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Eftersom ni vet

    att det är knas med fallet och det kan ställa till med skador, så finns risken att ni blir ersättningsskyldiga. Tror jag - det skulle funka så med hus iaf. Jag fattar att det tvärsuger att bila upp igen, men jag skulle ta den smällen hellre nu än sen, dessutom blir det gratis om det görs om nu, men kostar en förmögenhet om ni låter detta fel passera och sen måste stå för kalaset själva.

    Finns det NÅGOT annat skäl att INTE göra det nu, än att det vore asjobbigt att det inte var klart?
  38. 19
    Eftersom ni vet att det är knas med fallet och det kan ställa till med skador, så finns risken att ni blir ersättningsskyldiga. Tror jag - det skulle funka så med hus iaf. Jag fattar att det tvärsuger att bila upp igen, men jag skulle ta den smällen hellre nu än sen, dessutom blir det gratis om det görs om nu, men kostar en förmögenhet om ni låter detta fel passera och sen måste stå för kalaset själva.

    Finns det NÅGOT annat skäl att INTE göra det nu, än att det vore asjobbigt att det inte var klart?
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Ja! *på dryg inandning*

    Bara för att du inte följer anvisningarna minsann! Och sen att du har sopråttor hemma som äter vad skräp som helst... *himlar med ögonen och låtsas inte om att jag bor ihop med tre likadana*
  40. 20
    Ja! *på dryg inandning* Bara för att du inte följer anvisningarna minsann! Och sen att du har sopråttor hemma som äter vad skräp som helst... *himlar med ögonen och låtsas inte om att jag bor ihop med tre likadana*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hej svejs :)
    By NathalieR in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 08:30
  2. Hej svejs!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 11:49
  3. Hej svejs
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 20:04
  4. Hej svejs:)
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 17:32
  5. Hej svejs
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar