Kommer hit och skriker av mig
Föräldraskap - kristen
  1. Anonym
    #1

    Kommer hit och skriker av mig

    Det är jag med svägerskan som vi skulle få hit för att hon blev utskriven från psyk. men inte vågade bo själv och sedan intagen igen efter att hennes boendestödjare ringt mobila teamet. Hon blev utskriven igen nyss och ingen ifrån sjukhuset meddelar släkt (det får de kanske inte mot hennes vilja?) eller boendestödjare. På vägen hem från sjukhuset åkte hon förbi en bensinmack och köpte tändvätska och försökte tända eld på sig. Hon hade haft tvångstankar om det. Nu är hon skadad men lever. Varför går det inte att hjälpa henne? Det är så fruktansvärt att hon finner livet så här outhärdligt, men en del av mig är arg på henne också. På sjukhuset har hon legat med en massa andra unga kvinnor som skadat sig själva och det känns bara som om hon fått nya tankar av det. Min svärmor mår så jättedåligt av allt som hänt och anklagar sig själv för allt som hänt hela hennes liv - alltifrån att hon kanske inte var tillräckligt utvilad inför förlossningen till att hon inte ringde på mobilen och hörde att hon blivit utskriven. Snälla hjälp mig att be för en vändning på situationen och också för min svärmor.
  2. 1
    Kommer hit och skriker av mig Det är jag med svägerskan som vi skulle få hit för att hon blev utskriven från psyk. men inte vågade bo själv och sedan intagen igen efter att hennes boendestödjare ringt mobila teamet. Hon blev utskriven igen nyss och ingen ifrån sjukhuset meddelar släkt (det får de kanske inte mot hennes vilja?) eller boendestödjare. På vägen hem från sjukhuset åkte hon förbi en bensinmack och köpte tändvätska och försökte tända eld på sig. Hon hade haft tvångstankar om det. Nu är hon skadad men lever. Varför går det inte att hjälpa henne? Det är så fruktansvärt att hon finner livet så här outhärdligt, men en del av mig är arg på henne också. På sjukhuset har hon legat med en massa andra unga kvinnor som skadat sig själva och det känns bara som om hon fått nya tankar av det. Min svärmor mår så jättedåligt av allt som hänt och anklagar sig själv för allt som hänt hela hennes liv - alltifrån att hon kanske inte var tillräckligt utvilad inför förlossningen till att hon inte ringde på mobilen och hörde att hon blivit utskriven. Snälla hjälp mig att be för en vändning på situationen och också för min svärmor.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Vad arg jag blir

    på vården givetvis, hur kan de kräva att ni ska ta hand om en så sjuk människa? Obegripligt...

    Har haft det lite tufft med Gud ett tag men åker till en nära väns grav imorgon. Brukar åka dit och prata. Där kan jag även be. Jag ber gärna för dig, din familj och din svägerska men det kanske haltar lite från min sida.

    Känner du dig obekväm så säg till!
  4. 2
    Vad arg jag blir på vården givetvis, hur kan de kräva att ni ska ta hand om en så sjuk människa? Obegripligt...

    Har haft det lite tufft med Gud ett tag men åker till en nära väns grav imorgon. Brukar åka dit och prata. Där kan jag även be. Jag ber gärna för dig, din familj och din svägerska men det kanske haltar lite från min sida.

    Känner du dig obekväm så säg till!
  5. Passiflora
    #3

    Så bedrövligt skött!

    Att det ska fungera så här i vårt s.k. välfärdsland.
    Stackars er, stackars henne, stackars svärmor.
    Jag ska be för er alla.
  6. 3
    Så bedrövligt skött! Att det ska fungera så här i vårt s.k. välfärdsland.
    Stackars er, stackars henne, stackars svärmor.
    Jag ska be för er alla.
  7. Katah
    #4

    Jag fortsätter

    att be för er!
  8. 4
    Jag fortsätter att be för er!

Liknande trådar

  1. Skriker?
    By Linda med Jonathan in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:57
  2. Skriker?
    By Linda med Jonathan in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 10:41
  3. Bara skriker och skriker på natten...
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 08:33
  4. Skriker o skriker i panik
    By Anne med V o V in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 19:12
  5. Jacob skriker-kommer snart!
    By The Housewife in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar