Ska träffa...
Föräldraskap
  1. Agneta H, trean bf 8/11
    #1

    Ska träffa...

    ...dotterns fröken för utvecklingssamtal idag. Är lite tveksam till hur vi ska göra. Hon trivs ju bra i klassen och jag är rädd att ev kritik om så väldigt konstruktiv kan ställa till det för henne sen. Samtidigt så känner jag att det skulle kännas väldigt fel att inte säga något alls för det är så \"grova\" saker som är fel känner jag. Jag är lite rädd också för värderingarna som överförs från skolan till barnen. Pedagogiken går ju krasst sett ut på att straffa barnen till goda samhällsmedborgare och att misstänkliggöra dem. Visserligen tänker min dotter själv och kan tänka kritiskt så jag tror inte risken är jättestor att hon ska ta över värderingarna.

    Vad tycker ni? Är det dumt att ta upp det med tanke på vår dotter som ju inte lider av det då hon är \"duktig\" och \"skötsam\"?
  2. 1
    Ska träffa... ...dotterns fröken för utvecklingssamtal idag. Är lite tveksam till hur vi ska göra. Hon trivs ju bra i klassen och jag är rädd att ev kritik om så väldigt konstruktiv kan ställa till det för henne sen. Samtidigt så känner jag att det skulle kännas väldigt fel att inte säga något alls för det är så \"grova\" saker som är fel känner jag. Jag är lite rädd också för värderingarna som överförs från skolan till barnen. Pedagogiken går ju krasst sett ut på att straffa barnen till goda samhällsmedborgare och att misstänkliggöra dem. Visserligen tänker min dotter själv och kan tänka kritiskt så jag tror inte risken är jättestor att hon ska ta över värderingarna.

    Vad tycker ni? Är det dumt att ta upp det med tanke på vår dotter som ju inte lider av det då hon är \"duktig\" och \"skötsam\"?
  3. Anja m H
    #2

    OM

    allting kajkar ur helt och hållet, finns det någon annan skola hon kan byta till då?

    Vad är utvecklingssamtalet till för?? Är det en envägsgrej så kan de ju skriva en lapp istället. Usch det är lätt att fega ur och dra åt sig öronen, jag har inte läst alla dina inlägg, men jag skulle vilja ge dig styrka att säga vad du tycker på ett konstruktivt sätt.
  4. 2
    OM allting kajkar ur helt och hållet, finns det någon annan skola hon kan byta till då?

    Vad är utvecklingssamtalet till för?? Är det en envägsgrej så kan de ju skriva en lapp istället. Usch det är lätt att fega ur och dra åt sig öronen, jag har inte läst alla dina inlägg, men jag skulle vilja ge dig styrka att säga vad du tycker på ett konstruktivt sätt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Nej...

    ...det är inte fel, tycker jag. Bara för att hon just nu är en \"duktig flicka\" och därför \"passar in\" så är det inte säkert att det alltid fortsätter så, eller för den delen att hon verkligen inte märker av detta dåliga straffande omkring henne. Jag skulle pratat med läraren. Lycka till! *kram*
  6. 3
    Nej... ...det är inte fel, tycker jag. Bara för att hon just nu är en \"duktig flicka\" och därför \"passar in\" så är det inte säkert att det alltid fortsätter så, eller för den delen att hon verkligen inte märker av detta dåliga straffande omkring henne. Jag skulle pratat med läraren. Lycka till! *kram*
  7. Kattis
    #4

    Jag hoppas ni tar upp det!

    Eftersom det här är viktigt för er så tycker jag absolut att ni ska föra fram era synpunkter under utvecklingssamtalet. Jag tror absolut inte att det faktum att ni är kritiska kommer att gå ut över er dotter, det vore ju fruktansvärt oprofessionellt av läraren i så fall!

    Jag tänker snarare att just eftersom er dotter inte själv är direkt drabbad av frökens bestraffningar så väger er kritik desto tyngre, ni riskerar inte att bli anklagade för partiskhet.

    Lycka till!
  8. 4
    Jag hoppas ni tar upp det! Eftersom det här är viktigt för er så tycker jag absolut att ni ska föra fram era synpunkter under utvecklingssamtalet. Jag tror absolut inte att det faktum att ni är kritiska kommer att gå ut över er dotter, det vore ju fruktansvärt oprofessionellt av läraren i så fall!

    Jag tänker snarare att just eftersom er dotter inte själv är direkt drabbad av frökens bestraffningar så väger er kritik desto tyngre, ni riskerar inte att bli anklagade för partiskhet.

    Lycka till!
  9. Agneta H, trean bf 8/11
    #5

    Tack för era svar!

    Vi satt där och sa inte så mycket får jag väl pinsamt nog erkänna. Dottern hade sagt till före att hon inte ville vi skulle säga så mycket om våra synpunkter. Sen när lovord efter lovord haglade över henne så var det svårt att börja kritisera. Det funkar ju bra för henne. Samtidigt känner jag att för de andra barnens skulle kanske man borde...
  10. 5
    Tack för era svar! Vi satt där och sa inte så mycket får jag väl pinsamt nog erkänna. Dottern hade sagt till före att hon inte ville vi skulle säga så mycket om våra synpunkter. Sen när lovord efter lovord haglade över henne så var det svårt att börja kritisera. Det funkar ju bra för henne. Samtidigt känner jag att för de andra barnens skulle kanske man borde...

Liknande trådar

  1. Träffa en ny
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 21:41
  2. Att öht träffa en
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 14:47
  3. kan man träffa två
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 15:42
  4. Att träffa en ny man
    By anonymt namn in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 14:46
  5. Nu ska jag träffa...
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar