Löneanspråk vid kundtjänst?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Eva
    #1

    Löneanspråk vid kundtjänst?

    Är 36 år - har erfarenhet av kundkontakter och att arbeta på kundtjänst - VAD ska jag ge för löneanspråk vid en heltidstjänst??
    SVÅRT!

    /Eva
  2. 1
    Löneanspråk vid kundtjänst? Är 36 år - har erfarenhet av kundkontakter och att arbeta på kundtjänst - VAD ska jag ge för löneanspråk vid en heltidstjänst??
    SVÅRT!

    /Eva
  3. EllaNora
    #2

    17 000 kr kanske

    låter väl vettigt.
  4. 2
    17 000 kr kanske låter väl vettigt.
  5. 0rcid
    #3

    ja du...

    jag ahr jobbat på flera kundtjänster och min baslön är 14573kr brutto, men nu har vi ett bonussystem så om du jobbar som f*n så kan du få 4400kr brutto extra (istället för löneförhöjning)

    De flesta jag mött som jobbar på callcenter heltid har en lön mellan 13000-15000kr i ingång. :(((

    löneanspråk runt 17500 alt 18 000kr beroende på vad du tjänade på din förra arbetsplats och att du har \"prutmån\" på det.
  6. 3
    ja du... jag ahr jobbat på flera kundtjänster och min baslön är 14573kr brutto, men nu har vi ett bonussystem så om du jobbar som f*n så kan du få 4400kr brutto extra (istället för löneförhöjning)

    De flesta jag mött som jobbar på callcenter heltid har en lön mellan 13000-15000kr i ingång. :(((

    löneanspråk runt 17500 alt 18 000kr beroende på vad du tjänade på din förra arbetsplats och att du har \"prutmån\" på det.
  7. Eva
    #4

    Wow så lågt!

    Jag hade 18.500 kr på den telefonkundtjänsten jag hade (inom bankvärlden kan man säga) och det är 5 år sen! :-(
  8. 4
    Wow så lågt! Jag hade 18.500 kr på den telefonkundtjänsten jag hade (inom bankvärlden kan man säga) och det är 5 år sen! :-(
  9. Svea
    #5

    Jag hade 15000 ingångslön

    15000 kr brutto i lön när jag jobbade som ordermottagare/kundtjänst. Privat firma, sålde rätt bra. Detta var för 4 år sedan, jag hade ingen erfarenhet alls när jag började. Detta var lägsta ingångslönen sa chefen enligt avtalen.
  10. 5
    Jag hade 15000 ingångslön 15000 kr brutto i lön när jag jobbade som ordermottagare/kundtjänst. Privat firma, sålde rätt bra. Detta var för 4 år sedan, jag hade ingen erfarenhet alls när jag började. Detta var lägsta ingångslönen sa chefen enligt avtalen.
  11. Jonna
    #6

    Är det på ett

    såkallat Callcenter elle r vanlig kundtjänst?
    För skillnaden är att jobbar på Callcenter så ligger lönen på 13000-15500 i ingång, och vid löneförhöjning allt mellan 1:- till 3:19:- i timmen(ja kronor...)Hos oss var det den som fick högst löneförhöjning 3,19:- kronor extra i timmen....*gråter*

    Jobbar Du på en vanlig kundtjänst direkt på företaget som du svarar för så brukar ingånslönen vara med åtminstonde 1000-2000:- mer än på ett callcenter..

    Så drar tills du inte har någon skam kvar i kroppen å se vad dom säger....lite prutmån måste du ju ha.

    MEN tacka aldrig ja till en grundlön... det rådet fick vi från facket,dock i efterhand då här sittre man nu.
  12. 6
    Är det på ett såkallat Callcenter elle r vanlig kundtjänst?
    För skillnaden är att jobbar på Callcenter så ligger lönen på 13000-15500 i ingång, och vid löneförhöjning allt mellan 1:- till 3:19:- i timmen(ja kronor...)Hos oss var det den som fick högst löneförhöjning 3,19:- kronor extra i timmen....*gråter*

    Jobbar Du på en vanlig kundtjänst direkt på företaget som du svarar för så brukar ingånslönen vara med åtminstonde 1000-2000:- mer än på ett callcenter..

    Så drar tills du inte har någon skam kvar i kroppen å se vad dom säger....lite prutmån måste du ju ha.

    MEN tacka aldrig ja till en grundlön... det rådet fick vi från facket,dock i efterhand då här sittre man nu.

Liknande trådar

  1. PoPs kundtjänst
    By Kristin med 8 barn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 09:11
  2. Län på kundtjänst?
    By evwa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 16:06
  3. sitter i kundtjänst
    By _em_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 19:53
  4. Lön för kundtjänst?
    By ll in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 10:32
  5. Af-kundtjänst!
    By Magi in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 07:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar