Gåstol!?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Gåstol!?

    När kan man börja med det?
  2. 1
    Gåstol!? När kan man börja med det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Vid halvåret

    eller lite innan. Filip började nog när han var 5½mån tror jag och han förflyttade sig med en gång. Men man ska tänka på att inte ha dom i gåstolen förlänge i början.
  4. 2
    Vid halvåret eller lite innan. Filip började nog när han var 5½mån tror jag och han förflyttade sig med en gång. Men man ska tänka på att inte ha dom i gåstolen förlänge i början.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    vi har

    satt Moltas i sin korta stunder, men han rör sig inte,sitter coolt tillbakalutad. Till skillnad från sin storasyster som körde i 180 från 5mån. Vad olika de kan vara
  6. 3
    vi har satt Moltas i sin korta stunder, men han rör sig inte,sitter coolt tillbakalutad. Till skillnad från sin storasyster som körde i 180 från 5mån. Vad olika de kan vara
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Jag är sugen

    på att skaffa en. Frågade på BVC och dom sa att det inte rekommenderas pga att barn med gåstolar tenderar att inte lära sig krypa. Krypandet var en viktig del av den motoriska utvecklingen eftersom den krävde samarbete av olika delar av hjärnan sa BVC tanten. Men jag tänkte att om man nu låter lillan vara på golvet oxå och väntar till hon lärt sig krypa...så kanske det går bra ändå;) Hon har provat en gåstol och verkade väldigt entusiastisk!
  8. 4
    Jag är sugen på att skaffa en. Frågade på BVC och dom sa att det inte rekommenderas pga att barn med gåstolar tenderar att inte lära sig krypa. Krypandet var en viktig del av den motoriska utvecklingen eftersom den krävde samarbete av olika delar av hjärnan sa BVC tanten. Men jag tänkte att om man nu låter lillan vara på golvet oxå och väntar till hon lärt sig krypa...så kanske det går bra ändå;) Hon har provat en gåstol och verkade väldigt entusiastisk!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    hwila har

    gått i sin sen hon var typ 2,5 månader.
    dock väldit små stunder.
  10. 5
    hwila har gått i sin sen hon var typ 2,5 månader.
    dock väldit små stunder.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Elsa

    har kört rally med den sedan hon var 3½ månad. Det är lite roligt att hon kan följa med från rum till rum av egen maskin. Axel kröp vid 6½ månad, trots gåstol, så jag bryr mig inte om de där varningarna. Och han satt i hoppgunga också.

    Emeli
  12. 6
    Elsa har kört rally med den sedan hon var 3½ månad. Det är lite roligt att hon kan följa med från rum till rum av egen maskin. Axel kröp vid 6½ månad, trots gåstol, så jag bryr mig inte om de där varningarna. Och han satt i hoppgunga också.

    Emeli
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    När barnet är stadigt..

    ..i nacke och rygg, kanske runt 4-5 månader? Jag gillar varken gåstolar eller hoppgungor och har aldrig haft det till mina barn, men min syster använder det till sin son och han älskar verkligen sin gåstol!
  14. 7
    När barnet är stadigt.. ..i nacke och rygg, kanske runt 4-5 månader? Jag gillar varken gåstolar eller hoppgungor och har aldrig haft det till mina barn, men min syster använder det till sin son och han älskar verkligen sin gåstol!
  15. Pilluska
    #8

    Om att krypa!

    Vi har haft gåstol till båda tjejerna.
    E började krypa när hon var 6 mån och en vecka.
    S började vid 5 mån och 2 veckor.
    Båda ställde sig upp och började gå lite sakta runt möbler vid 7 månader.
    Alla utvecklas ju olika, så du får väl prova!
  16. 8
    Om att krypa! Vi har haft gåstol till båda tjejerna.
    E började krypa när hon var 6 mån och en vecka.
    S började vid 5 mån och 2 veckor.
    Båda ställde sig upp och började gå lite sakta runt möbler vid 7 månader.
    Alla utvecklas ju olika, så du får väl prova!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Tack!

    Ja det låter ju som om det inte stämmer alls då! Ska nog kolla om jag kan hitta en bra och billig på en gång:)
  18. 9
    Tack! Ja det låter ju som om det inte stämmer alls då! Ska nog kolla om jag kan hitta en bra och billig på en gång:)
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    I Ullared

    har dom en för 189kr tror jag det var.
  20. 10
    I Ullared har dom en för 189kr tror jag det var.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11

    ´så olika =)

    På min bvc föreslog dom en gåstol som Emelie kan använda och den använder hon flitigt och mycket. Det är ju skönt för dom att få gå vart hon vill på egen hand i stället för att sitta i knät på mig hela dagarna.
  22. 11
    ´så olika =) På min bvc föreslog dom en gåstol som Emelie kan använda och den använder hon flitigt och mycket. Det är ju skönt för dom att få gå vart hon vill på egen hand i stället för att sitta i knät på mig hela dagarna.
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    Vad BVC säger är skitsnack i mina öron..

    min dotter älskade sin gåstol men var en jäkel på att krypa också...
  24. 12
    Vad BVC säger är skitsnack i mina öron.. min dotter älskade sin gåstol men var en jäkel på att krypa också...
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Håller med

    Känner alldeles för många barn som använt gåstol och ända krypit fantastiskt!
  26. 13
    Håller med Känner alldeles för många barn som använt gåstol och ända krypit fantastiskt!

Liknande trådar

  1. Gåstol
    By Caroline1 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 16:05
  2. Gåstol????
    By juvylyn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 22:00
  3. Gåstol?
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 21:11
  4. gåstol?
    By gräddnos in forum _0705 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 19:15
  5. gåstol
    By Nina m. Maja & Ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 18:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar