Förlossningen igår. Tyd min journal! :-)
Förlossning
  1. Christina m. Freja 02 + Gnotten bf 21/10
    #1

    Förlossningen igår. Tyd min journal! :-)

    Skulle behöva hjälp att tyda min journal. :-)

    Var inne på förlossningen igår för blödning utan värkar. Det hade börjat blöda på lördagskvällen men inte så mycket, dock färskt. Under söndagen kom endel brunt (gammalt) blod. Ringde in för att kolla med dem då. BM sa att stanna du hemma, blir det mer färskt blod och utan mer värkar så ska du ringa igen och kanske komma in för att kolla varofrån det blöder. Kl 17 var jag på toa och då kom det mycket färskt blod i ioan, det var så att vattnet blev rött, det var droppar på det vita i toan och mycket då jag torkade mig. Dock NADA värkar! Visade sambon som sa \"nu åker vi in och kollar\".

    Läkaren som undersökte mig skrev i min journal:
    \"Ingen pågående blödning från cx som är öppen 1,5 cm, kort, mjuk, bakåtlutad. Bedömn. (vet ej om det står detta) Sannnolikt blödning när cx-öppnat sig. Lugnande besked.\"

    Så, vad betyder då detta? Jag trodde han skulle skriva om att det kanske var blodkärl som brustit pga den rikliga blödningen hemma i toan på dagen, för det sa han som en av orsakerna nämligen. Men han skrev bara detta. Visst har det väl hänt ngt där inne i mig va? ;-)

    Tacksam för om någon orkar svara! :-)
  2. 1
    Förlossningen igår. Tyd min journal! :-) Skulle behöva hjälp att tyda min journal. :-)

    Var inne på förlossningen igår för blödning utan värkar. Det hade börjat blöda på lördagskvällen men inte så mycket, dock färskt. Under söndagen kom endel brunt (gammalt) blod. Ringde in för att kolla med dem då. BM sa att stanna du hemma, blir det mer färskt blod och utan mer värkar så ska du ringa igen och kanske komma in för att kolla varofrån det blöder. Kl 17 var jag på toa och då kom det mycket färskt blod i ioan, det var så att vattnet blev rött, det var droppar på det vita i toan och mycket då jag torkade mig. Dock NADA värkar! Visade sambon som sa \"nu åker vi in och kollar\".

    Läkaren som undersökte mig skrev i min journal:
    \"Ingen pågående blödning från cx som är öppen 1,5 cm, kort, mjuk, bakåtlutad. Bedömn. (vet ej om det står detta) Sannnolikt blödning när cx-öppnat sig. Lugnande besked.\"

    Så, vad betyder då detta? Jag trodde han skulle skriva om att det kanske var blodkärl som brustit pga den rikliga blödningen hemma i toan på dagen, för det sa han som en av orsakerna nämligen. Men han skrev bara detta. Visst har det väl hänt ngt där inne i mig va? ;-)

    Tacksam för om någon orkar svara! :-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    översättning...

    Du har haft en blödning, men när läkaren tittade in såg han att där inte fanns någon blödning från cervix som pågick just då. Han har tolkat det som om blödningen hade kommit från livmodern när cervix började öppna sig - den var ju 1.5 cm öppen när han kikade efter.

    Det är mycket möjligt att blödningen kom sig av ett brustet kärl - de måste ju utvidga sig i takt med livmoderns öppnande - men det var alltså ingenting han kunde säga med säkerhet utan mest en extremt sannolik hypotes.

    Grattis till bebisen!!!!

  4. 2
    översättning... Du har haft en blödning, men när läkaren tittade in såg han att där inte fanns någon blödning från cervix som pågick just då. Han har tolkat det som om blödningen hade kommit från livmodern när cervix började öppna sig - den var ju 1.5 cm öppen när han kikade efter.

    Det är mycket möjligt att blödningen kom sig av ett brustet kärl - de måste ju utvidga sig i takt med livmoderns öppnande - men det var alltså ingenting han kunde säga med säkerhet utan mest en extremt sannolik hypotes.

    Grattis till bebisen!!!!

Liknande trådar

  1. förlossningen igår!!!
    By anonymt namn in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 07:25
  2. Förlossningen T o R igår...
    By Jennifer med C,B & L in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 09:36
  3. förlossningen igår
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 10:34
  4. Var på förlossningen igår...
    By dartmamma in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 18:26
  5. Min journal från förlossningen...
    By Ewitha in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar