Julklappar?
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Julklappar?

    Jo, jag vet att det är lite tidigt. Men med den kyla vi har här idag gör sig vintern påmind och därmed julen.

    Har ni börjat fundera vad ni ska ge/önska till era snart treåringar?

    Tänkte jag skulle vara ut i god tid i år. Får se om det lyckas.
  2. 1
    Julklappar? Jo, jag vet att det är lite tidigt. Men med den kyla vi har här idag gör sig vintern påmind och därmed julen.

    Har ni börjat fundera vad ni ska ge/önska till era snart treåringar?

    Tänkte jag skulle vara ut i god tid i år. Får se om det lyckas.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    klappar

    Tänkte som du också vara ute i god tid, vet inte hur det kommer att bli med tid och ork framöver eftersom jag väntar lillebror i december. Tove gillade Allram och Höjdarna förra året så vi tänkte köpa DVDn till henne, kommer ut i november. Lite nya vattenfärger och kanske ett staffli, hon älskar att måla. Något att bygga med kanske, som är mer avancerat än vanliga klossar. Pussel är alltid populärt, liksom böcker. Än så länge har hon ju inga speciella krav eller förväntningar utan uppskattar allt som är inslaget i papper :-)
  4. 2
    klappar Tänkte som du också vara ute i god tid, vet inte hur det kommer att bli med tid och ork framöver eftersom jag väntar lillebror i december. Tove gillade Allram och Höjdarna förra året så vi tänkte köpa DVDn till henne, kommer ut i november. Lite nya vattenfärger och kanske ett staffli, hon älskar att måla. Något att bygga med kanske, som är mer avancerat än vanliga klossar. Pussel är alltid populärt, liksom böcker. Än så länge har hon ju inga speciella krav eller förväntningar utan uppskattar allt som är inslaget i papper :-)
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Jo, funderar gör jag...

    ... men jag har inte kommit på något riktigt bra ännu. Hon älskar dockor så det blir nog en docka, en dockvagn och lite annat pyssel.
  6. 3
    Jo, funderar gör jag... ... men jag har inte kommit på något riktigt bra ännu. Hon älskar dockor så det blir nog en docka, en dockvagn och lite annat pyssel.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Här önskas det.....

    Duplo lego och träjärnväg.
  8. 4
    Här önskas det..... Duplo lego och träjärnväg.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Vet vad jag vill ge henne men vet ej om jag vågar

    Pärlor. Alva älskar att trä pärlor på snören och göra halsband och att bygga pärlplattor. Jag hade verkligen velat att ge henne det men så är det en hel armé av varningsklockor som fullkomligt kastar sig fram och tillbaka i skallen på mig.
    Alva är ju förutom sitt sinne för smycketillvekning även begåvad med en MKT nyfiken virvelvind till lillasyster och jag vet var alla pärlorna skulle hamna, precis ÖVERALLT! Jobbigt när konsten får stå tillbaka för systerskapet:)
  10. 5
    Vet vad jag vill ge henne men vet ej om jag vågar Pärlor. Alva älskar att trä pärlor på snören och göra halsband och att bygga pärlplattor. Jag hade verkligen velat att ge henne det men så är det en hel armé av varningsklockor som fullkomligt kastar sig fram och tillbaka i skallen på mig.
    Alva är ju förutom sitt sinne för smycketillvekning även begåvad med en MKT nyfiken virvelvind till lillasyster och jag vet var alla pärlorna skulle hamna, precis ÖVERALLT! Jobbigt när konsten får stå tillbaka för systerskapet:)
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Blir förmodligen...

    lite mer kreativa saker som kritor,målarsaker, någon legovariant. Just nu är det så mycket lek med innebandy, fotboll och golfklubbor att jag vill ge lite motvikt.
  12. 6
    Blir förmodligen... lite mer kreativa saker som kritor,målarsaker, någon legovariant. Just nu är det så mycket lek med innebandy, fotboll och golfklubbor att jag vill ge lite motvikt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Har också börjat fundera

    Hittills på listan finns:
    Böcker, gärna Mamma Mu, Alfons och dylikt
    DVD-film
    Sagor och musik på cd
    Stora vattenfärger och penslar
    Kläder, stl 92
    Spel
    Pussel, minst 20 bitars
    Duplo


    Hoppas på fler tips härinne framöver =)

    /
  14. 7
    Har också börjat fundera Hittills på listan finns:
    Böcker, gärna Mamma Mu, Alfons och dylikt
    DVD-film
    Sagor och musik på cd
    Stora vattenfärger och penslar
    Kläder, stl 92
    Spel
    Pussel, minst 20 bitars
    Duplo


    Hoppas på fler tips härinne framöver =)

    /
  15. Pilluska
    #8

    Mikrofon+högtalare

    Det ska våran tjej få. Hon älskar att sjunga och dansa.
  16. 8
    Mikrofon+högtalare Det ska våran tjej få. Hon älskar att sjunga och dansa.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Hårband!

    Nemo ska få hårband och hårspännen i julklapp. Han har bestämt sig för att vara långhårig, och det innebär att luggen hänger i ögonen på honom snart. Så något som får bort håret behöver han.

    Annars vet jag inte, någon bok kanske eller mera musikinstrument. Han delar ju rum med storebror, så han saknar inga leksaker alls. Kommer inte på något jag vill ge honom som de inte redan har. :-(
  18. 9
    Hårband! Nemo ska få hårband och hårspännen i julklapp. Han har bestämt sig för att vara långhårig, och det innebär att luggen hänger i ögonen på honom snart. Så något som får bort håret behöver han.

    Annars vet jag inte, någon bok kanske eller mera musikinstrument. Han delar ju rum med storebror, så han saknar inga leksaker alls. Kommer inte på något jag vill ge honom som de inte redan har. :-(
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    Karin ska få en \"snövit\" klänning

    hon tycker att SNövit är så vacker så det får bli en sådan och klack skor som hon säger. Prinsses saker blir det nog med. Sen blir det inge mer av mamma
  20. 10
    Karin ska få en \"snövit\" klänning hon tycker att SNövit är så vacker så det får bli en sådan och klack skor som hon säger. Prinsses saker blir det nog med. Sen blir det inge mer av mamma
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Tja,

    det blir nog lite böcker, spel och lite pussel.
  22. 11
    Tja, det blir nog lite böcker, spel och lite pussel.
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12

    Jodå, jag funderar!

    Du är inte den enda som börjat tänka på julen :)

    Till julklapp har jag funderat på
    * större knopp-pärlor som man lägger i mönster på en hålig platta. Vet inte alls hur jag ska förklara, men det är lite enklare än små pärlor och jag tror att det kan vara bra att börja med.
    * \"Klistermärken\" som man sätter på ett stort motivkort. Klistermärkena går att flytta runt på kortet. Finns på Åhlens. Vet inte vad de heter heller...
    * Eventuellt mera tågräls till tågbanan
    * Kläder
    * Snow racer
    Förra året köpte vi 7 julklappar och sedan fick han \"ett gäng\" av släkt o vänner.

    Jag vet redan nu att han kommer få Bamse puzzel av farmor. Han har beställt från ett Jultidnings förlag. Williams moster skulle köpa ett CD rom dataspel för barn där man lär sig räkna och para ihop olika figurer.
  24. 12
    Jodå, jag funderar! Du är inte den enda som börjat tänka på julen :)

    Till julklapp har jag funderat på
    * större knopp-pärlor som man lägger i mönster på en hålig platta. Vet inte alls hur jag ska förklara, men det är lite enklare än små pärlor och jag tror att det kan vara bra att börja med.
    * \"Klistermärken\" som man sätter på ett stort motivkort. Klistermärkena går att flytta runt på kortet. Finns på Åhlens. Vet inte vad de heter heller...
    * Eventuellt mera tågräls till tågbanan
    * Kläder
    * Snow racer
    Förra året köpte vi 7 julklappar och sedan fick han \"ett gäng\" av släkt o vänner.

    Jag vet redan nu att han kommer få Bamse puzzel av farmor. Han har beställt från ett Jultidnings förlag. Williams moster skulle köpa ett CD rom dataspel för barn där man lär sig räkna och para ihop olika figurer.
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Funderar på:

    Stora (plast)pärlor att trä på trådar.

    Massa olika stora kuddar i olika färger och former (att bädda med, att hoppa på, att busa med).

    Pulka (men blir det mycket snö innan jul får det bli en för tidig klapp).

  26. 13
    Funderar på: Stora (plast)pärlor att trä på trådar.

    Massa olika stora kuddar i olika färger och former (att bädda med, att hoppa på, att busa med).

    Pulka (men blir det mycket snö innan jul får det bli en för tidig klapp).

  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Blir så full i skratt...

    Det första du beskriver vet jag precis vad det är... sån hade min 12-åriga dotter som liten (runt två års ålder) och hon kallade dem för byngabollar... alltså byggbollar, man bygger ju med dem och det ser ut som bollar... på den tiden hade jag en t-shirt (har faktiskt kvar den än!) med ett motiv från Borås (fick den från staden när jag blivit svensk mästare i pistol)... iaf. så på den här t-shirten fanns en uteservering med små stiliserade parasoller... Titta mamma, sa Sofia, byngabollar! Och visst sjutton så det ut som riktiga byngabollar.

    Låter som kanonbra julklappar du har funderat ut!
  28. 14
    Blir så full i skratt... Det första du beskriver vet jag precis vad det är... sån hade min 12-åriga dotter som liten (runt två års ålder) och hon kallade dem för byngabollar... alltså byggbollar, man bygger ju med dem och det ser ut som bollar... på den tiden hade jag en t-shirt (har faktiskt kvar den än!) med ett motiv från Borås (fick den från staden när jag blivit svensk mästare i pistol)... iaf. så på den här t-shirten fanns en uteservering med små stiliserade parasoller... Titta mamma, sa Sofia, byngabollar! Och visst sjutton så det ut som riktiga byngabollar.

    Låter som kanonbra julklappar du har funderat ut!
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15

    Julklappar+födelsedagspresente r x 2

    Här har vi också börjat fundera. Med julafton och födelsedag en vecka senare krävs det lite planerig och en uppsjö av idér, speciellt eftersom de är två och hela släkten vill ge något...
    Fick reklamtidning från leksaksaffären vilket gav mig en del idéer när killarna själva pekade.

    Viktor vill såklart ha mera grävskopor.
    Niklas vill ha en kassaapparat till \"affären\".
    Det ska väl tomten kunna ordna.

    -Sen blir det en sån där magnetisk rittavla som man kan sudda och måla och måla och måla. De har små nu men jag vill köpa större, bättre. Viktor använder dem jättemycket.
    -Kläder stl 104.
    -Böcker; Alfons, Mamma Mu, Pettson, Nicke Nyfiken etc
    -Verktygskit
    -Förmodligen mer brio och lego fast vi har så det räcker....och blir över....
    -Pussel
    -Enklare spel så som Memory i olika varianter
    -Köksgrejer. Nille älskar att laga mat och diska...
    -Egna muggar med namn på.
    -Förkläden till när de grejar i köket.

    Hmmm, det är så långt jag kommit hittills. Vi får se ju mer det närmar sig.
  30. 15
    Julklappar+födelsedagspresente r x 2 Här har vi också börjat fundera. Med julafton och födelsedag en vecka senare krävs det lite planerig och en uppsjö av idér, speciellt eftersom de är två och hela släkten vill ge något...
    Fick reklamtidning från leksaksaffären vilket gav mig en del idéer när killarna själva pekade.

    Viktor vill såklart ha mera grävskopor.
    Niklas vill ha en kassaapparat till \"affären\".
    Det ska väl tomten kunna ordna.

    -Sen blir det en sån där magnetisk rittavla som man kan sudda och måla och måla och måla. De har små nu men jag vill köpa större, bättre. Viktor använder dem jättemycket.
    -Kläder stl 104.
    -Böcker; Alfons, Mamma Mu, Pettson, Nicke Nyfiken etc
    -Verktygskit
    -Förmodligen mer brio och lego fast vi har så det räcker....och blir över....
    -Pussel
    -Enklare spel så som Memory i olika varianter
    -Köksgrejer. Nille älskar att laga mat och diska...
    -Egna muggar med namn på.
    -Förkläden till när de grejar i köket.

    Hmmm, det är så långt jag kommit hittills. Vi får se ju mer det närmar sig.
  31. Mia m vilma o viola
    #16

    Knoppärlor

    Vart hittar man dem?
  32. 16
    Knoppärlor Vart hittar man dem?
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17

    jul o födelsedag

    Till Wilmer har vi köpt en legoriddarborg (smålego), den får han nog vid födelsedagen. Till jul funderar vi på en flexitraxbana.

    Annat vi kommit på är brio builder system, mera smålego! (han kommer aldrig kunna få för mycket, älskar lego!), kassaapparat där man kan dra ett kort så det piper, böcker, pärlplatta o pärlor.
  34. 17
    jul o födelsedag Till Wilmer har vi köpt en legoriddarborg (smålego), den får han nog vid födelsedagen. Till jul funderar vi på en flexitraxbana.

    Annat vi kommit på är brio builder system, mera smålego! (han kommer aldrig kunna få för mycket, älskar lego!), kassaapparat där man kan dra ett kort så det piper, böcker, pärlplatta o pärlor.
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18

    Köpte faktiskt

    på loppis för 5 kr. Såg ut som helt nya. Två askar med knoppar och en platta. Hade själv sådana när jag var liten (eller så var det syrran) och dessa hade våra stora barn sen. De gamla finns nog kvar på vinden men de nya har större knoppar vilket är lättare för barnen nu.
  36. 18
    Köpte faktiskt på loppis för 5 kr. Såg ut som helt nya. Två askar med knoppar och en platta. Hade själv sådana när jag var liten (eller så var det syrran) och dessa hade våra stora barn sen. De gamla finns nog kvar på vinden men de nya har större knoppar vilket är lättare för barnen nu.
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19

    Ja, massor =)

    räls till Briotåget (både Brio o Kids Wood går bra, men inte IKEA för det bara låtsas passa)

    Leksaksmat till spisen
    Andra köksprylar som tex leksaksbrödrost

    presentkort på tex PoP

    böcker, musiksagor, dvd-filmer (endast föräldraauktoriserade titlar som typ Bambi)

    en liten färgglad kassett/CD-spelare

    Bilmatta o bilar

    Bondgård med djur

    Vilda djur

    Absolut inga fler gosedjur!

    Det är hur mkt som helst, men då har släkten lite att välja på iaf. De gillar inte att bli _för_ styrda. =)
  38. 19
    Ja, massor =) räls till Briotåget (både Brio o Kids Wood går bra, men inte IKEA för det bara låtsas passa)

    Leksaksmat till spisen
    Andra köksprylar som tex leksaksbrödrost

    presentkort på tex PoP

    böcker, musiksagor, dvd-filmer (endast föräldraauktoriserade titlar som typ Bambi)

    en liten färgglad kassett/CD-spelare

    Bilmatta o bilar

    Bondgård med djur

    Vilda djur

    Absolut inga fler gosedjur!

    Det är hur mkt som helst, men då har släkten lite att välja på iaf. De gillar inte att bli _för_ styrda. =)

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar