Sonen var näst bäst i klassen
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Sonen var näst bäst i klassen

    på sitt So-prov. Har aldrig hänt förr.

    Skillnaden mot tidigare var att han fick sitta hos spec.lärarna och hade hur lång tid som han ville till sitt förfogande. Han använde dock inte mer än lektionen, men möjligheten hade han. Dessutom läste jag genom alla sidor högt *sår i halsen* för honom och förklarade det jag trodde han behövde ha förklarat. Så visst ger envishet utdelning till sist.

    Hoppas nu bara det biter på honom att han kan lyckas så att jag slipper tjata lika mycket om läxor i fortsättningen.
  2. 1
    Sonen var näst bäst i klassen på sitt So-prov. Har aldrig hänt förr.

    Skillnaden mot tidigare var att han fick sitta hos spec.lärarna och hade hur lång tid som han ville till sitt förfogande. Han använde dock inte mer än lektionen, men möjligheten hade han. Dessutom läste jag genom alla sidor högt *sår i halsen* för honom och förklarade det jag trodde han behövde ha förklarat. Så visst ger envishet utdelning till sist.

    Hoppas nu bara det biter på honom att han kan lyckas så att jag slipper tjata lika mycket om läxor i fortsättningen.
  3. ulle
    #2

    vad roligt!

    grattis!! fröstår om ni är glada !
    Här har dottern knäckt \"läskoden\" !!! Lika mycket som det hände med läsningen på tre år ( hon är 9 ) har nu hänt sedan hon började hos spec. pedagogen för 6 veckor sedan, och sedan hon sa högt i klassen \" jag har läs och skrivsvårigheter\" det är därför jag inte läser lika snabbt som ni andra ( STOLT efter att ha sagt det!!)Självinsikten växte, och läsningen går 1000ggr bättre! Att kunna läsa tidningsredaktion och journalist utan att staka sig, men sen inte få ihop
    \" på bordet\"...svammel, emn blir glad över vad våra ungar KAN! kram
  4. 2
    vad roligt! grattis!! fröstår om ni är glada !
    Här har dottern knäckt \"läskoden\" !!! Lika mycket som det hände med läsningen på tre år ( hon är 9 ) har nu hänt sedan hon började hos spec. pedagogen för 6 veckor sedan, och sedan hon sa högt i klassen \" jag har läs och skrivsvårigheter\" det är därför jag inte läser lika snabbt som ni andra ( STOLT efter att ha sagt det!!)Självinsikten växte, och läsningen går 1000ggr bättre! Att kunna läsa tidningsredaktion och journalist utan att staka sig, men sen inte få ihop
    \" på bordet\"...svammel, emn blir glad över vad våra ungar KAN! kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Hur jobbar de

    med läsningen hos spec? Vill nämligen ha hjälp med det till vår son, men än har inget hänt (han är 13 år).

    Vad underbart det måste vara för henne att hon äntligen knäckt läskoden.
  6. 3
    Hur jobbar de med läsningen hos spec? Vill nämligen ha hjälp med det till vår son, men än har inget hänt (han är 13 år).

    Vad underbart det måste vara för henne att hon äntligen knäckt läskoden.

Liknande trådar

  1. Bäst i klassen: Anders Borg
    By Christopher in forum Politik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 19:15
  2. Dottern är bäst i klassen i matte
    By UlLi in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 10:34
  3. Näst äldsta sonen kom hem
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 22:25
  4. Värsta klassen var bäst i dag!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 21:46
  5. näst bäst...
    By Gosemamma in forum Ur barnamun
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 11:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar