Lånad enkät :-)
_0310 Oktoberbarn
  1. Madicken & Småfolket
    #1

    Lånad enkät :-)

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?

  2. 1
    Lånad enkät :-) Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?

  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Madicken svar...

    För tio år sedan?

    **Blev jag 2 barnsmamma och hela livet vändes upp och ner *S*

    För fem år sedan?

    **Gick jag ut Lärarhögskolan och längtade efter att få använda min nyvunna kunskap :-)

    För ett år sedan?

    **Fyllde min underbara som 1 år och jag var gravid igen!


    För en månad sedan?

    **Beslöt vi oss för att börja leta hus *pirrigt*

    För en vecka sedan?

    **Fick min äldsta dotter _alla_ rätt på sitt första riktiga prov *stolt*

    Igår?

    **Tittade vi på 3 hus *pust*

    Idag?

    **Njuter jag av tystnaden. Idun sover ute, Elliot inne, Nina och Sandra är i skolan och Janne är på jobbet *skönt*

    Imorgon?

    **Ska jag äntligen få träffa Sassa och Ingrid (från pfb och ank 0504) :-)
  4. 2
    Madicken svar... För tio år sedan?

    **Blev jag 2 barnsmamma och hela livet vändes upp och ner *S*

    För fem år sedan?

    **Gick jag ut Lärarhögskolan och längtade efter att få använda min nyvunna kunskap :-)

    För ett år sedan?

    **Fyllde min underbara som 1 år och jag var gravid igen!


    För en månad sedan?

    **Beslöt vi oss för att börja leta hus *pirrigt*

    För en vecka sedan?

    **Fick min äldsta dotter _alla_ rätt på sitt första riktiga prov *stolt*

    Igår?

    **Tittade vi på 3 hus *pust*

    Idag?

    **Njuter jag av tystnaden. Idun sover ute, Elliot inne, Nina och Sandra är i skolan och Janne är på jobbet *skönt*

    Imorgon?

    **Ska jag äntligen få träffa Sassa och Ingrid (från pfb och ank 0504) :-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Helen svarar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan? Tja, år 1995 gick jag en mediautbildning där jag lärde känna en av mina bästa vänner, jag blev moster för andra gången och hade ett ganska hektiskt uteliv...

    För fem år sedan? Flyttade jag från Malmö ut till lilla Furulund och njöt i fulla drag av dagliga skogpromenader med hunden. Vilket behövdes för jag jobbade som marknadssamordnare på ett företag jag bara hatade!

    För ett år sedan? Hade Gyril just börjat på dagis och vi trodde fortfarande att det var ett bra sådant...

    För en månad sedan? Var jag just anländ till Philadelphia, besökte akuten i Chestnut Hill och sambon njöt av tystnaden då jag tappat rösten...

    För en vecka sedan? Bodde vi fortfarande i en etta

    Igår? Började vi packa upp på allvar i trean. =)

    Idag? Fortsätter jag packa upp. =)

    Imorgon? ska jag strunta i flytten och åka in till stan!
  6. 3
    Helen svarar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan? Tja, år 1995 gick jag en mediautbildning där jag lärde känna en av mina bästa vänner, jag blev moster för andra gången och hade ett ganska hektiskt uteliv...

    För fem år sedan? Flyttade jag från Malmö ut till lilla Furulund och njöt i fulla drag av dagliga skogpromenader med hunden. Vilket behövdes för jag jobbade som marknadssamordnare på ett företag jag bara hatade!

    För ett år sedan? Hade Gyril just börjat på dagis och vi trodde fortfarande att det var ett bra sådant...

    För en månad sedan? Var jag just anländ till Philadelphia, besökte akuten i Chestnut Hill och sambon njöt av tystnaden då jag tappat rösten...

    För en vecka sedan? Bodde vi fortfarande i en etta

    Igår? Började vi packa upp på allvar i trean. =)

    Idag? Fortsätter jag packa upp. =)

    Imorgon? ska jag strunta i flytten och åka in till stan!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Tinas svar

    För tio år sedan? Jag fick göra ett morgonprogram i radio som jag velat länge...

    För fem år sedan? Jag och min man planerade bröllop

    För ett år sedan? Jag planerade kanske för Max 1-årsdag :-)

    För en månad sedan? Jag gick på ultraljud

    För en vecka sedan? Jag hade precis varit på Spa

    Igår? Jag promenderade länge med Max i solen

    Idag? Jobbar!

    Imorgon? Jobbar!
  8. 4
    Tinas svar För tio år sedan? Jag fick göra ett morgonprogram i radio som jag velat länge...

    För fem år sedan? Jag och min man planerade bröllop

    För ett år sedan? Jag planerade kanske för Max 1-årsdag :-)

    För en månad sedan? Jag gick på ultraljud

    För en vecka sedan? Jag hade precis varit på Spa

    Igår? Jag promenderade länge med Max i solen

    Idag? Jobbar!

    Imorgon? Jobbar!
  9. space
    #5

    Mina svar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    Flyttade hemifrån på hösten efter en mycket intressant resa till södra Ural. Läste också min första termin på universitetet (ryska)

    För fem år sedan?
    Var jag nygift och vi åkte på en resa till Belfast för att hälsa på min mans bror som pluggade där då.

    För ett år sedan?
    Vid den här tiden för ett år sedan åkte vi till Florida då min svärmor fyllde 60 och hux flux var jag gravid ;-)

    För en månad sedan?
    Höll även då på med att lära känna mitt nya barn och lära mig att ta hand om två barn samtidigt. Tror inte att något annat speciellt hände...Jo vi åkte till Finland också!

    För en vecka sedan?
    Måndag förra veckan var jag på babysång med Emrik och Éowyn var ovanligt svårlagd.

    Igår?
    Var det vår bröllopsdag! Vi \"firade\" genom att hyra en DVD-film (Hidalgo, som vi inte ens orkade se klart) och äta glass. Stapplade sedan i säng vid 23-tiden helt supertrött.

    Idag?
    Har vi varit ute och lekt bland höstlöven och vi har börjat räkna points igen! 24 kilo kvar till målvikt.

    Imorgon?
    Har inga planer och således inget att berätta...
  10. 5
    Mina svar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    Flyttade hemifrån på hösten efter en mycket intressant resa till södra Ural. Läste också min första termin på universitetet (ryska)

    För fem år sedan?
    Var jag nygift och vi åkte på en resa till Belfast för att hälsa på min mans bror som pluggade där då.

    För ett år sedan?
    Vid den här tiden för ett år sedan åkte vi till Florida då min svärmor fyllde 60 och hux flux var jag gravid ;-)

    För en månad sedan?
    Höll även då på med att lära känna mitt nya barn och lära mig att ta hand om två barn samtidigt. Tror inte att något annat speciellt hände...Jo vi åkte till Finland också!

    För en vecka sedan?
    Måndag förra veckan var jag på babysång med Emrik och Éowyn var ovanligt svårlagd.

    Igår?
    Var det vår bröllopsdag! Vi \"firade\" genom att hyra en DVD-film (Hidalgo, som vi inte ens orkade se klart) och äta glass. Stapplade sedan i säng vid 23-tiden helt supertrött.

    Idag?
    Har vi varit ute och lekt bland höstlöven och vi har börjat räkna points igen! 24 kilo kvar till målvikt.

    Imorgon?
    Har inga planer och således inget att berätta...
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Stellosvar

    För tio år sedan?
    * Började jag läsa till jägmästare och blev kär...

    För fem år sedan?
    * Började jag doktorera

    För ett år sedan?
    * Disputerade storjägarn och jag trodde ALDRIG att det skulle bli min tur...

    För en månad sedan?
    * Var jag gruvligt nervös...

    För en vecka sedan?
    * Satt jag i telefonkö hos arbetsförmedlingen

    Igår?
    * Slogs jag på IKEA om golv på extrapris...

    Idag?
    * Har jag åkt tre mil för att få \"lyfta på luren\" på af i Rimbo och berätta att Albin är frisk... JO, förresten vi har fått ugn också!

    Imorgon?
    * Hoppas jag att det händer nåt skoj... Tex. att jag får ett positivt besked från a-kassan...

    (hm... är jag lite fixerad vid mitt obefintliga yrkesliv eller???)
  12. 6
    Stellosvar För tio år sedan?
    * Började jag läsa till jägmästare och blev kär...

    För fem år sedan?
    * Började jag doktorera

    För ett år sedan?
    * Disputerade storjägarn och jag trodde ALDRIG att det skulle bli min tur...

    För en månad sedan?
    * Var jag gruvligt nervös...

    För en vecka sedan?
    * Satt jag i telefonkö hos arbetsförmedlingen

    Igår?
    * Slogs jag på IKEA om golv på extrapris...

    Idag?
    * Har jag åkt tre mil för att få \"lyfta på luren\" på af i Rimbo och berätta att Albin är frisk... JO, förresten vi har fått ugn också!

    Imorgon?
    * Hoppas jag att det händer nåt skoj... Tex. att jag får ett positivt besked från a-kassan...

    (hm... är jag lite fixerad vid mitt obefintliga yrkesliv eller???)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    24 kilo... ALDRIG!

    Det tror jag inte på! 24 kilo mindre och det finns inget spejsigt kvar... ;-)

    Har du läst ryska? KuL!
  14. 7
    24 kilo... ALDRIG! Det tror jag inte på! 24 kilo mindre och det finns inget spejsigt kvar... ;-)

    Har du läst ryska? KuL!
  15. space
    #8

    Lycka till

    med ugnen! Nu måste det väl ändå funka? Tycker verkligen synd om er som haft så mycket strul med en sådan snudd på livsnödvändig grej. Vår spis pajade dagen innan Éowyn föddes och det tog en månad innan vi fick en ny. Det är inte roligt! Så jag vet lite grann hur det känns.
  16. 8
    Lycka till med ugnen! Nu måste det väl ändå funka? Tycker verkligen synd om er som haft så mycket strul med en sådan snudd på livsnödvändig grej. Vår spis pajade dagen innan Éowyn föddes och det tog en månad innan vi fick en ny. Det är inte roligt! Så jag vet lite grann hur det känns.
  17. space
    #9

    Det var faktiskt väldigt kul

    att läsa ryska och jag ångrar att jag inte hållit det vid liv mer. Läste 80 p men tröttnade sedan och har inte pratat ett ord sedan dess (knappt iallafall).

    Det var snällt av dig att inte tro på det men tyvärr är det sant. Kvar blir sedan en liten space som kan köpa snygga kläder i alla affärer och som äter betydligt mer grönsaker och vitaminer (även om choklad är väldigt nyttigt efter vad jag hört ;-)
  18. 9
    Det var faktiskt väldigt kul att läsa ryska och jag ångrar att jag inte hållit det vid liv mer. Läste 80 p men tröttnade sedan och har inte pratat ett ord sedan dess (knappt iallafall).

    Det var snällt av dig att inte tro på det men tyvärr är det sant. Kvar blir sedan en liten space som kan köpa snygga kläder i alla affärer och som äter betydligt mer grönsaker och vitaminer (även om choklad är väldigt nyttigt efter vad jag hört ;-)
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Skrattar lite

    åt \"satt i telefonkö till AF\"
    Jag har varken sett eller hört av min handläggare på en månad. Du får flytta till Järfälla, helt enkelt.
  20. 10
    Skrattar lite åt \"satt i telefonkö till AF\"
    Jag har varken sett eller hört av min handläggare på en månad. Du får flytta till Järfälla, helt enkelt.
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    Annikas svar

    För tio år sedan?
    Vi reste till USA en månad. En helt enorm resa från kust tiull kust via Grand Canyon och Wisconsin. :-)

    För fem år sedan?
    Då hjäpte jag min bästis att flytta till Sunnersta. Jag tog hand om deras 6-månaders dotter en hel dag. Jag känner mig fortfarande som en extramamma till henne - och vi har hunnit flytta till huset bredvid. ;-)

    För ett år sedan?
    Det hände nog inte så mycket. Jo - Sofia lärde sig gå!

    För en månad sedan?
    Vi firade tjejernas tvåårsdag och var i Spanien.

    För en vecka sedan?
    Tjejerna gick till dagis som vanligt. Inget särskillt hände.

    Igår?
    Min bror med familj för hemma hos oss. Jättetrevligt! :-)

    Idag?
    Har precis varit på stan och fyndat vinterkängor för 99:-. Vi hade ett par sen tidigare, och nu slipper de dela... ;-)

    Imorgon?
    Ska till kören för att repa på programmet vi ska ha med oss till Irland i november. :-)
  22. 11
    Annikas svar För tio år sedan?
    Vi reste till USA en månad. En helt enorm resa från kust tiull kust via Grand Canyon och Wisconsin. :-)

    För fem år sedan?
    Då hjäpte jag min bästis att flytta till Sunnersta. Jag tog hand om deras 6-månaders dotter en hel dag. Jag känner mig fortfarande som en extramamma till henne - och vi har hunnit flytta till huset bredvid. ;-)

    För ett år sedan?
    Det hände nog inte så mycket. Jo - Sofia lärde sig gå!

    För en månad sedan?
    Vi firade tjejernas tvåårsdag och var i Spanien.

    För en vecka sedan?
    Tjejerna gick till dagis som vanligt. Inget särskillt hände.

    Igår?
    Min bror med familj för hemma hos oss. Jättetrevligt! :-)

    Idag?
    Har precis varit på stan och fyndat vinterkängor för 99:-. Vi hade ett par sen tidigare, och nu slipper de dela... ;-)

    Imorgon?
    Ska till kören för att repa på programmet vi ska ha med oss till Irland i november. :-)
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Wondergirl svarar


    För tio år sedan?
    Då var jag 20 år och rymt från min dåvarande kille, och längtade grymt efter sonen jag lämnade efter mig.

    För fem år sedan?
    Var Zacharias 1 år, och jag var extrem dagismotståndare.

    För ett år sedan?
    Var Elias 1 år, och jag grymt trött av sömnbrist.

    För en månad sedan?
    Var barnen sjuka.

    För en vecka sedan?
    Hm..minns jag inte alls.

    Igår?
    Minns jag inte heller. Alzheimers?

    Idag?
    Fick jag veta att Elias troligtvis är allergisk mot spannmålsprodukter och främst vetemjöl. Han ska äta glutenfritt också;(
    Var på hab utan C och pratade om C.

    Imorgon?
    Ska jag till skolan och på kvällen ska jag på nåt arrangemang i Gunnared som anordnas för oss lärarstudenter.


  24. 12
    Wondergirl svarar
    För tio år sedan?
    Då var jag 20 år och rymt från min dåvarande kille, och längtade grymt efter sonen jag lämnade efter mig.

    För fem år sedan?
    Var Zacharias 1 år, och jag var extrem dagismotståndare.

    För ett år sedan?
    Var Elias 1 år, och jag grymt trött av sömnbrist.

    För en månad sedan?
    Var barnen sjuka.

    För en vecka sedan?
    Hm..minns jag inte alls.

    Igår?
    Minns jag inte heller. Alzheimers?

    Idag?
    Fick jag veta att Elias troligtvis är allergisk mot spannmålsprodukter och främst vetemjöl. Han ska äta glutenfritt också;(
    Var på hab utan C och pratade om C.

    Imorgon?
    Ska jag till skolan och på kvällen ska jag på nåt arrangemang i Gunnared som anordnas för oss lärarstudenter.


  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    Vilken tur...

    att du hittade ett par kängor till... Hade varit lite jobbigt i längden för tjejerna att dela kängor... *fnissar*
  26. 13
    Vilken tur... att du hittade ett par kängor till... Hade varit lite jobbigt i längden för tjejerna att dela kängor... *fnissar*
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    frida svarar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    ** Då levde jag singellivet med fester och skola. Det var en jätterolig tid, som jag inte vill göra om. ;-)

    För fem år sedan?
    ** Då bodde vi i Finland och jag var gravid med Linnéa. :-)

    För ett år sedan?
    ** Alice fyllde 1 år. Jocke vann Finska ligan och det var osäkert vart vi skulle ta vägen i världen. Vi blev kvar ett år till.

    För en månad sedan?
    ** För drygt en månad sedan flyttade vi till Stockholm från Finland.

    För en vecka sedan?
    ** Då var vi i Ljungskile och bodde för första gången i vårt hus. :-)

    Igår?
    ** Åkte vi till Nyköping och hälsade på J´s bror+fru och blev bjudna på god middag. Sedan på kvällen kom våra vänner från Nya Zeeland (kompisar från Finlalnd) De stannar till i morgon.

    Idag?
    ** Följt vännerna till tunnelbanan där jag skickade iväg dem med ett 24timmars T-kort och en karta. Undrar om de hittar hem?! ;-)
    Sedan på eftermiddagen var jag och tjejerna ute så att J fick vila, han ska spela från start idag: Match mot IFK Gbg.
    Efter matchen kommer Jockes familj på en snabb kaffe innan de åker de 55 milen hem igen.

    Imorgon?
    ** Inga planer ännu, mer än att Linnéa ska på lek/gumpa kl 16.
  28. 14
    frida svarar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    ** Då levde jag singellivet med fester och skola. Det var en jätterolig tid, som jag inte vill göra om. ;-)

    För fem år sedan?
    ** Då bodde vi i Finland och jag var gravid med Linnéa. :-)

    För ett år sedan?
    ** Alice fyllde 1 år. Jocke vann Finska ligan och det var osäkert vart vi skulle ta vägen i världen. Vi blev kvar ett år till.

    För en månad sedan?
    ** För drygt en månad sedan flyttade vi till Stockholm från Finland.

    För en vecka sedan?
    ** Då var vi i Ljungskile och bodde för första gången i vårt hus. :-)

    Igår?
    ** Åkte vi till Nyköping och hälsade på J´s bror+fru och blev bjudna på god middag. Sedan på kvällen kom våra vänner från Nya Zeeland (kompisar från Finlalnd) De stannar till i morgon.

    Idag?
    ** Följt vännerna till tunnelbanan där jag skickade iväg dem med ett 24timmars T-kort och en karta. Undrar om de hittar hem?! ;-)
    Sedan på eftermiddagen var jag och tjejerna ute så att J fick vila, han ska spela från start idag: Match mot IFK Gbg.
    Efter matchen kommer Jockes familj på en snabb kaffe innan de åker de 55 milen hem igen.

    Imorgon?
    ** Inga planer ännu, mer än att Linnéa ska på lek/gumpa kl 16.
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    S svarar

    För tio år sedan?

    ** Hmmmm...jag gick första terminen på högstadiet..;)

    För fem år sedan?
    ** Gick på gymnasiet och levde \"singelliv\".

    För ett år sedan?
    ** Planerade för Athena kalas,säkert. och visste att vi skulle få ett till barn om sju månader.

    För en månad sedan?
    ** Inget särskilt,antar jag.

    För en vecka sedan?
    ** kommer inte ihåg.

    Igår?
    ** Hade en kompis på besök,åt pizza och senare hälsade vi på bekanta.

    Idag?
    ** Haft en annan kompis på besök och sitter nu och vänta på+ att mannen ska komma hem från jobbet.

    Imorgon?
    ** inget bestämt än. Troligtvis ska vi till öf på förmiddagen.
  30. 15
    S svarar För tio år sedan?

    ** Hmmmm...jag gick första terminen på högstadiet..;)

    För fem år sedan?
    ** Gick på gymnasiet och levde \"singelliv\".

    För ett år sedan?
    ** Planerade för Athena kalas,säkert. och visste att vi skulle få ett till barn om sju månader.

    För en månad sedan?
    ** Inget särskilt,antar jag.

    För en vecka sedan?
    ** kommer inte ihåg.

    Igår?
    ** Hade en kompis på besök,åt pizza och senare hälsade vi på bekanta.

    Idag?
    ** Haft en annan kompis på besök och sitter nu och vänta på+ att mannen ska komma hem från jobbet.

    Imorgon?
    ** inget bestämt än. Troligtvis ska vi till öf på förmiddagen.
  31. Femman
    #16

    Femmansvar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    - Var jag gravid med vårt 3:e barn.

    För fem år sedan?
    - Hade jag börjat mitt sista år på ssk-utbildningen.

    För ett år sedan?
    - Nygift!!!

    För en månad sedan?
    - Firat 1-årig bröllopsdag och börjat skolan igen!

    För en vecka sedan?
    - Var jag på fältstudier på bvc.

    Igår?
    - Köpte 4 par skor för 665:-

    Idag?
    - Varit i skolan.

    Imorgon?
    - Låååång dag i skolan.
  32. 16
    Femmansvar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    - Var jag gravid med vårt 3:e barn.

    För fem år sedan?
    - Hade jag börjat mitt sista år på ssk-utbildningen.

    För ett år sedan?
    - Nygift!!!

    För en månad sedan?
    - Firat 1-årig bröllopsdag och börjat skolan igen!

    För en vecka sedan?
    - Var jag på fältstudier på bvc.

    Igår?
    - Köpte 4 par skor för 665:-

    Idag?
    - Varit i skolan.

    Imorgon?
    - Låååång dag i skolan.
  33. Maggan
    #17

    Kul med enkät!

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    *** Läste min sista termin på Uppsala Universitet (av 5 sammanlagt). Gick i november för tio år sedan på en fest och träffade ett par som hade varit i Spanien och läst spanska. Inom ett par veckor bestämde jag mig för att hyra ut studentrummet och åka så fort terminen var slut. :-)

    För fem år sedan?
    *** I december för fem år sedan flyttade jag ihop med Erik i Uppsala och fick mitt första \"riktiga\" jobb som socialsekreterare med inriktning mot missbruk och psykiatri. Superspännande!

    För ett år sedan?
    ...startade världens identitetskris, som nu utvecklats till att jag känner mig mer hel än någonsin!

    För en månad sedan?
    *** Fick jag plötsligt en enorm bebislängtan och bestämde mgi för att sätta upp mål för att kunna börja försöka bli gravid inom det närmaste året.

    För en vecka sedan?
    *** Styrelsemöte med RFSU...

    Igår?
    *** Irma hade jättehög feber och gallskrek. Kände mig lite lätt utmattad, drack massor av coca-cola och kunde inte somna förrän efter kl. 2 trots att sambon tog hela nattpasset.

    Idag?
    *** Planerat inför knytis på jobbet på fredag. Skrattat tillsammans med kollegorna och haft en tuff dag på jobbet.

    Imorgon?
    *** VAB eftersom Irma fortfarande har hög feber. På kvällen ska jag på Sexualpolitiska gruppens möte och planera Uppsala Social Forum (18-20 november). Ska bli superkul! :-)
  34. 17
    Kul med enkät! Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    *** Läste min sista termin på Uppsala Universitet (av 5 sammanlagt). Gick i november för tio år sedan på en fest och träffade ett par som hade varit i Spanien och läst spanska. Inom ett par veckor bestämde jag mig för att hyra ut studentrummet och åka så fort terminen var slut. :-)

    För fem år sedan?
    *** I december för fem år sedan flyttade jag ihop med Erik i Uppsala och fick mitt första \"riktiga\" jobb som socialsekreterare med inriktning mot missbruk och psykiatri. Superspännande!

    För ett år sedan?
    ...startade världens identitetskris, som nu utvecklats till att jag känner mig mer hel än någonsin!

    För en månad sedan?
    *** Fick jag plötsligt en enorm bebislängtan och bestämde mgi för att sätta upp mål för att kunna börja försöka bli gravid inom det närmaste året.

    För en vecka sedan?
    *** Styrelsemöte med RFSU...

    Igår?
    *** Irma hade jättehög feber och gallskrek. Kände mig lite lätt utmattad, drack massor av coca-cola och kunde inte somna förrän efter kl. 2 trots att sambon tog hela nattpasset.

    Idag?
    *** Planerat inför knytis på jobbet på fredag. Skrattat tillsammans med kollegorna och haft en tuff dag på jobbet.

    Imorgon?
    *** VAB eftersom Irma fortfarande har hög feber. På kvällen ska jag på Sexualpolitiska gruppens möte och planera Uppsala Social Forum (18-20 november). Ska bli superkul! :-)
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    Jo - vem vill ha höger känga idag...

    Jag köpte strl 25, och de var nästan lite små... Nu har de ett par kavat sandaler i strl 23, ett par höstskor i strl 24 och kommer precis i ett par vinterstövlar i strl 25... Det hade jag inte räknat med! Tjock socka i är bara att glömma, så vi får hoppas att de är varma ändå. ;-)
  36. 18
    Jo - vem vill ha höger känga idag... Jag köpte strl 25, och de var nästan lite små... Nu har de ett par kavat sandaler i strl 23, ett par höstskor i strl 24 och kommer precis i ett par vinterstövlar i strl 25... Det hade jag inte räknat med! Tjock socka i är bara att glömma, så vi får hoppas att de är varma ändå. ;-)
  37. Annika m Melvin o Ville
    #19

    Annika svarar.

    För tio år sedan?
    Då hade jag nyss flyttat norrut för att plugga ett år. Ända till Sundsvall. Det kändes som om jag skulle flytta upp till riksgränsen. Efter ett tag insåg jag att Sundsvall bara ligger mitt i Sverige....

    För fem år sedan?
    Flyttade jag och min make ihop i hans lilla etta. Det blev inte långvarigt då jag fick cellskräck och vi flyttade till en trea istället :o).

    För ett år sedan?
    Då fyllde Melvin snart ett år. Annars hände väl inte så mycket.

    För en månad sedan?
    Då var Ville alldeles nyfödd och jag försökte fatta vad det eg var som hänt....

    För en vecka sedan?
    Var min mamma här och hjälpte oss att fungera i vardagen.

    Igår?
    Då var min bror med fru här och vi har inte träffats på nästan ett år. Superkul, men trist att Ville var jättegrinig och bara ville ligga vid bröstet.

    Idag?
    Har jag överlevt ensam med båda barnen. Vågade mig till och med till ÖF med en Melvin som bara säger \"hem, hem\" när vi är där.

    Imorgon?
    Hoppas jag att mitt halsonda och Melvins snuva är som bortblåsta.
  38. 19
    Annika svarar. För tio år sedan?
    Då hade jag nyss flyttat norrut för att plugga ett år. Ända till Sundsvall. Det kändes som om jag skulle flytta upp till riksgränsen. Efter ett tag insåg jag att Sundsvall bara ligger mitt i Sverige....

    För fem år sedan?
    Flyttade jag och min make ihop i hans lilla etta. Det blev inte långvarigt då jag fick cellskräck och vi flyttade till en trea istället :o).

    För ett år sedan?
    Då fyllde Melvin snart ett år. Annars hände väl inte så mycket.

    För en månad sedan?
    Då var Ville alldeles nyfödd och jag försökte fatta vad det eg var som hänt....

    För en vecka sedan?
    Var min mamma här och hjälpte oss att fungera i vardagen.

    Igår?
    Då var min bror med fru här och vi har inte träffats på nästan ett år. Superkul, men trist att Ville var jättegrinig och bara ville ligga vid bröstet.

    Idag?
    Har jag överlevt ensam med båda barnen. Vågade mig till och med till ÖF med en Melvin som bara säger \"hem, hem\" när vi är där.

    Imorgon?
    Hoppas jag att mitt halsonda och Melvins snuva är som bortblåsta.
  39. Lena med Hugo 0309 & bf 19/1
    #20

    Lena svarar

    För tio år sedan?
    1995 på hösten började jag plugga på högskolan.

    För fem år sedan?
    Hade arbetat i ca ett halvår med mitt första \"riktiga\" jobb efter skolan.

    För ett år sedan?
    Då blev jag gravid, men det gick ju inte riktigt som det skulle. Så nu har jag i princip varit gravid i ett år redan och det är ju lååångt kvar till bebbe =)

    För en månad sedan?
    Om den 17:e var en lördag så hade vi 2 årskalas för Hugisen.

    För en vecka sedan?
    Borde jag komma i håg det? Jag vet att jag skulle åka till jobbet och fixa tidrapport, men det gjorde jag inte för att.. Vi flyttade till svärmor för att vi skulle byta fönster här på tisdag och onsdag!

    Igår?
    Vi var och kikade på ett nybyggt hus som det var visning på.

    Idag?
    Å idag har jag dragit runt på min jättesjuka son för att de har bytt det sista fönstret i huset. Stackars lilla Hugo som inte fick vila =(

    Imorgon?
    Imorgon skall jag vara hemma och kurera mig och Hugo och vara stilla. Det blev liite för mycket idag.
  40. 20
    Lena svarar För tio år sedan?
    1995 på hösten började jag plugga på högskolan.

    För fem år sedan?
    Hade arbetat i ca ett halvår med mitt första \"riktiga\" jobb efter skolan.

    För ett år sedan?
    Då blev jag gravid, men det gick ju inte riktigt som det skulle. Så nu har jag i princip varit gravid i ett år redan och det är ju lååångt kvar till bebbe =)

    För en månad sedan?
    Om den 17:e var en lördag så hade vi 2 årskalas för Hugisen.

    För en vecka sedan?
    Borde jag komma i håg det? Jag vet att jag skulle åka till jobbet och fixa tidrapport, men det gjorde jag inte för att.. Vi flyttade till svärmor för att vi skulle byta fönster här på tisdag och onsdag!

    Igår?
    Vi var och kikade på ett nybyggt hus som det var visning på.

    Idag?
    Å idag har jag dragit runt på min jättesjuka son för att de har bytt det sista fönstret i huset. Stackars lilla Hugo som inte fick vila =(

    Imorgon?
    Imorgon skall jag vara hemma och kurera mig och Hugo och vara stilla. Det blev liite för mycket idag.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lånad enkät!
    By Anna_84 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 12:04
  2. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  3. Lånad enkät:
    By Mira m troll 02 o 06 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 21:19
  4. Lånad enkät
    By Sussi m. fyra in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 18:23
  5. Lånad enkät.
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 23:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar