Klädfråga!
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Klädfråga!

    Alltså vad för ytterkläder har ni på era barn när ni lämnar dem på dagis på morgonen?

    Här nere på östra sidan är det väl ca 6 grader på morgonen men väldigt råkallt och blåsigt. Victor är oftast ute på dagis direkt vid 9 och då är det ju riktigt morgonkallt fortfarande. Avskyr verkligen den här mellantiden, tycker det är jättesvårt!

    Det är ju mycket lättare när man själv är med barnen då kan man ju anpassa lite efter hur det känns men det kan man ju inte begära av personalen....

    Vill gärna veta vad ni har på dem, hur kallt ni har ungefär och hur ni tänker?


  2. 1
    Klädfråga! Alltså vad för ytterkläder har ni på era barn när ni lämnar dem på dagis på morgonen?

    Här nere på östra sidan är det väl ca 6 grader på morgonen men väldigt råkallt och blåsigt. Victor är oftast ute på dagis direkt vid 9 och då är det ju riktigt morgonkallt fortfarande. Avskyr verkligen den här mellantiden, tycker det är jättesvårt!

    Det är ju mycket lättare när man själv är med barnen då kan man ju anpassa lite efter hur det känns men det kan man ju inte begära av personalen....

    Vill gärna veta vad ni har på dem, hur kallt ni har ungefär och hur ni tänker?


  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Vi åker bil till dagis

    så på morgonen har han jeans eller liknande byxor, långärmad tröja. POP\'s 3-i-1-jacka (den från i våras) med fleecen i. På dagis har han överdragsbyxor, men eftersom de är inne på morgonen bökar jag inte på dem hemma för att få klä av när vi kommer fram. Vi har en bilresa på 5 min och bilen står i garage så han fryser inte den korta biten.

    Än så länge har han en toppluva med knytsnören och tunna vantar. Men idag packade jag ner ett par tjocka vantar i hans ryggsäck.

    Imorse hade vi riktigt kallt här, 0,5 grader när vi åkte till dagis. Så snart tar vi nog på vinterjackan istället. Det är också en 3-i-1-jacka, men vintermodellen och man kan ju ta ur fleecen i början.

    Jag tycker också att det är svårt med kläder nu. Men vi kör nog ett lager till innan vinteroverallen åker på. Fast man ska aldrig säga aldrig...
  4. 2
    Vi åker bil till dagis så på morgonen har han jeans eller liknande byxor, långärmad tröja. POP\'s 3-i-1-jacka (den från i våras) med fleecen i. På dagis har han överdragsbyxor, men eftersom de är inne på morgonen bökar jag inte på dem hemma för att få klä av när vi kommer fram. Vi har en bilresa på 5 min och bilen står i garage så han fryser inte den korta biten.

    Än så länge har han en toppluva med knytsnören och tunna vantar. Men idag packade jag ner ett par tjocka vantar i hans ryggsäck.

    Imorse hade vi riktigt kallt här, 0,5 grader när vi åkte till dagis. Så snart tar vi nog på vinterjackan istället. Det är också en 3-i-1-jacka, men vintermodellen och man kan ju ta ur fleecen i början.

    Jag tycker också att det är svårt med kläder nu. Men vi kör nog ett lager till innan vinteroverallen åker på. Fast man ska aldrig säga aldrig...
  5. Anonym
    #3

    fredrika

    hade idag överdragsbyxor med fleecebyxor i (gamla pop), en gammal täckjacka, lite urtvätttad some n vindjacka med fleece, fodrade gummistövlar, mössa, fuskpolo och vantar.
    När jag kom och hämtade henne att de satt en fleece under jackan, de kom själva fram och sa att hon hade för mycket kläder (kunde inte resa sig själv när hon ramlade;)

    Isadora hade vindjacka och ofodrade överdragsbyxor, fleeceställ låg på dagis, tror bara hon haft tröjan idag för hon hade manchesterbyxor. Fodrade gummistövlar, vantar, mössa och fuskpolo.
  6. 3
    fredrika hade idag överdragsbyxor med fleecebyxor i (gamla pop), en gammal täckjacka, lite urtvätttad some n vindjacka med fleece, fodrade gummistövlar, mössa, fuskpolo och vantar.
    När jag kom och hämtade henne att de satt en fleece under jackan, de kom själva fram och sa att hon hade för mycket kläder (kunde inte resa sig själv när hon ramlade;)

    Isadora hade vindjacka och ofodrade överdragsbyxor, fleeceställ låg på dagis, tror bara hon haft tröjan idag för hon hade manchesterbyxor. Fodrade gummistövlar, vantar, mössa och fuskpolo.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Oliver & Alicia har overaller

    på dagismorgnarna då vi har 0-5 grader här nere, som vinter. Sen har vi jackor (varmare modeller) med oss till dagis som de har på eftermiddagarna. Fodrade KAVAT-kängor har dom. Alexander är ju större och har vinterjacka och Gulliverkängor, fodrade.
  8. 4
    Oliver & Alicia har overaller på dagismorgnarna då vi har 0-5 grader här nere, som vinter. Sen har vi jackor (varmare modeller) med oss till dagis som de har på eftermiddagarna. Fodrade KAVAT-kängor har dom. Alexander är ju större och har vinterjacka och Gulliverkängor, fodrade.
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Hannes har en tunn overall

    det är en vår och höst overall. vindtät och så kan man ha en tröja under.
    Mössa på huvudet.
    Nu är inte hannes på dagis men Elias går och jag har med både lite varmare och tunnare kläder.
    Elias har en jacka, lite varmare men inte vintervarm, långkallingar, vanliga byxor på sig nu, ja mössa oxå. Med sig har han överdragsbyxor och en flecejacka.
    Jag tycker absolut att personalen ska kunna anpassa kläderna efter väder bara det finns olika kläder med.
    Det är ju som sagt kallt på morgonen och lite varmare på dagen.
    Killarna har även HM´s flecefodrade regnkläder när det blir ännu kallare och mer ruskväder.

    vi har just nu ca 4-5 grader och det brukar ligga runt 10 på dagen.
    Vi har inte så kallt ännu men däremot så väldigt fuktigt, bor ju vid havet nu så vattnet värmer upp luften lite än.

    ha det så gott
  10. 5
    Hannes har en tunn overall det är en vår och höst overall. vindtät och så kan man ha en tröja under.
    Mössa på huvudet.
    Nu är inte hannes på dagis men Elias går och jag har med både lite varmare och tunnare kläder.
    Elias har en jacka, lite varmare men inte vintervarm, långkallingar, vanliga byxor på sig nu, ja mössa oxå. Med sig har han överdragsbyxor och en flecejacka.
    Jag tycker absolut att personalen ska kunna anpassa kläderna efter väder bara det finns olika kläder med.
    Det är ju som sagt kallt på morgonen och lite varmare på dagen.
    Killarna har även HM´s flecefodrade regnkläder när det blir ännu kallare och mer ruskväder.

    vi har just nu ca 4-5 grader och det brukar ligga runt 10 på dagen.
    Vi har inte så kallt ännu men däremot så väldigt fuktigt, bor ju vid havet nu så vattnet värmer upp luften lite än.

    ha det så gott
  11. Evelina m Johanna 0103 & Erik 0404
    #6

    så svårt...

    Johanna använder förra årets tunna vinteroverall & gympaskor & en fleece mössa (börjar väl vara dax för vinterkängorna här nu)

    Erik har bävernylon byxor & sin tunnfodrade höstjacka samt fodrade Kavat kängor & en tjockare toppluva med knytband (annars skulle den inte sitta kvar i längre än ett par sekunder)
  12. 6
    så svårt... Johanna använder förra årets tunna vinteroverall & gympaskor & en fleece mössa (börjar väl vara dax för vinterkängorna här nu)

    Erik har bävernylon byxor & sin tunnfodrade höstjacka samt fodrade Kavat kängor & en tjockare toppluva med knytband (annars skulle den inte sitta kvar i längre än ett par sekunder)
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    I morse

    Var det minusgrader och stenhård is på på bilen. Då åkte Reiman på... Annars bara jacka, vantar och mössa.
  14. 7
    I morse Var det minusgrader och stenhård is på på bilen. Då åkte Reiman på... Annars bara jacka, vantar och mössa.

Liknande trådar

  1. Klädfråga!
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 20:18
  2. Klädfråga!
    By Annam.4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:14
  3. Just ja..klädfråga
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 08:43
  4. Klädfråga.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:37
  5. klädfråga då
    By Achelois in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar