Fett hår!
Tonåringar
  1. Ansi64
    #1

    Fett hår!

    Hej! Min dotter är 12 år och rusar in i puberteten nu vilket märks tydligt på hennes humör! Är mycket utseendefixerad och hatar att hennes hår blir fett fastän hon tvättat det. Jag förstår henne helt och hållet, mitt eget hår tvättar jag varje dag för att det blir fett annars. Men jag vill inte att hon ska komma in i denna onda cirkel o förstöra hår och hårbotten. Hur tacklar ni detta? Kanske köra med torrschampo? Hur ofta tvättar era barn håret?
  2. 1
    Fett hår! Hej! Min dotter är 12 år och rusar in i puberteten nu vilket märks tydligt på hennes humör! Är mycket utseendefixerad och hatar att hennes hår blir fett fastän hon tvättat det. Jag förstår henne helt och hållet, mitt eget hår tvättar jag varje dag för att det blir fett annars. Men jag vill inte att hon ska komma in i denna onda cirkel o förstöra hår och hårbotten. Hur tacklar ni detta? Kanske köra med torrschampo? Hur ofta tvättar era barn håret?
  3. m00n
    #2

    Varannan dag

    minst. JAg skulle fråga en frisör om råd! De vet vilka schampon som är bra, för det är ju där det sitter.
    Sen tror jag det är ganska vanligt att man behöver tvätta håret dagligen för att det inte ska se fett ut...
  4. 2
    Varannan dag minst. JAg skulle fråga en frisör om råd! De vet vilka schampon som är bra, för det är ju där det sitter.
    Sen tror jag det är ganska vanligt att man behöver tvätta håret dagligen för att det inte ska se fett ut...
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Varannan dag

    Vi håller just nu på att gå igenom olika sorters schampon för att hitta något som passar tonårshår.
    Tjejerna har också lite olika hårkvaliteter, så vi plöjer igenom djungeln av schampon.

    Själv använder jag vad som helst...
  6. 3
    Varannan dag Vi håller just nu på att gå igenom olika sorters schampon för att hitta något som passar tonårshår.
    Tjejerna har också lite olika hårkvaliteter, så vi plöjer igenom djungeln av schampon.

    Själv använder jag vad som helst...
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Ja här är det tvärtom

    Han vill att hans hår ska se \"fett\" ut.. Han tvättar håret ca varannan var tredje dag. Men varje dag tar han vax i håret. Vad det finns för olika shampo har jag faktiskt ingen aning om. Men hör med en frisör.
  8. 4
    Ja här är det tvärtom Han vill att hans hår ska se \"fett\" ut.. Han tvättar håret ca varannan var tredje dag. Men varje dag tar han vax i håret. Vad det finns för olika shampo har jag faktiskt ingen aning om. Men hör med en frisör.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    1 gång i veckan

    Våra söner verkar, än så länge, ha ärvt mitt torra hår, så även 14-åringen tvättar sitt bara en gång per vecka. Själv tvättar jag mitt var 5-6 dag. Jag tycker att det blir fetare ju oftare jag tvättar.
  10. 5
    1 gång i veckan Våra söner verkar, än så länge, ha ärvt mitt torra hår, så även 14-åringen tvättar sitt bara en gång per vecka. Själv tvättar jag mitt var 5-6 dag. Jag tycker att det blir fetare ju oftare jag tvättar.

Liknande trådar

  1. Fett hår...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:34
  2. Kom på en fett bra sak med...
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 17:47
  3. Fett plus !
    By kanijo in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 09:54
  4. Det här med fett och GI
    By LJ m AoV in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 08:51
  5. Veg. fett
    By Suskiv in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 12:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar