vill inte va med pappa...
_0309 Septemberbarn
  1. lite ledsen idag...
    #1

    vill inte va med pappa...

    jag måste få lätta på hjärtat lite..
    Min flicka vill bara vara med mig då fort hennes pappa tittar på henne heller tar i henne så blir det nej sluta också springer hon till mig. Jag vet att de har sina perioder men hon har aldrig varit speciellt mycket för pappa, jag tror att det beror mycket på att det är jag som är med henne jämt han byter bara blöja om jag ej är hemma och han blir så himla lätt arg på henne när hon gör ngt jag säger oxå ifrån men jag tycker inte man behöver låta arg på engång, lyssnar hon ej så kan man låta lite mer bestämd.
    han skulle aldrig få för siga att gå tioll lekparken eller något sånr med henne utan när han kommer hem på kvällarna är det ändå jag som leker och är med henne... jag vet inte vad jag ska göra det känns som han bara tycker det är besvär att vara med henne.
  2. 1
    vill inte va med pappa... jag måste få lätta på hjärtat lite..
    Min flicka vill bara vara med mig då fort hennes pappa tittar på henne heller tar i henne så blir det nej sluta också springer hon till mig. Jag vet att de har sina perioder men hon har aldrig varit speciellt mycket för pappa, jag tror att det beror mycket på att det är jag som är med henne jämt han byter bara blöja om jag ej är hemma och han blir så himla lätt arg på henne när hon gör ngt jag säger oxå ifrån men jag tycker inte man behöver låta arg på engång, lyssnar hon ej så kan man låta lite mer bestämd.
    han skulle aldrig få för siga att gå tioll lekparken eller något sånr med henne utan när han kommer hem på kvällarna är det ändå jag som leker och är med henne... jag vet inte vad jag ska göra det känns som han bara tycker det är besvär att vara med henne.
  3. Gullan & Axel
    #2

    Vad tråkigt

    Ja din tjej behöver onekligen lite mer engagemang från sin pappa. Har tyvärr inga tips, men skickar en styrkekram, ni behöver ett ordentligt samtal.
  4. 2
    Vad tråkigt Ja din tjej behöver onekligen lite mer engagemang från sin pappa. Har tyvärr inga tips, men skickar en styrkekram, ni behöver ett ordentligt samtal.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Han har inte

    varit pappaledig, eller hur? Det kanske vore bra om han var det? SIN månad lär han ju ha kvar, eller hur? Och kanske mer? Du får pipa iväg helt enkelt, så han MÅSTE. Då får han chansen att lära känna sin dotter och upptäcka vilken fantastisk liten människa hon är.
  6. 3
    Han har inte varit pappaledig, eller hur? Det kanske vore bra om han var det? SIN månad lär han ju ha kvar, eller hur? Och kanske mer? Du får pipa iväg helt enkelt, så han MÅSTE. Då får han chansen att lära känna sin dotter och upptäcka vilken fantastisk liten människa hon är.
  7. lite ledsen idag...
    #4

    jo men

    han var pappa ledig när hon var ca ett år tog ut sina 2 månader men jag var hemma nästa hela tiden ändå för jag jobbar inte heltid.
    Jag ska faktist börja vara för mig själv lite mer, gå ut gå sola m.m
    måste ju vara borta tror jag om han ska upptäcka hur mysigt det är med henne
  8. 4
    jo men han var pappa ledig när hon var ca ett år tog ut sina 2 månader men jag var hemma nästa hela tiden ändå för jag jobbar inte heltid.
    Jag ska faktist börja vara för mig själv lite mer, gå ut gå sola m.m
    måste ju vara borta tror jag om han ska upptäcka hur mysigt det är med henne
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Låter tråkigt

    Jag har nog inga bra tips att komma med. Du kanske kan fråga honom varför han blir så arg på en gång? Hoppas att det vänder. Kram
  10. 5
    Låter tråkigt Jag har nog inga bra tips att komma med. Du kanske kan fråga honom varför han blir så arg på en gång? Hoppas att det vänder. Kram
  11. Anonym man med kille -0309
    #6

    Känner igen...

    Hej!

    Jag ville bara tala om att vi har samma problem med vår son. Dock så försöker jag vara med honom så mycket jag kan. Får dock inte komma nära honom om mamma är hemma. Om de sitter i soffan och jag kommer och sätter mig där så säger han direkt:
    -Pappa inte sitta där!
    Både jag och min fru talar då om för honom att pappa också vill vara med och mysa men det ger inte mycket effekt.
    Samma om vi båda hämtar på dagis. Mamma springer han till men jag får inte ens en kram. Detta känns skitjobbigt men jag tror att det är en fas som han kommer ur någon gång (hoppas jag i alla fall). När vi är själva så går det bättre men han är inte alls lika gosig och fysisk med mig, fastän jag försöker.

    För de som undrar kan jag tala om att jag var hemma (pappaledig) 50% under två månader och sedan 5 månader efter det.
  12. 6
    Känner igen... Hej!

    Jag ville bara tala om att vi har samma problem med vår son. Dock så försöker jag vara med honom så mycket jag kan. Får dock inte komma nära honom om mamma är hemma. Om de sitter i soffan och jag kommer och sätter mig där så säger han direkt:
    -Pappa inte sitta där!
    Både jag och min fru talar då om för honom att pappa också vill vara med och mysa men det ger inte mycket effekt.
    Samma om vi båda hämtar på dagis. Mamma springer han till men jag får inte ens en kram. Detta känns skitjobbigt men jag tror att det är en fas som han kommer ur någon gång (hoppas jag i alla fall). När vi är själva så går det bättre men han är inte alls lika gosig och fysisk med mig, fastän jag försöker.

    För de som undrar kan jag tala om att jag var hemma (pappaledig) 50% under två månader och sedan 5 månader efter det.

Liknande trådar

  1. Vill inte till pappa
    By Anonym in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 23:16
  2. 12-åringen vill inte bo hos pappa
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 08:53
  3. Arg besviken pappa som inte vill
    By Karina1 in forum Pappasnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 12:22
  4. Hon vill inte till sin pappa!!
    By jasika in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 09:12
  5. Vill inte bo hos pappa!
    By pytten in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 22:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar