Referenser i löpande text
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Lisa
    #1

    Referenser i löpande text

    Jag ska referera ur en bok där någon annan skrivit det jag vill referera.
    Dvs.Karlsson är författaren till boken, sen har Magnusson återgetts i texten som en referens Karlsson gjort.Hur skriver JAG det i min uppsats.

  2. 1
    Referenser i löpande text Jag ska referera ur en bok där någon annan skrivit det jag vill referera.
    Dvs.Karlsson är författaren till boken, sen har Magnusson återgetts i texten som en referens Karlsson gjort.Hur skriver JAG det i min uppsats.

  3. Netti - SSK KI T4 Norrtälje
    #2

    Du går till orginalkällan och hittar det...

    ...för andrahanskällor är inte att rekomendera att ha med i en text. I alla fall får inte vi ha det.

    Hua vad jag har svart på inlägg idag... Det märkas att jag har sjukt barn och inte har lugn att sätta mig och plugga.....
  4. 2
    Du går till orginalkällan och hittar det... ...för andrahanskällor är inte att rekomendera att ha med i en text. I alla fall får inte vi ha det.

    Hua vad jag har svart på inlägg idag... Det märkas att jag har sjukt barn och inte har lugn att sätta mig och plugga.....
  5. Lisa
    #3

    Fast

    om en författare refererar till en utredning som tydligt omnämns, ska jag ta reda på originalkällan då?
  6. 3
    Fast om en författare refererar till en utredning som tydligt omnämns, ska jag ta reda på originalkällan då?
  7. Netti - SSK KI T4 Norrtälje
    #4

    Beror på om du tar från utredningen...

    ...eller det författaren tycker om utredningen. Är det författarens åsikter ska du referera författaren, är det från utredningen skulle jag försöka få tag på den.
  8. 4
    Beror på om du tar från utredningen... ...eller det författaren tycker om utredningen. Är det författarens åsikter ska du referera författaren, är det från utredningen skulle jag försöka få tag på den.

Liknande trådar

  1. löpande tik !
    By fru_o in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 09:14
  2. Löpande tik
    By Hönsmammann in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 11:36
  3. Löpande tikar
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 22:29
  4. Löpande tik
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 18:35
  5. Löpande tik
    By Zoégas in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar