Så skönt
Arbete, ekonomi & juridik
  1. koll på budgeten - äntligen
    #1

    Så skönt

    När vi köpte huset så hade vi båda helt justa inkomster och levde gott. Så blev mannen arbetslös och pluggar nu, jag har varit sjukskriven i omgångar pga ryggproblem. När vi båda jobbade så tog vi en del saker på avbetalning - det var ju inget problem med våra löner. Men när lönerna inte fortsatte vara så goda så uppstod såklart problem.

    Men nu!! Nu!! Vi är ikapp ordentligt:) Har betalat av tankkorten som var de första som sköt i höjden, datorn är borta, vinterdäcken och barnvagnen. Nu har vi en räkning hos Ikea på några tusen som ryker nästa månad - sen är bara hus och billån kvar:) Bilånet är borta om ett par år...

    Det känns så skönt att betala räkningarna och se att det blir pengar kvar mer än till mat och resor, att kunna köpa kläder och spara till nöjen.

    Aldrig, aldrig mer kommer jag köpa på avbetalning! Låna till bil via banken kan jag tänka mig, men inte för \"småsaker\". Tur att lärdomen inte var allt för kostsam...
  2. 1
    Så skönt När vi köpte huset så hade vi båda helt justa inkomster och levde gott. Så blev mannen arbetslös och pluggar nu, jag har varit sjukskriven i omgångar pga ryggproblem. När vi båda jobbade så tog vi en del saker på avbetalning - det var ju inget problem med våra löner. Men när lönerna inte fortsatte vara så goda så uppstod såklart problem.

    Men nu!! Nu!! Vi är ikapp ordentligt:) Har betalat av tankkorten som var de första som sköt i höjden, datorn är borta, vinterdäcken och barnvagnen. Nu har vi en räkning hos Ikea på några tusen som ryker nästa månad - sen är bara hus och billån kvar:) Bilånet är borta om ett par år...

    Det känns så skönt att betala räkningarna och se att det blir pengar kvar mer än till mat och resor, att kunna köpa kläder och spara till nöjen.

    Aldrig, aldrig mer kommer jag köpa på avbetalning! Låna till bil via banken kan jag tänka mig, men inte för \"småsaker\". Tur att lärdomen inte var allt för kostsam...
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    vad bra!

    vad skönt att det redde sig utan _för_ dyrköpta erfarenheter!
  4. 2
    vad bra! vad skönt att det redde sig utan _för_ dyrköpta erfarenheter!

Liknande trådar

  1. Det är så skönt ute!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 13:44
  2. Så skönt
    By malin2 in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 12:45
  3. fan va skönt
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 15:39
  4. skönt mör!
    By -Johanna- in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 08:11
  5. Åhh vad skönt det var ute
    By Ballerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 15:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar