Alva skall opereras
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Alva skall opereras

    Kommer Ni ihåg att jag berättade om Alvas kluvna tånagel? Nu har det visat sig att det inte bara är en kluven pekttånagel, lilljäntan har två tår som sitter ihop. Inne i den lite knubbiga tån sitter det två ben och nu måste de operera bort det ena benet samt ena nageln. Min lilla skruttgump...jag tycker inte alls om att de skall söva henne:(
  2. 1
    Alva skall opereras Kommer Ni ihåg att jag berättade om Alvas kluvna tånagel? Nu har det visat sig att det inte bara är en kluven pekttånagel, lilljäntan har två tår som sitter ihop. Inne i den lite knubbiga tån sitter det två ben och nu måste de operera bort det ena benet samt ena nageln. Min lilla skruttgump...jag tycker inte alls om att de skall söva henne:(
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Men oj!


    Oj då vilken obehaglig överraskning för er! Usch jag förstår din inställning till narkos fullständigt. Jag tycker också det är helläskigt. Jag har aldrig behövt söva barnen än så länge, men jag har sövt min golden vid två tillfällen. Inte så bra jämförelse kanske men dock.

    Hoppas att det går snabbt och smärtfritt. Hur lång konvalescens kommer hon att ha efter operationen? Gör det ont efteråt i hennes söta lilla tå?

    Många kramar från norr,
  4. 2
    Men oj!
    Oj då vilken obehaglig överraskning för er! Usch jag förstår din inställning till narkos fullständigt. Jag tycker också det är helläskigt. Jag har aldrig behövt söva barnen än så länge, men jag har sövt min golden vid två tillfällen. Inte så bra jämförelse kanske men dock.

    Hoppas att det går snabbt och smärtfritt. Hur lång konvalescens kommer hon att ha efter operationen? Gör det ont efteråt i hennes söta lilla tå?

    Många kramar från norr,
  5. Mia KL m Samuel-03, bf 26/3
    #3

    Oj då...

    vad ovanligt. Låter som en jobbig operation. Hoppas att allt går bra.
  6. 3
    Oj då... vad ovanligt. Låter som en jobbig operation. Hoppas att allt går bra.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Hej Gabbsegums!

    Jag har ingen aning konvalecenstiden eller om hur ont det kommer att göra. Så långt som till smärta har jag inte velat tänka:) Åhhh, nu ser jag henne framför mig, lilla späda varelsen, strutta omkring med ett stort gips i blått skoskydd. Det gör lite ont men hon säger inget för hon är så tapper:) Hahaha, nu börjar jag nästan att böla. Jag får nog köpa ett clearblue:)

    Kram
  8. 4
    Hej Gabbsegums! Jag har ingen aning konvalecenstiden eller om hur ont det kommer att göra. Så långt som till smärta har jag inte velat tänka:) Åhhh, nu ser jag henne framför mig, lilla späda varelsen, strutta omkring med ett stort gips i blått skoskydd. Det gör lite ont men hon säger inget för hon är så tapper:) Hahaha, nu börjar jag nästan att böla. Jag får nog köpa ett clearblue:)

    Kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Skruttan då!

    Hoppas operation och allt går bra och att hon är på banan snabbt efteråt. Förstår att det blöder i mammahjärtat.

    Kram /
  10. 5
    Skruttan då! Hoppas operation och allt går bra och att hon är på banan snabbt efteråt. Förstår att det blöder i mammahjärtat.

    Kram /
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Faktist ganska vanligt...

    ...om man får tro doktorn. Hon sade att det är jättevanligt att det är lite dubbelt i tåtrakten men att det oftast bara syns på naglarna och att man slipper att gå och ha två ben i tån.

    Hoppas bara att hon slipper ha ont:(

    Kram
  12. 6
    Faktist ganska vanligt... ...om man får tro doktorn. Hon sade att det är jättevanligt att det är lite dubbelt i tåtrakten men att det oftast bara syns på naglarna och att man slipper att gå och ha två ben i tån.

    Hoppas bara att hon slipper ha ont:(

    Kram
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Ja:)

    Det blöder:) Fasar inför narkosen:(

    Kram
  14. 7
    Ja:) Det blöder:) Fasar inför narkosen:(

    Kram
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Nämen,

    det är galet som naturen ibland trixar till det. Karoline begåvades med extrafingrar. En på varje hand.

    Förstår att du inte känner dig pigg på att söva henne. Tur att man kan, men glad om man slipper.

    Det kommer att gå bra!
  16. 8
    Nämen, det är galet som naturen ibland trixar till det. Karoline begåvades med extrafingrar. En på varje hand.

    Förstår att du inte känner dig pigg på att söva henne. Tur att man kan, men glad om man slipper.

    Det kommer att gå bra!
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Nä va jobbigt!

    Förstår din oro, men så klart så kommer allt att gå bra! När bir det?

    Kramar om
  18. 9
    Nä va jobbigt! Förstår din oro, men så klart så kommer allt att gå bra! När bir det?

    Kramar om
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    Nämen ojdå!

    Förstår att det känns jobbigt m operation :-( Du får tala om när det blir så ska vi skicka massor av positiva tankar via cyberrymden t er!

    *Kram*
  20. 10
    Nämen ojdå! Förstår att det känns jobbigt m operation :-( Du får tala om när det blir så ska vi skicka massor av positiva tankar via cyberrymden t er!

    *Kram*
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Usch då

    Inte roligt att behöva operera sitt lilla hjärtegryn :( Men det kommer att gå bra skall du se.
  22. 11
    Usch då Inte roligt att behöva operera sitt lilla hjärtegryn :( Men det kommer att gå bra skall du se.
  23. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #12

    Men lilla stumpelumpan...

    ..det ska nog gå bra ska du se, men jag förstår Din oro. Dår hon komma hem samma dag som op sker eller hur kommer det att gå till? När kommer det ske, vet lillalvan om det än och vad säger hon i så fall om det??

    Kram till Er alla, jag tänker på Er i bland...kram igen!!!
  24. 12
    Men lilla stumpelumpan... ..det ska nog gå bra ska du se, men jag förstår Din oro. Dår hon komma hem samma dag som op sker eller hur kommer det att gå till? När kommer det ske, vet lillalvan om det än och vad säger hon i så fall om det??

    Kram till Er alla, jag tänker på Er i bland...kram igen!!!
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Ujujuj

    Såna små barn borde slippa operera små tår.. Vi håller våra tummar (både små och stora) att sövning och operation går finemang! Kram från oss!
  26. 13
    Ujujuj Såna små barn borde slippa operera små tår.. Vi håller våra tummar (både små och stora) att sövning och operation går finemang! Kram från oss!
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Men lilla hjärtat då!!

    Ska tänka på er!! From. nu och fram tills det är över!

    Tänker ofta på er och på de få men underbara timmarna som vi träffades i somras mitt i husröj och trädgårdsfixning!

    Stora kramar till er alla!
  28. 14
    Men lilla hjärtat då!! Ska tänka på er!! From. nu och fram tills det är över!

    Tänker ofta på er och på de få men underbara timmarna som vi träffades i somras mitt i husröj och trädgårdsfixning!

    Stora kramar till er alla!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Inte kul

    Usch, det är hemskt att få de små sövda. Som att flyga, man är utom kontroll. Jag hade hemska tankar att Karin aldrig skulle vakna när de rullade iväg henne för att sätta rör i hennes öron. Hon var 3 år.

    Likadant är det när jag vinkar av henne vid flyget. Det känns som jag aldrig mer ska få se henne.

    Men hittills har det alltid gått bra! Det blir fint ska du se.
  30. 15
    Inte kul Usch, det är hemskt att få de små sövda. Som att flyga, man är utom kontroll. Jag hade hemska tankar att Karin aldrig skulle vakna när de rullade iväg henne för att sätta rör i hennes öron. Hon var 3 år.

    Likadant är det när jag vinkar av henne vid flyget. Det känns som jag aldrig mer ska få se henne.

    Men hittills har det alltid gått bra! Det blir fint ska du se.
  31. Annette med Linnéa, Macke och Tess
    #16

    Men oj då

    Stackars liten. Vad konstigt. Har ni inte märkt något förrän nu?

    Du ska se att det går bra med sövning och operation.

    När Linnéa blev opererad för sitt korta tungband var jag jätte-orolig. Det kändes jätte-hemskt att lämna henne själv med läkarna under operationen. Men det hela tog kanske 5 minuter och sen fick jag gå in till henne igen på uppvaket.
  32. 16
    Men oj då Stackars liten. Vad konstigt. Har ni inte märkt något förrän nu?

    Du ska se att det går bra med sövning och operation.

    När Linnéa blev opererad för sitt korta tungband var jag jätte-orolig. Det kändes jätte-hemskt att lämna henne själv med läkarna under operationen. Men det hela tog kanske 5 minuter och sen fick jag gå in till henne igen på uppvaket.
  33. Annette med Linnéa, Macke och Tess
    #17

    Har hon?

    Märkte inte jag när vi träffades, eller har hon blivit opererad för det?

    Så tokigt det blir ibland.
  34. 17
    Har hon? Märkte inte jag när vi träffades, eller har hon blivit opererad för det?

    Så tokigt det blir ibland.
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    De är

    bortopererade. Bara små märken på sidan av händerna finns kvar.

  36. 18
    De är bortopererade. Bara små märken på sidan av händerna finns kvar.

  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19

    åh

    liten då!

    Hoppas det går bra, förstår att det är lite läskigt med sövningen.
    Kram!
  38. 19
    åh liten då!

    Hoppas det går bra, förstår att det är lite läskigt med sövningen.
    Kram!

Liknande trådar

  1. Jag ska opereras
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 16:37
  2. God vän som ska opereras
    By AnnaHelena70 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 13:58
  3. Nu ska hon opereras!
    By sarawn in forum _0505 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 20:03
  4. Ska opereras... *ot*
    By Elsasmamma m Lukas 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 07:06
  5. På onsdag skall min dotter opereras!
    By Elin m L-02+bf 25/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar