trött o ledsen, lång förvirrat inlägg...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    trött o ledsen, lång förvirrat inlägg...

    Känner mig trött och sur idag? Hur mycket ska man egentligen behöva orka med? Har inte skrivit det förrut men förrutom all missfallsoro som har varit förra veckan (ni som har läst mina inlägg vet läget) råkade en av mina närmaste vänner och hennes barn ut för en hemsk olycka och jag vet ännu inte hur det har gått för dom.
    Sitter här i dag och försöker plugga, har hamnat lite efter då jag inte klarade av att koncentrera mig på det överhuvudtaget förra veckan, känns som om det också går åt skogen, en kompis som jag hade fått lov att intervjua för en av uppgifterna har nu helt plötsligt ändrat sig, och det är för sent för mig att leta upp någon annan då jag har gjort en held del förberedelser. Tyckte att jag kunde ha gjort det tidigare, och då sa jag att jag har faktiskt inte orkat, har inte mått något vidare i veckan vet du... uppgifterna ska in i morgon, så nu sitter jag här med huvudvärk o försöker ta mig samman, samtidigt som jag på något sätt får improvisera och plita ihop nått, bara nått...
    ovissheten om mitt lilla pyre är också jobbigt, kan jag hoppas eller inte? Hade ingenting ont i magen igår och maken tyckte igår att magen har börjat puta mer igen, har inte ont i magen idag heller, men inga grav.symtom, inga bröstspänningar eller nått sånt... Det kanske bara är dumt att jag börjar hoppas, läkaren tyckte att vi skulle förbereda oss på att det är stor risk för missfall.

    Var och hämtade de två yngsta barnen hos kompisar igår, då sa fyraåringen: \"i vår är jag fem år och då ska jag få en lillasyster, undrar om det blir en flicka eller pojke?\" (vi har inte sagt någonting)
    Varpå pojken, 7 år, svarade, nej det ska hon inte! Då undrade jag \"Varför säger du så?\" \"Jamen du har ju sagt att du inte vill ha barn\" Man kan väll ända sig sa jag då... \"Jaha, så du vill ha en bebis då?\"

    Får försöka ta mig samman iallafall och försöka plita ner någonting. Vet inte ens vad jag ville säga med mitt inlägg, behövde bara plita ner mina virriga, ledsna tankar. Samtidigt hoppas jag såå att jag skulle våga skriva in mig på BF-listan, tänk om gud var så god att jag kan göra det nästa måndag?
  2. 1
    trött o ledsen, lång förvirrat inlägg... Känner mig trött och sur idag? Hur mycket ska man egentligen behöva orka med? Har inte skrivit det förrut men förrutom all missfallsoro som har varit förra veckan (ni som har läst mina inlägg vet läget) råkade en av mina närmaste vänner och hennes barn ut för en hemsk olycka och jag vet ännu inte hur det har gått för dom.
    Sitter här i dag och försöker plugga, har hamnat lite efter då jag inte klarade av att koncentrera mig på det överhuvudtaget förra veckan, känns som om det också går åt skogen, en kompis som jag hade fått lov att intervjua för en av uppgifterna har nu helt plötsligt ändrat sig, och det är för sent för mig att leta upp någon annan då jag har gjort en held del förberedelser. Tyckte att jag kunde ha gjort det tidigare, och då sa jag att jag har faktiskt inte orkat, har inte mått något vidare i veckan vet du... uppgifterna ska in i morgon, så nu sitter jag här med huvudvärk o försöker ta mig samman, samtidigt som jag på något sätt får improvisera och plita ihop nått, bara nått...
    ovissheten om mitt lilla pyre är också jobbigt, kan jag hoppas eller inte? Hade ingenting ont i magen igår och maken tyckte igår att magen har börjat puta mer igen, har inte ont i magen idag heller, men inga grav.symtom, inga bröstspänningar eller nått sånt... Det kanske bara är dumt att jag börjar hoppas, läkaren tyckte att vi skulle förbereda oss på att det är stor risk för missfall.

    Var och hämtade de två yngsta barnen hos kompisar igår, då sa fyraåringen: \"i vår är jag fem år och då ska jag få en lillasyster, undrar om det blir en flicka eller pojke?\" (vi har inte sagt någonting)
    Varpå pojken, 7 år, svarade, nej det ska hon inte! Då undrade jag \"Varför säger du så?\" \"Jamen du har ju sagt att du inte vill ha barn\" Man kan väll ända sig sa jag då... \"Jaha, så du vill ha en bebis då?\"

    Får försöka ta mig samman iallafall och försöka plita ner någonting. Vet inte ens vad jag ville säga med mitt inlägg, behövde bara plita ner mina virriga, ledsna tankar. Samtidigt hoppas jag såå att jag skulle våga skriva in mig på BF-listan, tänk om gud var så god att jag kan göra det nästa måndag?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    usch

    så mycket på en gång. Ibland är livet så jobbigt och orättvist. Kan inte säga så mycket, du får bara en stor kram av mig.
    KRAM
  4. 2
    usch så mycket på en gång. Ibland är livet så jobbigt och orättvist. Kan inte säga så mycket, du får bara en stor kram av mig.
    KRAM
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Vännen!

    Det finns inga ord - ibland är livet bara så jobbigt, orättvist och \"för mycket\"...

    Skickar en masa styrkekramar till dig! Och hoppas att det ordnar sig med Pyret, plugget, din vän och allt annat som känns jobbight just nu!
  6. 3
    Vännen! Det finns inga ord - ibland är livet bara så jobbigt, orättvist och \"för mycket\"...

    Skickar en masa styrkekramar till dig! Och hoppas att det ordnar sig med Pyret, plugget, din vän och allt annat som känns jobbight just nu!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Kramar om

    Urs, det låter jättejobbigt vännen!

    *kramar om* hårt, hårt!
  8. 4
    Kramar om Urs, det låter jättejobbigt vännen!

    *kramar om* hårt, hårt!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Stor kram

    jag förstår att du har det jättejobbigt nu. Jag skickar mina varmaste tankar till dig idag. Och jag hoppas så att din lilla bebis växer för fullt och att allt ordnar sig till det bästa.
    KRAMAR!!
  10. 5
    Stor kram jag förstår att du har det jättejobbigt nu. Jag skickar mina varmaste tankar till dig idag. Och jag hoppas så att din lilla bebis växer för fullt och att allt ordnar sig till det bästa.
    KRAMAR!!

Liknande trådar

  1. Trött efter en lång dag
    By MYZOXE! in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 07:11
  2. Ledsen och orolig för lång tid
    By Jomman in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 22:05
  3. trött efter en lång dag
    By Charlotte A in forum _98 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 19:52
  4. Trött, trött!!! (gnälligt och lång)
    By cecilianig in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 15:20
  5. HEJ..lång rapport från trött Milla
    By imported_milla in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar