tänder, tänder, tänder!!!
_0408 Augustibarn
  1. lindaley
    #1

    tänder, tänder, tänder!!!

    Hej hej är det någon mer än min lilla tös som knappt har några tänder än??? Hon har två nere som hon fick i maj (9 mån) och nu kan en vara på väg uppe! Det är ju jobbigt för henne när hon inte kan tugga allt!! Min son var också sen med tänder men INTE så här seeeeen!
  2. 1
    tänder, tänder, tänder!!! Hej hej är det någon mer än min lilla tös som knappt har några tänder än??? Hon har två nere som hon fick i maj (9 mån) och nu kan en vara på väg uppe! Det är ju jobbigt för henne när hon inte kan tugga allt!! Min son var också sen med tänder men INTE så här seeeeen!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Ja

    June har fem stycken, vad jag vet iallafall. Nej, sex menar jag. Fyra uppe och två nere.
    Vi får inte titta henne i munnen, men det är bara de som syns när hon gapar. :)
  4. 2
    Ja June har fem stycken, vad jag vet iallafall. Nej, sex menar jag. Fyra uppe och två nere.
    Vi får inte titta henne i munnen, men det är bara de som syns när hon gapar. :)
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    sex tänder

    har Tuva.
    Framtänderna nere kom i maj, framtänderna uppe i augusti och \"tvåorna\" uppe i september

    Fast om hon tuggar så mycket bättre för det vet jag inte. Tuva försöker svälja allting helt och går inte det (=det fastnar i halsen) så kräks hon upp det :(
  6. 3
    sex tänder har Tuva.
    Framtänderna nere kom i maj, framtänderna uppe i augusti och \"tvåorna\" uppe i september

    Fast om hon tuggar så mycket bättre för det vet jag inte. Tuva försöker svälja allting helt och går inte det (=det fastnar i halsen) så kräks hon upp det :(
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Victor har 4 tänder

    och nu har det precis nyligen spruckit upp för ytterligare 3 (två nere och en uppe).
    Vi var på 1-årskontroll hos tandhygienisten idag och hon sade att det inte är så speciellt ovanligt att de inte har så många tänder vid den här åldern.
    En del får tänder tidigt (min minsta dotter fick sin första vid 4 månaders ålder) andra sent (min äldsta dotter fick sin första vid 11 månaders ålder), men det är extremt ovanligt att de inte får några alls...och skulle det vara så att de inte skulle ha anlag för någon viss tand så ligger det alltid arv bakom och det är uteslutande de permanenta tänderna det gäller.

    Kramisar
  8. 4
    Victor har 4 tänder och nu har det precis nyligen spruckit upp för ytterligare 3 (två nere och en uppe).
    Vi var på 1-årskontroll hos tandhygienisten idag och hon sade att det inte är så speciellt ovanligt att de inte har så många tänder vid den här åldern.
    En del får tänder tidigt (min minsta dotter fick sin första vid 4 månaders ålder) andra sent (min äldsta dotter fick sin första vid 11 månaders ålder), men det är extremt ovanligt att de inte får några alls...och skulle det vara så att de inte skulle ha anlag för någon viss tand så ligger det alltid arv bakom och det är uteslutande de permanenta tänderna det gäller.

    Kramisar
  9. linda
    #5

    Tack för svaret

    det var lugnande...
  10. 5
    Tack för svaret det var lugnande...
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Min lilla vampyr..

    har 4 tänder..och 2 på väg! (tänderna i mitten där uppe) Min äldre dotter hade 13 tänder när hon var lika gammal som Ronja så lite skillnad är det..=)
  12. 6
    Min lilla vampyr.. har 4 tänder..och 2 på väg! (tänderna i mitten där uppe) Min äldre dotter hade 13 tänder när hon var lika gammal som Ronja så lite skillnad är det..=)

Liknande trådar

  1. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  2. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
  3. tänder...
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 16:34
  4. Tänder?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 22:55
  5. Tänder
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar