Hemma igen...
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Hemma igen...

    ... och Liten är såklart kvar i magen som ni förstår.

    Vi fick ett bra samtal med en förstående läkare, som inte tyckte att en vändning var någon större idé idag (och om hon fått bestämma hade det inte blivit nån förra måndagen heller...). Hon väntar hellre till långt senare med att vända en såpass rörlig bebis.

    Snitt känns nu som det sista alternativet för oss, och en igångsättning var det heller inte tal om före BF i alla fall (dels pga att jag gick över 15 dagar förra gången). Kanske känner jag mig _lite_ besviken över att det inte blev igångsättning idag... men det ÄR ju bättre om allt får komma igång av sig självt.

    Vi har fått en ny tid om två veckor, den 31 oktober, för att \"kolla läget\" om inget har hänt innan dess.
    Just nu känns det helt OK, även om jag ju hoppas att Liten begriper att det är dags att komma ut innan dess (BF är ju 26 oktober) så har jag ju hela tiden varit inställd på att gå över även med denna bebis.

    Det som känns jobbigast just nu är att man aldrig kan få SAMMA besked från olika BM och läkare... men så är det ju jämt.

    Tack alla som tänkt på oss och hållt tummarna idag!
  2. 1
    Hemma igen... ... och Liten är såklart kvar i magen som ni förstår.

    Vi fick ett bra samtal med en förstående läkare, som inte tyckte att en vändning var någon större idé idag (och om hon fått bestämma hade det inte blivit nån förra måndagen heller...). Hon väntar hellre till långt senare med att vända en såpass rörlig bebis.

    Snitt känns nu som det sista alternativet för oss, och en igångsättning var det heller inte tal om före BF i alla fall (dels pga att jag gick över 15 dagar förra gången). Kanske känner jag mig _lite_ besviken över att det inte blev igångsättning idag... men det ÄR ju bättre om allt får komma igång av sig självt.

    Vi har fått en ny tid om två veckor, den 31 oktober, för att \"kolla läget\" om inget har hänt innan dess.
    Just nu känns det helt OK, även om jag ju hoppas att Liten begriper att det är dags att komma ut innan dess (BF är ju 26 oktober) så har jag ju hela tiden varit inställd på att gå över även med denna bebis.

    Det som känns jobbigast just nu är att man aldrig kan få SAMMA besked från olika BM och läkare... men så är det ju jämt.

    Tack alla som tänkt på oss och hållt tummarna idag!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Hm

    tänk om man kunde uppdatera sig lite innan man skriver ett svar till nån hehehe! Jag svarade på ditt tidigare inlägg och sen fortsatte jag läsa uppåt hihi! Nästa gång ska jag kanske läsa uppifrån och ner och inte tvärtom :)

    Fortsätter förstås hålla tummarna för att allt ska gå bra.

    Kramisar
  4. 2
    Hm tänk om man kunde uppdatera sig lite innan man skriver ett svar till nån hehehe! Jag svarade på ditt tidigare inlägg och sen fortsatte jag läsa uppåt hihi! Nästa gång ska jag kanske läsa uppifrån och ner och inte tvärtom :)

    Fortsätter förstås hålla tummarna för att allt ska gå bra.

    Kramisar
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Oj!!

    Vad är det jag läser!
    Har inte varit här på ett tag...

    Hoppas det kommer igång av sig själv snart och att liten kan vända sig!
    Du vill ju så gärna föda vaginalt!

    Här håller vi tummarna att allt ska gå som ni vill o att liten kommer ut snart! :0)

    Kram Kicki
  6. 3
    Oj!! Vad är det jag läser!
    Har inte varit här på ett tag...

    Hoppas det kommer igång av sig själv snart och att liten kan vända sig!
    Du vill ju så gärna föda vaginalt!

    Här håller vi tummarna att allt ska gå som ni vill o att liten kommer ut snart! :0)

    Kram Kicki

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Hemma igen
    By Julborg in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 08:25
  3. Så var man hemma igen då...
    By Ziggy in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 07:37
  4. Hemma igen...
    By Dupin in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 09:06
  5. hemma igen
    By S-SWE in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 19:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar