Det har gått 1 år och 9 månader
Änglabarn
  1. MammaMia utan Hugo f010501/d040124
    #1

    Det har gått 1 år och 9 månader

    ...sedan jag blev \"själsstympad\". Så långt tid har förflutit sedan en stor del av min personlighet skrumpnade ihop och det stora arbetet med att bygga ett nytt liv började. Sedan den dagen vår Hugo dog, min älskade son med de stora varma skrattande ögonen, så har varje dag varit ett kämpande för att hitta glädjen och skrattet. Jag önskar mig min son tillbaks. Jo, jag vet, han är död, jag fattar och jag accepterar, men jag VILL att han kommer tillbaks. Jag vill att han kommer tillbaks till sin mamma. Det är så tomt i min famn och det är så tyst utan ditt skratt och pladder. Och jag är så trött! Så trött! Så orkeslös och så gammal. Utan dig.... tja, utan dig.. hur gör man?
  2. 1
    Det har gått 1 år och 9 månader ...sedan jag blev \"själsstympad\". Så långt tid har förflutit sedan en stor del av min personlighet skrumpnade ihop och det stora arbetet med att bygga ett nytt liv började. Sedan den dagen vår Hugo dog, min älskade son med de stora varma skrattande ögonen, så har varje dag varit ett kämpande för att hitta glädjen och skrattet. Jag önskar mig min son tillbaks. Jo, jag vet, han är död, jag fattar och jag accepterar, men jag VILL att han kommer tillbaks. Jag vill att han kommer tillbaks till sin mamma. Det är så tomt i min famn och det är så tyst utan ditt skratt och pladder. Och jag är så trött! Så trött! Så orkeslös och så gammal. Utan dig.... tja, utan dig.. hur gör man?
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2

    det går en dag

    det går två......
    I januari är det 7 år sen Julia dog....min lilla fina bebisflicka som inte fick bli stor här hos mig.
    I morgon är det 2 månader sen Adam dog......att överleva honom är det värsta jag måste göra.....hela min kropp skriker bara efter honom......jag vill ha honom tillbaka, jag vill att han är här.

    Skickar dig en stor kram och tänder 2 ljus till minne av 2 fina pojkar idag....ett för Adam och ett för Hugo.
  4. 2
    det går en dag det går två......
    I januari är det 7 år sen Julia dog....min lilla fina bebisflicka som inte fick bli stor här hos mig.
    I morgon är det 2 månader sen Adam dog......att överleva honom är det värsta jag måste göra.....hela min kropp skriker bara efter honom......jag vill ha honom tillbaka, jag vill att han är här.

    Skickar dig en stor kram och tänder 2 ljus till minne av 2 fina pojkar idag....ett för Adam och ett för Hugo.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    kram

    Finns inga ord, förstår din längtan, kram
  6. 3
    kram Finns inga ord, förstår din längtan, kram
  7. Anna m.2+Hanna 25/5 -05
    #4

    Önskar att

    jag hade svar. Hur gör man? Ja, hur ska man klara att leva ett helt liv utan sina älskade små? Jag vet inte. Jag kan inte ge dig svar eller råd, men en kram vill jag skicka!

    Min barnmorska sa en gång att det kommer att ta lika lång tid lära sig leva som \"Familj med lillasyster i himlen\" som det skulle ha tagit att lära sig att leva som \"Familj med ny liten lillasyster i huset\".

    Sen sa hon \"Och det innebär nog hela livet. För med de två barn ni har hos er lär ni ju er också nåt nytt varje dag. Nu är er äldste sju, om ett år är han åtta och ni har lärt er oerhört mycket mer om att ha en åttaåring i huset. Likadant kommer det vara med Hanna. För varje dag kommer ni lära er nya saker om hur det är med en liten änglasyster i familjen. Och hela livet kommer er Hanna visa sig som små solglimtar ibland. Hon kommer alltid finnas hos er.\"

    Lite svamligt kanske, men hon sa det så fint och jag tror att det är så. Det tar kanske hela livet att lära sig leva utan dem. Men de skickar små solglimtar till oss ibland som lyser igenom även när det är tungt.

    Många kramar!
  8. 4
    Önskar att jag hade svar. Hur gör man? Ja, hur ska man klara att leva ett helt liv utan sina älskade små? Jag vet inte. Jag kan inte ge dig svar eller råd, men en kram vill jag skicka!

    Min barnmorska sa en gång att det kommer att ta lika lång tid lära sig leva som \"Familj med lillasyster i himlen\" som det skulle ha tagit att lära sig att leva som \"Familj med ny liten lillasyster i huset\".

    Sen sa hon \"Och det innebär nog hela livet. För med de två barn ni har hos er lär ni ju er också nåt nytt varje dag. Nu är er äldste sju, om ett år är han åtta och ni har lärt er oerhört mycket mer om att ha en åttaåring i huset. Likadant kommer det vara med Hanna. För varje dag kommer ni lära er nya saker om hur det är med en liten änglasyster i familjen. Och hela livet kommer er Hanna visa sig som små solglimtar ibland. Hon kommer alltid finnas hos er.\"

    Lite svamligt kanske, men hon sa det så fint och jag tror att det är så. Det tar kanske hela livet att lära sig leva utan dem. Men de skickar små solglimtar till oss ibland som lyser igenom även när det är tungt.

    Många kramar!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Hur kan det gå så illa...?

    Att man mister 2 små barn av så helt olika orsaker? Ja, usch så fruktansvärt livet är ibland. Jag skickar en jättekram tillbaks till dig och tackar för ljuset och tanken. Ska tänka på din lille Adam. \"att överleva honom är det värsta jag måste göra\" ... visst är det så... Man MÅSTE bara!
  10. 5
    Hur kan det gå så illa...? Att man mister 2 små barn av så helt olika orsaker? Ja, usch så fruktansvärt livet är ibland. Jag skickar en jättekram tillbaks till dig och tackar för ljuset och tanken. Ska tänka på din lille Adam. \"att överleva honom är det värsta jag måste göra\" ... visst är det så... Man MÅSTE bara!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Javisst är det så

    Orden finns inte, men längtan är så stor, så stor. Kram tillbaks.
  12. 6
    Javisst är det så Orden finns inte, men längtan är så stor, så stor. Kram tillbaks.
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Så fint sagt och så sant

    Visst är det så! Men det är bara så mycket lättare att lära sig när man får så mycket positivt som man får av de barn man har i livet. Det är så svårt att upprätthålla sin relation och sin kommunikation med det döda barnet. Kärleken finns och viljan, men sätten... och kontaktytorna saknas. Men vet du vad vår 4-åring sa dagen efter att Hugo så snabbt bara dog? -Mamma, nu vet jag var Hugo är! Hugo har åkt på en solstråle upp och nu kan han både springa och till och med simma... ! DÄR ser jag honom! Se han springer på himlen!
    På Hugos gravsten står det:
    \"Hugo har åkt på en solstråle upp...\"
    Älskade goa busungen
    Tack för din omtanke. Kramar om dig med.
  14. 7
    Så fint sagt och så sant Visst är det så! Men det är bara så mycket lättare att lära sig när man får så mycket positivt som man får av de barn man har i livet. Det är så svårt att upprätthålla sin relation och sin kommunikation med det döda barnet. Kärleken finns och viljan, men sätten... och kontaktytorna saknas. Men vet du vad vår 4-åring sa dagen efter att Hugo så snabbt bara dog? -Mamma, nu vet jag var Hugo är! Hugo har åkt på en solstråle upp och nu kan han både springa och till och med simma... ! DÄR ser jag honom! Se han springer på himlen!
    På Hugos gravsten står det:
    \"Hugo har åkt på en solstråle upp...\"
    Älskade goa busungen
    Tack för din omtanke. Kramar om dig med.
  15. Medlem sedan
    Mar 1999
    #8

    kan inte fatta

    har funderat vad jag gjort för ont....har förbannat ödet och gud och slumpen.....inget kan få mig att förstå varför man ska förlora ett av sina barn och det är ännu mer obegripligt varför jag skulle förlora 2......det enda jag önskat i mitt liv är mina barn...
  16. 8
    kan inte fatta har funderat vad jag gjort för ont....har förbannat ödet och gud och slumpen.....inget kan få mig att förstå varför man ska förlora ett av sina barn och det är ännu mer obegripligt varför jag skulle förlora 2......det enda jag önskat i mitt liv är mina barn...
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Jag föstår

    vilken vanmakt man kan känna. Sjukt att det ens KAN hända! Kram
  18. 9
    Jag föstår vilken vanmakt man kan känna. Sjukt att det ens KAN hända! Kram
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Ja hur

    gör man? Undrar det samma, men får inget svar.
    Att veta och acceptera har ju inget med längtan och viljan att göra, vill ockås ha tillbaks min Tella, vill inte ha livet som det är nu.
    Fick höra det så många gånger i början, att jag kommer bli så mycket rikare på erfarenhet, att de insikter jag får och fått av Tellas död inte är något jag kommer vilja vara utan. Att alla känner så.
    Men så känner inte jag. Visst, vi har lärt oss mycket, om hur grymt livet kan vara, hur värdefullt det är då det är. Vi har lärt oss vad älska värkligen betyder och hur stor saknaden kan vara. Kanske har bilden av våra medmänniskor ändrats, kanske är vi mycket visare och klokare nu, kanske är vi \"bättre\" och ännu mer medkännande nu.
    Vi har förtått att orden \"älska tills döden skiljer oss åt\" inte är värt något alls, för kärleken är så mycket större, räcker så oerhört mycket längre än livet gör.
    Jag vet inte hur andra känner det, men jag vet hur jag känner det. Och aldirg, aldrig kan det vara värt det. Fins inget, absolut inget, jag inte gjort för att jag och du och alla andra hade sluppit dessa erfarenheter, önskar inget hellre än att livet hade fått vara just så som det skulle, att vi fått fortsätta leva tillsammans, lyckligt ovetande om hur svårt det kan vara.

    Förstår att du är trött, känner mig också gammal. Man undrar vad tid igentligen är, när man kan åldras 1000 år på så kort tid.
    Kram
  20. 10
    Ja hur gör man? Undrar det samma, men får inget svar.
    Att veta och acceptera har ju inget med längtan och viljan att göra, vill ockås ha tillbaks min Tella, vill inte ha livet som det är nu.
    Fick höra det så många gånger i början, att jag kommer bli så mycket rikare på erfarenhet, att de insikter jag får och fått av Tellas död inte är något jag kommer vilja vara utan. Att alla känner så.
    Men så känner inte jag. Visst, vi har lärt oss mycket, om hur grymt livet kan vara, hur värdefullt det är då det är. Vi har lärt oss vad älska värkligen betyder och hur stor saknaden kan vara. Kanske har bilden av våra medmänniskor ändrats, kanske är vi mycket visare och klokare nu, kanske är vi \"bättre\" och ännu mer medkännande nu.
    Vi har förtått att orden \"älska tills döden skiljer oss åt\" inte är värt något alls, för kärleken är så mycket större, räcker så oerhört mycket längre än livet gör.
    Jag vet inte hur andra känner det, men jag vet hur jag känner det. Och aldirg, aldrig kan det vara värt det. Fins inget, absolut inget, jag inte gjort för att jag och du och alla andra hade sluppit dessa erfarenheter, önskar inget hellre än att livet hade fått vara just så som det skulle, att vi fått fortsätta leva tillsammans, lyckligt ovetande om hur svårt det kan vara.

    Förstår att du är trött, känner mig också gammal. Man undrar vad tid igentligen är, när man kan åldras 1000 år på så kort tid.
    Kram
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    Ja tiden..

    är ett märkligt fenomen. Skönt att se dig här igen. Kram
  22. 11
    Ja tiden.. är ett märkligt fenomen. Skönt att se dig här igen. Kram

Liknande trådar

  1. 3 månader har gått sen min man dog....
    By Missydaisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 17:01
  2. 2 månader har gått...
    By Mran in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 12:53
  3. Nu har det gått 3 månader..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 16:35
  4. Nu har det gått 7 månader och....
    By Lennox 07/10 in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 17:57
  5. Har det gått 8 månader sen jag..
    By willow in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar