Ni som kan
Gravidsnack
  1. Hemlig
    #1

    Ni som kan

    Hej!
    Jag tillhör inte denna grupp men jag tänkte att ni måste ju kunna.
    Jag ska ha min mens den 25 okt, är det för tidigt att testa nu? det skulle inte synas ens om jag vore gravid eller hur?
  2. 1
    Ni som kan Hej!
    Jag tillhör inte denna grupp men jag tänkte att ni måste ju kunna.
    Jag ska ha min mens den 25 okt, är det för tidigt att testa nu? det skulle inte synas ens om jag vore gravid eller hur?
  3. _Diana_
    #2

    Nej, det skulle inte synas.

    Tidigast samma dag som beräknad mens. Men säkrast är att testa 4-7 dagar efter beräknad mens.

    Jag fick inte positivt resultat förrän 10 dagar efter beräknad mens. (testade först dagen efter, sen tre dagar efter det och så till slut efter 1½ vecka och då var det positivt!)
  4. 2
    Nej, det skulle inte synas. Tidigast samma dag som beräknad mens. Men säkrast är att testa 4-7 dagar efter beräknad mens.

    Jag fick inte positivt resultat förrän 10 dagar efter beräknad mens. (testade först dagen efter, sen tre dagar efter det och så till slut efter 1½ vecka och då var det positivt!)
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Jag testade

    dan efter jag skulle haft mens, och det var positivt. Men jag kände graviditetssymtom redan 3 dar efter befruktningen så jag var ganska säker. Men som Diana säger så kan det ibland dröja nån vecka till innan man kan få ett positivt resultat. Det beror ju på hur mkt graviditetshormon just du producerar och hur fort produktionen kommer igång. Jobbigt att vänta, jag vet!! Men jag håller tummarna för dig :-)
  6. 3
    Jag testade dan efter jag skulle haft mens, och det var positivt. Men jag kände graviditetssymtom redan 3 dar efter befruktningen så jag var ganska säker. Men som Diana säger så kan det ibland dröja nån vecka till innan man kan få ett positivt resultat. Det beror ju på hur mkt graviditetshormon just du producerar och hur fort produktionen kommer igång. Jobbigt att vänta, jag vet!! Men jag håller tummarna för dig :-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4

    Det går kanske..

    .men vänta :)
    Jag har testat positivt nästan en vecka innan IM, men det är ytterst ovanligt och egentligen slöseri med pengar och nerver att testa såhär tidigt för dig, vänta iaf tills någon dag innan beräknad mens ;:)
  8. 4
    Det går kanske.. .men vänta :)
    Jag har testat positivt nästan en vecka innan IM, men det är ytterst ovanligt och egentligen slöseri med pengar och nerver att testa såhär tidigt för dig, vänta iaf tills någon dag innan beräknad mens ;:)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar