Dagsrapport :-)
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Dagsrapport :-)

    Uträkning utgår från dagens datum: Mån 17 okt 2005
    Din graviditet startade Lör 19 feb 2005
    Din menscykel är ca 27 dagar
    Du blev gravid ungefär Fre 4 mar 2005 (ägglossningen)

    Du har gått 240 fulla dagar av 279
    Du är i vecka 35
    Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2)
    Du är i 8:e kalendermånaden
    Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 39 dagar kvar till förlossning

    5 veckor kvar!!! Nåja, 5 veckor kvar till vecka 40 i alla fall. Tea föddes i vekca 39+4, ganska punktlig alltså. Det hoppas jag att lillebror också är, vill gärna slippa gå över tiden, mest för att han sakll få fylla år på en hyffsat egen dag, jag fyller ju år exakt en vecka efter bf.
    Precis som förra graviditeten mår jag bäst nu, de sista veckorna, tvärtom mot vad det brukar vara. Med Tea var det för att hon fixerades så min foglossning blev mycket bättre och nu är det mer att jag är gladare och känner att \"slutet\" närmar sig. Egentligen tokigt att tänka slutet, det är ju tvärtom, det är då det börjar, förlossningen är starskottet snarare än mållinjen! Men att den här hemska graviditeten snart är slut känns väldigt skönt!
    Det jag börjar bli stressad över är vad vi skall göra med Tea när förlossningen startar. Om det börjar på natten så känns det inte som om vi har något riktigt bra alternativ, vi har två lösningar men ingen av dem känns egentligen bra. Hoppas att Lillebror börjar tänka på att komma ut tidigt på morgonen eller nåt Kan man beställa det tro? ;-)
    Jag var hos BM idag och allt är bra, har fått upp järnvärdet till 122, så det var ju bra. SF måttet ligger på 35 och vikten är + 13 kg. Skall börja vara lite hård mot mig själv vad det gäller fika och smågodis igen, vet ju att det ger resultat ganska omgående när jag gör det. Inte för att 13 kg är mycket, men man ser så tydligt i mitt ansikte om jag har \"lite för mycket\".
    Imorgon skall jag och Danne på aurora samtal på NÄL, det skall bli spännande! Det är mer som förlossningsplanering än skräck inför förlossningen så det känns bra och tacksamt att jag får gå på det.
  2. 1
    Dagsrapport :-) Uträkning utgår från dagens datum: Mån 17 okt 2005
    Din graviditet startade Lör 19 feb 2005
    Din menscykel är ca 27 dagar
    Du blev gravid ungefär Fre 4 mar 2005 (ägglossningen)

    Du har gått 240 fulla dagar av 279
    Du är i vecka 35
    Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2)
    Du är i 8:e kalendermånaden
    Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 39 dagar kvar till förlossning

    5 veckor kvar!!! Nåja, 5 veckor kvar till vecka 40 i alla fall. Tea föddes i vekca 39+4, ganska punktlig alltså. Det hoppas jag att lillebror också är, vill gärna slippa gå över tiden, mest för att han sakll få fylla år på en hyffsat egen dag, jag fyller ju år exakt en vecka efter bf.
    Precis som förra graviditeten mår jag bäst nu, de sista veckorna, tvärtom mot vad det brukar vara. Med Tea var det för att hon fixerades så min foglossning blev mycket bättre och nu är det mer att jag är gladare och känner att \"slutet\" närmar sig. Egentligen tokigt att tänka slutet, det är ju tvärtom, det är då det börjar, förlossningen är starskottet snarare än mållinjen! Men att den här hemska graviditeten snart är slut känns väldigt skönt!
    Det jag börjar bli stressad över är vad vi skall göra med Tea när förlossningen startar. Om det börjar på natten så känns det inte som om vi har något riktigt bra alternativ, vi har två lösningar men ingen av dem känns egentligen bra. Hoppas att Lillebror börjar tänka på att komma ut tidigt på morgonen eller nåt Kan man beställa det tro? ;-)
    Jag var hos BM idag och allt är bra, har fått upp järnvärdet till 122, så det var ju bra. SF måttet ligger på 35 och vikten är + 13 kg. Skall börja vara lite hård mot mig själv vad det gäller fika och smågodis igen, vet ju att det ger resultat ganska omgående när jag gör det. Inte för att 13 kg är mycket, men man ser så tydligt i mitt ansikte om jag har \"lite för mycket\".
    Imorgon skall jag och Danne på aurora samtal på NÄL, det skall bli spännande! Det är mer som förlossningsplanering än skräck inför förlossningen så det känns bra och tacksamt att jag får gå på det.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Varför står det...

    240 dagar av 279?? Bara undrar :o)
  4. 2
    Varför står det... 240 dagar av 279?? Bara undrar :o)
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Gissar...

    att det har med att göra att det står att mencykeln är 27 dgr istället för \"normalt\" 28 dgr men jag kan ha fel.
  6. 3
    Gissar... att det har med att göra att det står att mencykeln är 27 dgr istället för \"normalt\" 28 dgr men jag kan ha fel.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    aahh...

    jag har lite tappat förmågan att tänka logiskt känns det som *asg* tack för hjälpen :o)
  8. 4
    aahh... jag har lite tappat förmågan att tänka logiskt känns det som *asg* tack för hjälpen :o)

Liknande trådar

  1. Sen mat och dagsrapport
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 07:38
  2. Mat och dagsrapport
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 21:22
  3. Dagsrapport
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:06
  4. Dagsrapport
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 05:47
  5. Dagsrapport
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar