Smidig billig snöresa med små barn?
Resesnack
  1. Hanna m 2
    #1

    Smidig billig snöresa med små barn?

    är ensamstående med små barn, men vill ändå(?) åka till fjälllen har jag fått för mig.

    Vi bor i Stockholm och vill inte åka så hemskt långt, helst med tåg eller buss pga osäkert väglag.

    Vi vill bo i mysig stuga och barnen vill kunna pröva på lite skidåkning, kanske i skidskola.

    Gärna i januari eller februari, inte under loven, så det blir så billigt som möjligt.

    Visst finns det fjäll i Dalarna, tex?
  2. 1
    Smidig billig snöresa med små barn? är ensamstående med små barn, men vill ändå(?) åka till fjälllen har jag fått för mig.

    Vi bor i Stockholm och vill inte åka så hemskt långt, helst med tåg eller buss pga osäkert väglag.

    Vi vill bo i mysig stuga och barnen vill kunna pröva på lite skidåkning, kanske i skidskola.

    Gärna i januari eller februari, inte under loven, så det blir så billigt som möjligt.

    Visst finns det fjäll i Dalarna, tex?
  3. Morran m. tre
    #2

    Vi brukar åka till Lindvallen

    Men tyvärr går stugorna där åt som smör i solsken så risken finns att det kanske inte är så mycket kvar att välja på.
    Kolla in på:
    www.skistar.com
  4. 2
    Vi brukar åka till Lindvallen Men tyvärr går stugorna där åt som smör i solsken så risken finns att det kanske inte är så mycket kvar att välja på.
    Kolla in på:
    www.skistar.com
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Varför inte prova Hemavan..

    går direktflyg från Stockholm dit. Flygplatsen ligger mitt i byn. Väl där behöver man ingen bil.
    Dom brukar ha riktigt bra paketerbjudande med boende och flyg... kolla in Hemavan.nu
  6. 3
    Varför inte prova Hemavan.. går direktflyg från Stockholm dit. Flygplatsen ligger mitt i byn. Väl där behöver man ingen bil.
    Dom brukar ha riktigt bra paketerbjudande med boende och flyg... kolla in Hemavan.nu
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Åre Björnen

    ska vara trevligt med barn och dit går det tåg.
  8. 4
    Åre Björnen ska vara trevligt med barn och dit går det tåg.
  9. Hanna m 2
    #5

    Tack alla tre!!imt

  10. 5
    Tack alla tre!!imt
  11. my
    #6

    Gesundaberget!

    Kanon!! Lagom litet för en liten familj!! Bra backar, och mysig miljö. Ligger en bit från Mora, vid siljan!
  12. 6
    Gesundaberget! Kanon!! Lagom litet för en liten familj!! Bra backar, och mysig miljö. Ligger en bit från Mora, vid siljan!

Liknande trådar

  1. Smidig overall!
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 11:06
  2. Snöresa utan skidåkning?
    By Datsun m. Albin in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 11:56
  3. smidig och god lax!
    By Charlotte A in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:36
  4. Billig, vändbar, smidig
    By Lollo in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 23:29
  5. Lätt, liten, smidig och billig...
    By carro med sönerna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar