Återbesök...
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Återbesök...

    Skrev nedan om rådjuren i trädgården i morse. Nu på eftermiddan såg jag ett igen och hämtade Rasmus för att han skulle få se. Han påstod att där var 1, 2, 3 stycken. Då såg jag en till, och sa att mamma ser två, 1, 2 stycken. Men han envisades med att det var 1, 2, 3 st, och mycket riktigt så såg jag det tredje också... Så räkna lite kan han i alla fall!
  2. 1
    Återbesök... Skrev nedan om rådjuren i trädgården i morse. Nu på eftermiddan såg jag ett igen och hämtade Rasmus för att han skulle få se. Han påstod att där var 1, 2, 3 stycken. Då såg jag en till, och sa att mamma ser två, 1, 2 stycken. Men han envisades med att det var 1, 2, 3 st, och mycket riktigt så såg jag det tredje också... Så räkna lite kan han i alla fall!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Tihi

    Kul att han såg och inte du, först alltså.

    Vi har också 3-4 rådjur som brukar komma i vår trädgård men först när snön kommit. I år skall jag vara mer nogrann och ta bort fall-frukt så att de inte kommer in så nära mot huset. Lägger all fall-frukt under en gran rakt ut från vårt vardagsrum så vi kan se när de mumsar men mera på avstånd.

    \"Vår\" hona har förresten bara 3 ben. Ett bakben är av vid \"knä-leden\". Heter det förresten hona? det står helt still, och knäleden är väl egentligen fotleden för klövdjur går väl på tårna? Öh, hur var det med biologin, va?
  4. 2
    Tihi Kul att han såg och inte du, först alltså.

    Vi har också 3-4 rådjur som brukar komma i vår trädgård men först när snön kommit. I år skall jag vara mer nogrann och ta bort fall-frukt så att de inte kommer in så nära mot huset. Lägger all fall-frukt under en gran rakt ut från vårt vardagsrum så vi kan se när de mumsar men mera på avstånd.

    \"Vår\" hona har förresten bara 3 ben. Ett bakben är av vid \"knä-leden\". Heter det förresten hona? det står helt still, och knäleden är väl egentligen fotleden för klövdjur går väl på tårna? Öh, hur var det med biologin, va?

Liknande trådar

  1. Återbesök!
    By Sandra&Erik in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:12
  2. Återbesök?
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:01
  3. Var på KK för återbesök i går....
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:27
  4. Återbesök på BB
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 10:38
  5. återbesök på bb
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 15:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar