varit på inskrivning-mitt val kvinna...
_0605 Majbarn
  1. Anonym
    #1

    varit på inskrivning-mitt val kvinna...

    räcker inte för att komma upp i dagsdosen enligt min BM. Jag vet att det är några som äter den här(inklusive mig)men ger bara 18 mg järn och en gravid behöver 100 mg varje dag. Så om ni är lite extra trötta så kan det bero på järnbrist. (förutom det vanliga graviditetströttheten såklart) =)
    Annars såg allt bra ut. Skönt att ha en milstolpe avklarad.
  2. 1
    varit på inskrivning-mitt val kvinna... räcker inte för att komma upp i dagsdosen enligt min BM. Jag vet att det är några som äter den här(inklusive mig)men ger bara 18 mg järn och en gravid behöver 100 mg varje dag. Så om ni är lite extra trötta så kan det bero på järnbrist. (förutom det vanliga graviditetströttheten såklart) =)
    Annars såg allt bra ut. Skönt att ha en milstolpe avklarad.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Hmm

    Jag äter Vita plex mineral och det innehåller också 18 mg järn och min BM tyckte att det var fullt tillräckligt än så länge. Mitt Hb låg på 136, så jag tänker fortsätta äta det tills BM säger nåt annat. Varför äta 100 mg om dagen om man inte behöver?

    Skönt att allt såg bra ut! :)
  4. 2
    Hmm Jag äter Vita plex mineral och det innehåller också 18 mg järn och min BM tyckte att det var fullt tillräckligt än så länge. Mitt Hb låg på 136, så jag tänker fortsätta äta det tills BM säger nåt annat. Varför äta 100 mg om dagen om man inte behöver?

    Skönt att allt såg bra ut! :)
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Sa lange

    vardet ar bra finns ju ingen anledning att ata extra jarn. Under min forra graviditet at jag endast Mitt Val Kvinna och hb:t var jattebra hela graviditeten, det t o m steg!
  6. 3
    Sa lange vardet ar bra finns ju ingen anledning att ata extra jarn. Under min forra graviditet at jag endast Mitt Val Kvinna och hb:t var jattebra hela graviditeten, det t o m steg!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Vad bra att allt sag bra ut!

    Kul nar man kommer igang med inskrivningar och lakarbesok och sant! Kanns lite mer verkligt da...! ;-)

  8. 4
    Vad bra att allt sag bra ut! Kul nar man kommer igang med inskrivningar och lakarbesok och sant! Kanns lite mer verkligt da...! ;-)

  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Nä precis..

    Jag fortsätter då med mina tills BM säger att det är dags att byta (om det inträffar vill säga)..
  10. 5
    Nä precis.. Jag fortsätter då med mina tills BM säger att det är dags att byta (om det inträffar vill säga)..

Liknande trådar

  1. om juholt varit kvinna
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 21:51
  2. En kvinna på mitt
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 20:19
  3. Mitt val-kvinna
    By annafrida85 in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 08:29
  4. Mitt val - kvinna
    By Therras in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 11:45
  5. Mitt val kvinna
    By MiaMaria in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar