Öroninflammation
_0508 Augustibarn
  1. Maria med J 03 + E 27/7-05
    #1

    Öroninflammation

    Japp, det var det Emelie hade. =( Ringde vc i morse, som tyckte att vi skulle avvakta, en temp på 38.3 är visst inte alarmerande. Ringde igen på dagen, då lillstrumpan bara skriker då hon är vaken. Fick en läkartid och en trevlig läkare som konstaterade var bakom trumhinnan. Så, nu äter hon sin första penicillinkur. Någon som vet hur länge det räcker innan den har effekt? Har gett en dos, och ska ge en till i kväll. Sju dagars kur.

    Tack för alla svar! Känns skönt med sypmatier. En kram till Marie med Pontus & Caroline, låter inget kul alls.

    KRAM!
  2. 1
    Öroninflammation Japp, det var det Emelie hade. =( Ringde vc i morse, som tyckte att vi skulle avvakta, en temp på 38.3 är visst inte alarmerande. Ringde igen på dagen, då lillstrumpan bara skriker då hon är vaken. Fick en läkartid och en trevlig läkare som konstaterade var bakom trumhinnan. Så, nu äter hon sin första penicillinkur. Någon som vet hur länge det räcker innan den har effekt? Har gett en dos, och ska ge en till i kväll. Sju dagars kur.

    Tack för alla svar! Känns skönt med sypmatier. En kram till Marie med Pontus & Caroline, låter inget kul alls.

    KRAM!
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    Om hon har fått.....

    ...rätt penicillin så brukar det ta cirka ett dygn innan du märker någon förbättring. Någon enstaka gång tar de fel på vilken bakterie det är och då kan det ta längre tid eller till och med kräva byte av antibiotika.

    Hoppas dock det är rätt sort och att det snart blir bättre för din lilla tjej.

    Kramar!
  4. 2
    Om hon har fått..... ...rätt penicillin så brukar det ta cirka ett dygn innan du märker någon förbättring. Någon enstaka gång tar de fel på vilken bakterie det är och då kan det ta längre tid eller till och med kräva byte av antibiotika.

    Hoppas dock det är rätt sort och att det snart blir bättre för din lilla tjej.

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Stackars Emelie!

    Jag var in till akuten med Caroline i lördags och då fick jag höra att det var inte så vanligt med öroninflammation på så här små - även om det förekommer. Jobbigt för din tjej - hoppas att hon mår bättre snart.

    Tack för kramen - den värmde ;-)
    STOR krya-på-sig-kram
  6. 3
    Stackars Emelie! Jag var in till akuten med Caroline i lördags och då fick jag höra att det var inte så vanligt med öroninflammation på så här små - även om det förekommer. Jobbigt för din tjej - hoppas att hon mår bättre snart.

    Tack för kramen - den värmde ;-)
    STOR krya-på-sig-kram
  7. KC med son & dotter
    #4

    Stackars..

    lilla Emelie. Tyvärr har jag inga svar ang. pencillinet... men jag hoppas hon snart är bättre!

    *kram*
  8. 4
    Stackars.. lilla Emelie. Tyvärr har jag inga svar ang. pencillinet... men jag hoppas hon snart är bättre!

    *kram*

Liknande trådar

  1. öroninflammation?
    By Lise Lotte in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 09:25
  2. Hur är det vid öroninflammation?
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 16:16
  3. Öroninflammation
    By LillaA m Maja&Agnes in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 09:20
  4. Öroninflammation
    By Katarina m L o M in forum _0407 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 08:51
  5. Öroninflammation...
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar