jag blir galen!!!
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    jag blir galen!!!

    kan jag i julklapp önska mig en son som har ett å samma humör HELA tiden???

    jag blir galen på dessa utbrott var å varann timme. har nu fått \"lite\" trevliga svullnader å blåmärken på mig igen. önskar att han kunde se sina egna problem ibland, att han gör fel, förstör andras saker med brått mod. att man inte kan banka,kasta, slåss, skrika och slänga hela tiden.

    vet inte om jag orkar att skicka dom till deras pappa i helgen. behöver få vila själv men dom speciellt den store blir värre att vara hos sin pappa om han e \"jobbig\" redan innan han åker. tyvärr kan inte hans pappa tackla utbrotten bra. känner själv att jag skulle vilja få ett trollspö å få ett lungt år med mina älskade barn.

    vet ju att det är biverkningar med concertan men att det skulle bli såhär jobbigt igen???? bläää e nästan så att jag har lust att skita i det. vi hade kommit en bra bit med utbrotten å nu så känns det som om det var 3 stora kliv bakåt. hoppas att tiden på biverkningarna inte är å långa bara.

    nu har jag nog gnällt lite:-)så tack för att ni orka läsa. tror det behövdes...
  2. 1
    jag blir galen!!! kan jag i julklapp önska mig en son som har ett å samma humör HELA tiden???

    jag blir galen på dessa utbrott var å varann timme. har nu fått \"lite\" trevliga svullnader å blåmärken på mig igen. önskar att han kunde se sina egna problem ibland, att han gör fel, förstör andras saker med brått mod. att man inte kan banka,kasta, slåss, skrika och slänga hela tiden.

    vet inte om jag orkar att skicka dom till deras pappa i helgen. behöver få vila själv men dom speciellt den store blir värre att vara hos sin pappa om han e \"jobbig\" redan innan han åker. tyvärr kan inte hans pappa tackla utbrotten bra. känner själv att jag skulle vilja få ett trollspö å få ett lungt år med mina älskade barn.

    vet ju att det är biverkningar med concertan men att det skulle bli såhär jobbigt igen???? bläää e nästan så att jag har lust att skita i det. vi hade kommit en bra bit med utbrotten å nu så känns det som om det var 3 stora kliv bakåt. hoppas att tiden på biverkningarna inte är å långa bara.

    nu har jag nog gnällt lite:-)så tack för att ni orka läsa. tror det behövdes...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    vi kan gnälla ikapp!!

    Jag har haft en gräslig helg med gnäll tjat, bråk, slagsmål, mera gnäll och tjat igen. Blev så slutkörd att jag stannade hemma från jobbet idag. Måste få vila upp mig...

    Jag glömde skriva om helgen i Vildhästens loggbok (hon är 11år). Döm om min förvåning när lärarnas kommentarer om dagen är: en GLAD Vildhäst berättar om \"ditten och datten\" (allt roligt) som hänt i helgen.

    Nåja, skönt att hon inte upplevde helgen lika hemsk som jag...
  4. 2
    vi kan gnälla ikapp!! Jag har haft en gräslig helg med gnäll tjat, bråk, slagsmål, mera gnäll och tjat igen. Blev så slutkörd att jag stannade hemma från jobbet idag. Måste få vila upp mig...

    Jag glömde skriva om helgen i Vildhästens loggbok (hon är 11år). Döm om min förvåning när lärarnas kommentarer om dagen är: en GLAD Vildhäst berättar om \"ditten och datten\" (allt roligt) som hänt i helgen.

    Nåja, skönt att hon inte upplevde helgen lika hemsk som jag...
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    här kommer det gnääääll

    det är väl det som är det jobbiga att dom inte ser allt det jobbiga som vi gör. undrar om det är selektivt minne dom har ibland?
    hoppas att du fått lite mer ork ida:-) det kan ju alltid behövas.

    har haft det likadant börja med en gång när jag hämta från skolan i fredags. e så rädd att han kommer slå sönder fönsterrutan med knutnävarna bara.

    jag blev hemma ida med den lille. han fick ont i magen igår kväll så det blev smått jobb med att köra den store till kusinerna innan det begav sig till akuten. kom inte därifrån förrän ett. så då blev det att båda blev hemma:-(

    tror du att man kan söka friår som mamma???? undra om nån annan vill ta över mammarollen ett år:-)

    e din dotter osså 94? det e min grabb.
  6. 3
    här kommer det gnääääll det är väl det som är det jobbiga att dom inte ser allt det jobbiga som vi gör. undrar om det är selektivt minne dom har ibland?
    hoppas att du fått lite mer ork ida:-) det kan ju alltid behövas.

    har haft det likadant börja med en gång när jag hämta från skolan i fredags. e så rädd att han kommer slå sönder fönsterrutan med knutnävarna bara.

    jag blev hemma ida med den lille. han fick ont i magen igår kväll så det blev smått jobb med att köra den store till kusinerna innan det begav sig till akuten. kom inte därifrån förrän ett. så då blev det att båda blev hemma:-(

    tror du att man kan söka friår som mamma???? undra om nån annan vill ta över mammarollen ett år:-)

    e din dotter osså 94? det e min grabb.
  7. marib
    #4

    Om DU får en

    så vill jag också ha :-)
    Å vad jag känner igen åka till pappa biten. Åker han dit får man tillbaka en unge med alla taggarna utåt MEN jag får en välbehövlig paus.
    Åker han inte dit är det jämna plågor hela helgen... pest el kolera?
  8. 4
    Om DU får en så vill jag också ha :-)
    Å vad jag känner igen åka till pappa biten. Åker han dit får man tillbaka en unge med alla taggarna utåt MEN jag får en välbehövlig paus.
    Åker han inte dit är det jämna plågor hela helgen... pest el kolera?
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    okay

    skriver öskelista för oss båda*ler*

    snacka om moment 22, nu hoppas jag bara att det inte är blindtarmen på lilleman osså, som på det hela fyller på fredag me:-(
  10. 5
    okay skriver öskelista för oss båda*ler*

    snacka om moment 22, nu hoppas jag bara att det inte är blindtarmen på lilleman osså, som på det hela fyller på fredag me:-(
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Ja, friår låter bra! :-)

    Fast jag är tveksam till att hitta någon som ställer upp i ett helt år...

    Japp, min tös är 94:a. Stor och lång som en 92:a, mentalt som en 96:a. Det blir lätt missförstånd, kan jag säga!

    Ikväll kämpade vi med läxorna båda två. Hon samlade ihop en \"belöningsstjärna\" till, och kom upp i fem st stjärnor totalt. Då får hon välja middagsmat själv. Så MIN belöning för allt kämpande blev att stå och steka pannkakor *osar ff* *ler*
  12. 6
    Ja, friår låter bra! :-) Fast jag är tveksam till att hitta någon som ställer upp i ett helt år...

    Japp, min tös är 94:a. Stor och lång som en 92:a, mentalt som en 96:a. Det blir lätt missförstånd, kan jag säga!

    Ikväll kämpade vi med läxorna båda två. Hon samlade ihop en \"belöningsstjärna\" till, och kom upp i fem st stjärnor totalt. Då får hon välja middagsmat själv. Så MIN belöning för allt kämpande blev att stå och steka pannkakor *osar ff* *ler*
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Har också

    en 94:a! Är det en epidemi för 94:or som går??! Min Tös har samma ojämna humör som verkligen kan driva en till vansinne. Jag röstar för friår:-)
    Det som förundrar mig mest hos min Tös är hennes negativa inställning till ALLT - det måste vara hemskt jobbigt - det är i alla fall hemskt för hennes omgivning...
  14. 7
    Har också en 94:a! Är det en epidemi för 94:or som går??! Min Tös har samma ojämna humör som verkligen kan driva en till vansinne. Jag röstar för friår:-)
    Det som förundrar mig mest hos min Tös är hennes negativa inställning till ALLT - det måste vara hemskt jobbigt - det är i alla fall hemskt för hennes omgivning...
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    skrattar

    ja å här nere i gbg så e de ganska mycket pojkar som har den epidemin:-)
    de e samma med grabben Bus hans humör osar bara en massa bläää. han mår osså jättedåligt av det.

    han bråkar jämt med lillebror(9) å skulle han äntligen gå ut å leka ja då e det en massa tjafs å gnäll med grannens 5,5 åring???? undrar bara varför man inte kan tänga öronen på dom lite bara!!!
  16. 8
    skrattar ja å här nere i gbg så e de ganska mycket pojkar som har den epidemin:-)
    de e samma med grabben Bus hans humör osar bara en massa bläää. han mår osså jättedåligt av det.

    han bråkar jämt med lillebror(9) å skulle han äntligen gå ut å leka ja då e det en massa tjafs å gnäll med grannens 5,5 åring???? undrar bara varför man inte kan tänga öronen på dom lite bara!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9

    dom stackarna

    själv mätar han nu bara 160cm å ligger på samma nivå som din. det jobbiga är bara att lillebror är 96:a men e nånstans mellan 95 å 94 i utvecklingen. så det är väldigt jobbigt för den store när lille går om i allt med skolan.

    va avundsjuk jag blir, får du din att göra läxor:-) här funkar inte sånt så det blir onga läxor från skolan. till följd av att han heller inte hinner så mycket på lektionerna så fick han gå om 4.an nu i höst. han går inne på en liten klass å har ett par lektioner med storfyran som dom kallar den vanliga 4:an. han har gympa, slöjd å musik osså med klassen.

    klart att hon ska ha pannkakor om hon kämpar med läxorna;-) finns väl inget mer avkopplande att steka pannkakor en låååång stund *ler*
  18. 9
    dom stackarna själv mätar han nu bara 160cm å ligger på samma nivå som din. det jobbiga är bara att lillebror är 96:a men e nånstans mellan 95 å 94 i utvecklingen. så det är väldigt jobbigt för den store när lille går om i allt med skolan.

    va avundsjuk jag blir, får du din att göra läxor:-) här funkar inte sånt så det blir onga läxor från skolan. till följd av att han heller inte hinner så mycket på lektionerna så fick han gå om 4.an nu i höst. han går inne på en liten klass å har ett par lektioner med storfyran som dom kallar den vanliga 4:an. han har gympa, slöjd å musik osså med klassen.

    klart att hon ska ha pannkakor om hon kämpar med läxorna;-) finns väl inget mer avkopplande att steka pannkakor en låååång stund *ler*
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Välkommen till mannens värld! :-)

    Jag vet, det ÄR svårt med humörsvängningar! :-D

    OK, litet OT. Kom att tänka på det bara...
  20. 10
    Välkommen till mannens värld! :-) Jag vet, det ÄR svårt med humörsvängningar! :-D

    OK, litet OT. Kom att tänka på det bara...
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Inte helt OT, om PMS och NPF

    Kul med förkortningar :-)

    Kvinnor med NPF lär ha värre PMS än de flesta.

    F ö kan jag tydligt se att Fabian är mycket snurrigare när jag har PMS och min tolkning är att jag då helt enkelt är sämre på att häva hans utbrott. För att fixa Fabian krävs att man är utsövd och på topp mentalt, en utmaning varje dag. Synd att jag inte är tävlingsmänniska.
  22. 11
    Inte helt OT, om PMS och NPF Kul med förkortningar :-)

    Kvinnor med NPF lär ha värre PMS än de flesta.

    F ö kan jag tydligt se att Fabian är mycket snurrigare när jag har PMS och min tolkning är att jag då helt enkelt är sämre på att häva hans utbrott. För att fixa Fabian krävs att man är utsövd och på topp mentalt, en utmaning varje dag. Synd att jag inte är tävlingsmänniska.
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Min 97:a

    ligger också långt över sin nivå på det mesta (både socialt och kunskapsmässigt), så hon har för längesen gått om Tösen (94:a) på många områden (t.o.m i längd) och detta tycker Tösen är jättejobbigt. Måste han däruppe jävlas och ge dem extra begåvade syskon!!
  24. 12
    Min 97:a ligger också långt över sin nivå på det mesta (både socialt och kunskapsmässigt), så hon har för längesen gått om Tösen (94:a) på många områden (t.o.m i längd) och detta tycker Tösen är jättejobbigt. Måste han däruppe jävlas och ge dem extra begåvade syskon!!
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Kopia

    Byt ut 97 mot 96, så skulle ditt inlägg kunnat varit mitt!! Förutom det där med längden, Vildhästen är ff längre än sin lillasyster.

    Mustangen har alltid \"lagt beslag\" på kompisarna, så ett tag separerade jag barnen när Vildhästen skulle leka med någon. Annars var det snart Mustangen och kompisen som lekte. Men numera utnyttjar jag Mustangen, på så vis att hon är en populär lekkompis och då kan Vildhästen hänga på och vara med hon också. Vore Vildhästen själv skulle kompisarna inte leka med henne...

    Och med Mustangen har jag en evig strid om att acceptera sig själv som man är. Hon VILL INTE vara annorlunda än sina kompisar, och \"fördummar\" sig därför. Väntar in dem i matte, låtsas ha problem med vissa ord när de läser osv. Hon fick en ny mattebok förra terminen som var mer anpassad till hennes nivå (två år före sina klasskompisar), men den vill hon INTE jobba i. \"Varför måste jag vara duktigare än de andra\" beklagar hon sig.

    Ja, livet är komplicerat!
  26. 13
    Kopia Byt ut 97 mot 96, så skulle ditt inlägg kunnat varit mitt!! Förutom det där med längden, Vildhästen är ff längre än sin lillasyster.

    Mustangen har alltid \"lagt beslag\" på kompisarna, så ett tag separerade jag barnen när Vildhästen skulle leka med någon. Annars var det snart Mustangen och kompisen som lekte. Men numera utnyttjar jag Mustangen, på så vis att hon är en populär lekkompis och då kan Vildhästen hänga på och vara med hon också. Vore Vildhästen själv skulle kompisarna inte leka med henne...

    Och med Mustangen har jag en evig strid om att acceptera sig själv som man är. Hon VILL INTE vara annorlunda än sina kompisar, och \"fördummar\" sig därför. Väntar in dem i matte, låtsas ha problem med vissa ord när de läser osv. Hon fick en ny mattebok förra terminen som var mer anpassad till hennes nivå (två år före sina klasskompisar), men den vill hon INTE jobba i. \"Varför måste jag vara duktigare än de andra\" beklagar hon sig.

    Ja, livet är komplicerat!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    Livet är orättvist!

    Vi har också tidigare utnyttjat Lilltösens kompisar, och Tösen har älskat att vara med, men för Lilltösens skull försöker vi hålla isär dem nu när hon har en kompis hemma. LillTösen måste ju också slippa ifrån sin syster ibland...

    Tösen har också en cp-skada (vänster kroppshalva) och har därför svårare för sig motoriskt - speciellt med vänster hand. Men Lilltösen är duktig på alla idrotter hon provat, springer supersnabbt och är t.o.m vänsterhänt!!

    Det är inte lätt att ha svårt för sig men det är heller inte lätt att ha för lätt för sig - även om Lilltösens problem känns mer angelägna än Tösens...

  28. 14
    Livet är orättvist! Vi har också tidigare utnyttjat Lilltösens kompisar, och Tösen har älskat att vara med, men för Lilltösens skull försöker vi hålla isär dem nu när hon har en kompis hemma. LillTösen måste ju också slippa ifrån sin syster ibland...

    Tösen har också en cp-skada (vänster kroppshalva) och har därför svårare för sig motoriskt - speciellt med vänster hand. Men Lilltösen är duktig på alla idrotter hon provat, springer supersnabbt och är t.o.m vänsterhänt!!

    Det är inte lätt att ha svårt för sig men det är heller inte lätt att ha för lätt för sig - även om Lilltösens problem känns mer angelägna än Tösens...

  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    :-)

    Ja ni stackare kan inte ha det lätt! *ler igenkännande*
  30. 15
    :-) Ja ni stackare kan inte ha det lätt! *ler igenkännande*
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    AJ! Den gjorde ont :-) *IMT*

    <><
  32. 16
    AJ! Den gjorde ont :-) *IMT* <><

Liknande trådar

  1. Jag blir galen
    By GamlaBerta in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 20:48
  2. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  3. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  4. Blir galen
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 08:42
  5. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar