3-månaderskontroll på BVC....
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    3-månaderskontroll på BVC....

    ...gjordes idag. Ja, någon närmare kontroll var det väl inte mera än vikt, längd och huvudomfång. Plus första sprutan förstås.....då blev min bebis sååå ledsen....:-( men det gick snabbt över.

    Måtten var:

    8090 gram (vägde 3620 gram vid födelsen)
    62 cm (var 49 cm när han föddes)
    42,5 cm runt huvudet (37 cm mätte huvudet när han var nyfödd).

    Så det är en riktig tungviktare jag har, men det verkar som viktuppgången har avstannat lite. Dock håller han fortfarande till på översta kurvan.

    Kramar!
  2. 1
    3-månaderskontroll på BVC.... ...gjordes idag. Ja, någon närmare kontroll var det väl inte mera än vikt, längd och huvudomfång. Plus första sprutan förstås.....då blev min bebis sååå ledsen....:-( men det gick snabbt över.

    Måtten var:

    8090 gram (vägde 3620 gram vid födelsen)
    62 cm (var 49 cm när han föddes)
    42,5 cm runt huvudet (37 cm mätte huvudet när han var nyfödd).

    Så det är en riktig tungviktare jag har, men det verkar som viktuppgången har avstannat lite. Dock håller han fortfarande till på översta kurvan.

    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Vilken...

    liten fläskkorv!!! = )

    Zelda har oxå rätt klädsamma dubbelhakor för tillfället.
  4. 2
    Vilken... liten fläskkorv!!! = )

    Zelda har oxå rätt klädsamma dubbelhakor för tillfället.
  5. Medlem sedan
    Oct 1998
    #3

    Mysigt....

    ...med dubbelhakor men Oliver hade ju trippelhaka tidigare så lite smalare har han blivit....:-)
  6. 3
    Mysigt.... ...med dubbelhakor men Oliver hade ju trippelhaka tidigare så lite smalare har han blivit....:-)
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Ååå just det sprutan

    kommer ju att bli jättejobbigt speciellt för mamma här *ler*.

    Vad stor han är Oliver. Han tillhör verkligen Pontus viktklass.

    Mysigt att gå till BVC.

    KRAAAAAAAAAAAAAAM

    Ps. ska maila dig straxt - lite fullt upp här hemma med två barn - iaf idag *ler* Ds.
  8. 4
    Ååå just det sprutan kommer ju att bli jättejobbigt speciellt för mamma här *ler*.

    Vad stor han är Oliver. Han tillhör verkligen Pontus viktklass.

    Mysigt att gå till BVC.

    KRAAAAAAAAAAAAAAM

    Ps. ska maila dig straxt - lite fullt upp här hemma med två barn - iaf idag *ler* Ds.
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5

    Ja, det är så mysigt att gå....

    ...till BVC för sjuksköterskan är helt underbar. Jag hade ju en häxa till mina stora barn och det var inte lätt att få dem att göra saker på tex fyraårskontrollen men idag gjorde Wilma precis allt med bravur och då har hon inte träffat den här sjuksköterskan så många gånger. Men hon inger ett sånt lugn och det syns hur mycket hon tycker om barn.

    Henne har jag oxå anförtrott mitt bekymmer med mina föräldrar och jag kan återge hennes funderingar i ett mail till dig så småningom.

    Kramar!
  10. 5
    Ja, det är så mysigt att gå.... ...till BVC för sjuksköterskan är helt underbar. Jag hade ju en häxa till mina stora barn och det var inte lätt att få dem att göra saker på tex fyraårskontrollen men idag gjorde Wilma precis allt med bravur och då har hon inte träffat den här sjuksköterskan så många gånger. Men hon inger ett sånt lugn och det syns hur mycket hon tycker om barn.

    Henne har jag oxå anförtrott mitt bekymmer med mina föräldrar och jag kan återge hennes funderingar i ett mail till dig så småningom.

    Kramar!
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Hej

    Elaine!
    Vilken gosig kille du har! Stackarn som blev ledsen av sprutan!
    Min William ska på 3-månaderskontroll imorgon, och även han få spruta. Vi har inte varit och vägt på en månad nu, så det ska bli spännande att se hur mycket han gått upp. Tror det är en riktig tungviktare med nu! :)

    Ha en bra dag, kram
  12. 6
    Hej Elaine!
    Vilken gosig kille du har! Stackarn som blev ledsen av sprutan!
    Min William ska på 3-månaderskontroll imorgon, och även han få spruta. Vi har inte varit och vägt på en månad nu, så det ska bli spännande att se hur mycket han gått upp. Tror det är en riktig tungviktare med nu! :)

    Ha en bra dag, kram
  13. KC med son & dotter
    #7

    Vad..

    tiden går fort, snart är det dax för 3-månaders koll + spruta här med. Om ca 2 veckor. Hoppas Stina är som storebror när det gäller sprutor, han rörde inte en min för någon vaccinationsspruta. Tycker det är så jobbigt att se dem ha ont.. men visst, det brukar ju gå över rätt fort å andra sidan. Men ändå...

    Det var rejäla mått din lille kille har! ;)

    *kram*
  14. 7
    Vad.. tiden går fort, snart är det dax för 3-månaders koll + spruta här med. Om ca 2 veckor. Hoppas Stina är som storebror när det gäller sprutor, han rörde inte en min för någon vaccinationsspruta. Tycker det är så jobbigt att se dem ha ont.. men visst, det brukar ju gå över rätt fort å andra sidan. Men ändå...

    Det var rejäla mått din lille kille har! ;)

    *kram*
  15. Medlem sedan
    Oct 1998
    #8

    Ja, han är så gosig....

    ...men ack så tung. Jag som hade sett fram emot en liten bebis ett tag....:-)

    Men huvudsaken att han mår väl och det gör han ju.

    Spännande att få höra sen om även William är en tungviktare.

    Kramar!
  16. 8
    Ja, han är så gosig.... ...men ack så tung. Jag som hade sett fram emot en liten bebis ett tag....:-)

    Men huvudsaken att han mår väl och det gör han ju.

    Spännande att få höra sen om även William är en tungviktare.

    Kramar!
  17. Medlem sedan
    Oct 1998
    #9

    Tiden går superfort....

    ...och jag hinner inte med känner jag. 3 månader redan....det var väl nyss som jag satt här med magen och väntade på att det skulle bli den 19 juli. Men tydligen är det ett tag sedan.

    Oliver var inte ledsen så länge men han reagerade nog både på sticket och sen att det kan spänna lite i låret. I går kväll var han lite smågnällig så han fick en liten dos Alvedon och mådde bättre sedan. Idag är han som han brukar.

    Kramar!
  18. 9
    Tiden går superfort.... ...och jag hinner inte med känner jag. 3 månader redan....det var väl nyss som jag satt här med magen och väntade på att det skulle bli den 19 juli. Men tydligen är det ett tag sedan.

    Oliver var inte ledsen så länge men han reagerade nog både på sticket och sen att det kan spänna lite i låret. I går kväll var han lite smågnällig så han fick en liten dos Alvedon och mådde bättre sedan. Idag är han som han brukar.

    Kramar!

Liknande trådar

  1. 18-månaderskontroll?
    By Fru M in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 15:38
  2. 2 månaderskontroll!
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 17:00
  3. BVC. 10 - månaderskontroll
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 08:32
  4. 3-månaderskontroll
    By Snäckmamman in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 09:30
  5. 2-månaderskontroll
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 14:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar