Iih! Lossnar det nu?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Iih! Lossnar det nu?

    Idag har grannen ringt, han har en hantverkare där i tre dar och han behövde boende - och kommer hit. Sen ringde en annan och ville boka två nätter NÄSTA vecka, och i helgen kommer en tjej tillbaka (favoritkunder som kommer tillbaka!! :)) - tänk om det lossnar nu! Jag har väntat SÅ på att proppen ska gå ur och att vi ska ha synts tillräckligt för att det ska hända grejor.

    Jag ska nog inte ropa hej RIKTIGT än, men oj vad det är mycket roligare med GODA spiraler än med dåliga. :)
  2. 1
    Iih! Lossnar det nu? Idag har grannen ringt, han har en hantverkare där i tre dar och han behövde boende - och kommer hit. Sen ringde en annan och ville boka två nätter NÄSTA vecka, och i helgen kommer en tjej tillbaka (favoritkunder som kommer tillbaka!! :)) - tänk om det lossnar nu! Jag har väntat SÅ på att proppen ska gå ur och att vi ska ha synts tillräckligt för att det ska hända grejor.

    Jag ska nog inte ropa hej RIKTIGT än, men oj vad det är mycket roligare med GODA spiraler än med dåliga. :)
  3. Sophia på dekoreramera.se
    #2

    Håller tummar och tår

    Hej du!
    Jag håller tummar och tår för dig och är övertygad om att proppen kommer lossna. Det är ju en fantastisk hemsida som verkligen gör en sugen på att komma på ett besök. Synd att det är bokat i helgen ;o).
    Hälsningar
    Sophia
  4. 2
    Håller tummar och tår Hej du!
    Jag håller tummar och tår för dig och är övertygad om att proppen kommer lossna. Det är ju en fantastisk hemsida som verkligen gör en sugen på att komma på ett besök. Synd att det är bokat i helgen ;o).
    Hälsningar
    Sophia
  5. Camelia
    #3

    Vad roligt!!

    Nu börjar det nog att släppa ska du se. Snöbollen är i rullning, om ett par år kommer ni att få bygga stugby för att kunna logera alla gäster! ;-)
  6. 3
    Vad roligt!! Nu börjar det nog att släppa ska du se. Snöbollen är i rullning, om ett par år kommer ni att få bygga stugby för att kunna logera alla gäster! ;-)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    *ryser*

    Fast av välbehag! Vi har en gammal smedja som skulle kunna bli ett \"parhus\" med 2-4 bäddar i varje \"lägenhet\" och den ligger så bra så bra mitt ute i kohagen. ;) Nu ger länsstyrelsen pengar om man rustar just oanvända uthus, så vi ska se om vi kan få ett litet bidrag till att lägga om taket och då kanske det kan bli verklighet inom några år. :) Fast stugby vill jag inte ha, jag nöjer mig med mina 8 bäddar till rum&frukost, annars blir det hotellverksamhet och helt andra regler och avgifter. Det är mycket med det där med miljö&hälsa serru. ;)
  8. 4
    *ryser* Fast av välbehag! Vi har en gammal smedja som skulle kunna bli ett \"parhus\" med 2-4 bäddar i varje \"lägenhet\" och den ligger så bra så bra mitt ute i kohagen. ;) Nu ger länsstyrelsen pengar om man rustar just oanvända uthus, så vi ska se om vi kan få ett litet bidrag till att lägga om taket och då kanske det kan bli verklighet inom några år. :) Fast stugby vill jag inte ha, jag nöjer mig med mina 8 bäddar till rum&frukost, annars blir det hotellverksamhet och helt andra regler och avgifter. Det är mycket med det där med miljö&hälsa serru. ;)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    NÄSTA

    helg är ledig...*flin*
  10. 5
    NÄSTA helg är ledig...*flin*
  11. Camelia
    #6

    Det låter ju kanonbra!

    Just det där med miljö och hälsa låter däremot rätt krångligt...

    Men ärligt - vad KUL att det lossnar!! Det är ju lite så i vissa branscher att det gäller att ha is i magen och bra sittfläsk (och en partner som försörjer en) och härda ut tills det lossnar!
  12. 6
    Det låter ju kanonbra! Just det där med miljö och hälsa låter däremot rätt krångligt...

    Men ärligt - vad KUL att det lossnar!! Det är ju lite så i vissa branscher att det gäller att ha is i magen och bra sittfläsk (och en partner som försörjer en) och härda ut tills det lossnar!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Hehe,

    bra sittfläsk och en make som försörjer mig har jag - nu är det bara isen som saknas. ;)

    Jag förstår ju att och varför det finns regler, men ibland blir det rätt fyrkantigt. Fast det måste ju finnas gränser; det går inte att driva hotell med ett vanligt standardkök för privatpersoner. Nu HAR inte jag ett standardkök och M&H är riktigt rara (oavsett vad nu enköpingsinspektörerna har för rykte) så so far är vi helt överens och jättesams. Tänkte fortsätta på den banan. :)

    Vi har väl sagt att vi låter det gå minst en säsong till, dvs utvärdering på B&B-delen efter nästa sommar. Det är ju som du säger - bara att härda ut. Kan ju knappast förvänta mig kö på bumsen om jag inte köper en näve helsidor i DN. *s* Min bästa reklam ftf är de nöjda kunderna, så jag jobbar hårt på den biten. ;)
  14. 7
    Hehe, bra sittfläsk och en make som försörjer mig har jag - nu är det bara isen som saknas. ;)

    Jag förstår ju att och varför det finns regler, men ibland blir det rätt fyrkantigt. Fast det måste ju finnas gränser; det går inte att driva hotell med ett vanligt standardkök för privatpersoner. Nu HAR inte jag ett standardkök och M&H är riktigt rara (oavsett vad nu enköpingsinspektörerna har för rykte) så so far är vi helt överens och jättesams. Tänkte fortsätta på den banan. :)

    Vi har väl sagt att vi låter det gå minst en säsong till, dvs utvärdering på B&B-delen efter nästa sommar. Det är ju som du säger - bara att härda ut. Kan ju knappast förvänta mig kö på bumsen om jag inte köper en näve helsidor i DN. *s* Min bästa reklam ftf är de nöjda kunderna, så jag jobbar hårt på den biten. ;)
  15. Anette
    #8

    Kul att det

    kommer in bokningar. Hoppas bara du slipper dilemmat med att det är som att hälla ketchup. Först har man inget bokat och så bokar en och så vill alla boka när det redan är fullt + allt annat som bara måste vara DÅ och diverse jäkelskap som bara måste hända. Plötsligt står man där med 20 konferensfika för- och eftermiddag, 20 extra lunch, alla gäster på förmiddagen ska ha extra krångliga mackor och alla sjuttioelva ska ha caffe latte och man ska dekorera 2 smörgåstårtor, nån försäljare är inbokad, 1 prao, en extraanställd istället för ordinarie som blivit sjuk, föräldramöte, utvecklingssamtal och en kanin som fått örsprång. ...typ...
    Det är DÅ det börjar bli kul med eget!
  16. 8
    Kul att det kommer in bokningar. Hoppas bara du slipper dilemmat med att det är som att hälla ketchup. Först har man inget bokat och så bokar en och så vill alla boka när det redan är fullt + allt annat som bara måste vara DÅ och diverse jäkelskap som bara måste hända. Plötsligt står man där med 20 konferensfika för- och eftermiddag, 20 extra lunch, alla gäster på förmiddagen ska ha extra krångliga mackor och alla sjuttioelva ska ha caffe latte och man ska dekorera 2 smörgåstårtor, nån försäljare är inbokad, 1 prao, en extraanställd istället för ordinarie som blivit sjuk, föräldramöte, utvecklingssamtal och en kanin som fått örsprång. ...typ...
    Det är DÅ det börjar bli kul med eget!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    *fniss*

    Försöker du tala om för mig att jag ska lägga önskningen om en praktikant på hyllan?? ;) Det är nog TUR att jag bara har åtta bäddar; det blir varken sjuttielva caffe latte eller 20 konferensfika här. ÄN. Fast jag drömmer fortfarande våta drömmar om ett café i magasinet... ;)
  18. 9
    *fniss* Försöker du tala om för mig att jag ska lägga önskningen om en praktikant på hyllan?? ;) Det är nog TUR att jag bara har åtta bäddar; det blir varken sjuttielva caffe latte eller 20 konferensfika här. ÄN. Fast jag drömmer fortfarande våta drömmar om ett café i magasinet... ;)
  19. Sophia på dekoreramera.se
    #10

    Kurs i pumpa carvig och monstermuffins

    har jag den helgen, så det går ju inte. Det är denna helg jag kan, men vi får hitt på nåt annat :o). Det är lugnt!
  20. 10
    Kurs i pumpa carvig och monstermuffins har jag den helgen, så det går ju inte. Det är denna helg jag kan, men vi får hitt på nåt annat :o). Det är lugnt!
  21. Karro
    #11

    Vad har du för hemsida? nyfiken!

    Vill gärna se på din hemsida!
    Tack
  22. 11
    Vad har du för hemsida? nyfiken! Vill gärna se på din hemsida!
    Tack
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    I mitt info

    finns båda mina hemsidor. :)
  24. 12
    I mitt info finns båda mina hemsidor. :)
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13

    Grattis!!

    Hoppas det lossnar nu för er, ska hålla tummarna :-)
  26. 13
    Grattis!! Hoppas det lossnar nu för er, ska hålla tummarna :-)
  27. Anette
    #14

    Nä då.

    Praktikanter - liksom anställda - finns av alla de slag. Det är bara det att de tar TID. Som man inte har så mycket över av. Sambon ser dem mest som gratis arbetskraft, men han är utbildad den hårda vägen i restaurangkök lite mer av den gamla skolan där man tycker det är helt ok att sätta en prao på trök-jobben.
    Samtidigt är det väl lite mer så det borde vara tror jag. Att man måste lära sig krypa innan man kan lära sig gå. Jag inbillar mig att nuförtiden vill många som gått ut hotell- och restaurang jobba ganska högt upp i köket redan från början. Disken är lite äcklig och renseriet är tråkigt.
    Om de inte satsar på nån riktigt kändiskrog för då förstår de nog att det är botten först som gäller.
    En kompis till mig har café vid Falu Gruva, bara hembakt och jättemysigt. Ifall du har vägarna förbi. I somras började hon baka vid 2-3 och var hemma igen 17.30-18. Varje dag. Och jag gnäller över mina arbetstider... Fast hon har lugnare barn, brukar jag trösta mig med.
  28. 14
    Nä då. Praktikanter - liksom anställda - finns av alla de slag. Det är bara det att de tar TID. Som man inte har så mycket över av. Sambon ser dem mest som gratis arbetskraft, men han är utbildad den hårda vägen i restaurangkök lite mer av den gamla skolan där man tycker det är helt ok att sätta en prao på trök-jobben.
    Samtidigt är det väl lite mer så det borde vara tror jag. Att man måste lära sig krypa innan man kan lära sig gå. Jag inbillar mig att nuförtiden vill många som gått ut hotell- och restaurang jobba ganska högt upp i köket redan från början. Disken är lite äcklig och renseriet är tråkigt.
    Om de inte satsar på nån riktigt kändiskrog för då förstår de nog att det är botten först som gäller.
    En kompis till mig har café vid Falu Gruva, bara hembakt och jättemysigt. Ifall du har vägarna förbi. I somras började hon baka vid 2-3 och var hemma igen 17.30-18. Varje dag. Och jag gnäller över mina arbetstider... Fast hon har lugnare barn, brukar jag trösta mig med.
  29. Anonym
    #15

    Roligt!

    Du vet att jag gör massor av reklam för dig! Och jag kan säkert göra det med än mer trovärdighet när jag väl har varit där! :-P Håll tummarna imorgon vid 15.30-tiden, det är då det gäller (det blev flyttat från den 10:e till imorgon om jag glömt säga det…)
  30. 15
    Roligt! Du vet att jag gör massor av reklam för dig! Och jag kan säkert göra det med än mer trovärdighet när jag väl har varit där! :-P Håll tummarna imorgon vid 15.30-tiden, det är då det gäller (det blev flyttat från den 10:e till imorgon om jag glömt säga det…)
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Jag tänkte bli av med

    just telefonsäljandet, det värsta jag vet med jobbet. *rys* Och nån som kan göra just...trökjobbet. Den som inte pallar det passar inte här, det är sånt som ska göras helt enkelt. Jag får kika på det. *hm* Vitsen är ju att man ska få avlastning och de ska få praktik - inte att man ska ge bort en massa tid man ändå inte har.

    Skulle jag åka förbi Falu Gruva så ska jag kika in!
  32. 16
    Jag tänkte bli av med just telefonsäljandet, det värsta jag vet med jobbet. *rys* Och nån som kan göra just...trökjobbet. Den som inte pallar det passar inte här, det är sånt som ska göras helt enkelt. Jag får kika på det. *hm* Vitsen är ju att man ska få avlastning och de ska få praktik - inte att man ska ge bort en massa tid man ändå inte har.

    Skulle jag åka förbi Falu Gruva så ska jag kika in!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Tack! Du då?

    Får du nån styr på det hela? *hoppas*
  34. 17
    Tack! Du då? Får du nån styr på det hela? *hoppas*
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Iiiih!!! VILLVILLVILL

    att det går vägen!!

    Hm, med resultatet av din reklam så hoppas också jag att den blir trovärdigare när du varit här. *flin* För de du rekommenderat att åka hit skulle väl säga att de hört det från dig om de bokade? Jag har bara haft gäster norrifrån än så länge. ;)
  36. 18
    Iiiih!!! VILLVILLVILL att det går vägen!!

    Hm, med resultatet av din reklam så hoppas också jag att den blir trovärdigare när du varit här. *flin* För de du rekommenderat att åka hit skulle väl säga att de hört det från dig om de bokade? Jag har bara haft gäster norrifrån än så länge. ;)
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19

    Ehrm, njae

    Inte direkt men jag och maken filar på det här med att fixa loppisgrejer och kanske göra en liten butik här hemma där vi gör fynden som andra vill köpa. Alltså inte bara tjingelinggrejer här utan bra saker.
  38. 19
    Ehrm, njae Inte direkt men jag och maken filar på det här med att fixa loppisgrejer och kanske göra en liten butik här hemma där vi gör fynden som andra vill köpa. Alltså inte bara tjingelinggrejer här utan bra saker.
  39. Anonym
    #20

    Problemet

    med de flesta jag känner är ju att de är ju ungefär lika fattiga som jag och därför inte så potentiella kunder. *s* Men det kommer den dagen då vi också har råd att åka på B&B-semestrar och då du! ;-)
  40. 20
    Problemet med de flesta jag känner är ju att de är ju ungefär lika fattiga som jag och därför inte så potentiella kunder. *s* Men det kommer den dagen då vi också har råd att åka på B&B-semestrar och då du! ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det lossnar......
    By Desperado in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 16:08
  2. Kanske det lossnar nu!
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:17
  3. Regnbågen lossnar!
    By Freja m Alma in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:26
  4. Det lossnar!!!
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 18:20
  5. Nu lossnar slemproppen
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 16:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar