demeter
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    demeter

    Ingenting har hänt.. Grabben vill inte prata med honom och i går när pappan var här och lämnade lillsyrran så frågade han inget om grabben. Just nu så det ända vi säger till varandra är om det är något speciellt med dottern.
  2. 1
    demeter Ingenting har hänt.. Grabben vill inte prata med honom och i går när pappan var här och lämnade lillsyrran så frågade han inget om grabben. Just nu så det ända vi säger till varandra är om det är något speciellt med dottern.
  3. demeter
    #2

    kan ni gå i familjeterapi?

    Det här verkar inte bra för din kille. Snacka om att vara utesluten...
    det gör mig ont om honom..
  4. 2
    kan ni gå i familjeterapi? Det här verkar inte bra för din kille. Snacka om att vara utesluten...
    det gör mig ont om honom..
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    måste nog erkänna

    att just nu så vil jag inte heller ha något med denna person att göra. Jag kan fortfarande inte titta på honom utan att blir sååå arg. Vet inte om du missat en bit i det hela och det är att det är inte hans biologisak son, men han har varit hans \"pappa\" sen knappt 2 års ålder. Grabben känner inte till någon annan pappa. Så han har ju inga skyldigheter egentligen, men jag trodde väl kanske inte att man kunde klippa av banden så bara ändå. För några band måste där ha funnits, eller?
  6. 3
    måste nog erkänna att just nu så vil jag inte heller ha något med denna person att göra. Jag kan fortfarande inte titta på honom utan att blir sååå arg. Vet inte om du missat en bit i det hela och det är att det är inte hans biologisak son, men han har varit hans \"pappa\" sen knappt 2 års ålder. Grabben känner inte till någon annan pappa. Så han har ju inga skyldigheter egentligen, men jag trodde väl kanske inte att man kunde klippa av banden så bara ändå. För några band måste där ha funnits, eller?
  7. demeter
    #4

    då förstår jag bättre

    ursäkta om jag läst på dåligt, har inte haft tonåring så länge ;-)

    Tyvärr är det nog så att många styvföräldrar drar sig ur relationen med barnen när de separerar från partnern.

    Men det gör det ju också lättare för sonen att döma ut plastpappan också!! Det var ju bättre för honom, att inte vara släkt med honom!!!
    Så fick han en bättre förklaring till varför han blev utkastad också. Det är nog ovanligt att man bor hos en plastföräldern efter denn* har separerat från bioföräldern...
  8. 4
    då förstår jag bättre ursäkta om jag läst på dåligt, har inte haft tonåring så länge ;-)

    Tyvärr är det nog så att många styvföräldrar drar sig ur relationen med barnen när de separerar från partnern.

    Men det gör det ju också lättare för sonen att döma ut plastpappan också!! Det var ju bättre för honom, att inte vara släkt med honom!!!
    Så fick han en bättre förklaring till varför han blev utkastad också. Det är nog ovanligt att man bor hos en plastföräldern efter denn* har separerat från bioföräldern...
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    jo det är sant

    att inte många bor kvar hos \"plastföräldern\" när de separerar.. Men här har hade exet en möjlighet att välja när vi separerade för snart 4 år sen om han ville ha grabben oxå boende hos sig el. inte. Och han tyckte det var en självklarhet då att grabben skulle bo hos honom oxå. Det var ju \"hans\" grabb. Men nu, bara för att hans nya fru inte ville mer så åkte grabben ut.
  10. 5
    jo det är sant att inte många bor kvar hos \"plastföräldern\" när de separerar.. Men här har hade exet en möjlighet att välja när vi separerade för snart 4 år sen om han ville ha grabben oxå boende hos sig el. inte. Och han tyckte det var en självklarhet då att grabben skulle bo hos honom oxå. Det var ju \"hans\" grabb. Men nu, bara för att hans nya fru inte ville mer så åkte grabben ut.
  11. Jämställd pappa
    #6

    Det är ju detta som gör att

    man tänker sig för både en och två gånger innan man ger sig in i ett förhållande där det finns barn med på andra planhalvan. Jag har relation till barn vilka jag har levt nära även efter det att deras mor och jag inte umgås så nära längre.

    Det är lika viktigt för dem som för mina barn (vilka då var små så att de inte har en relation på samma sätt till henne).
  12. 6
    Det är ju detta som gör att man tänker sig för både en och två gånger innan man ger sig in i ett förhållande där det finns barn med på andra planhalvan. Jag har relation till barn vilka jag har levt nära även efter det att deras mor och jag inte umgås så nära längre.

    Det är lika viktigt för dem som för mina barn (vilka då var små så att de inte har en relation på samma sätt till henne).
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    Precis..

    han har haft sina tillfällen att tänka sig för innan han tog sina beslut.. Men undrar hur mycket han har tänkt efter detta sista beslut.
  14. 7
    Precis.. han har haft sina tillfällen att tänka sig för innan han tog sina beslut.. Men undrar hur mycket han har tänkt efter detta sista beslut.

Liknande trådar

  1. Demeter
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 16:25
  2. Demeter m.fl
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 14:25
  3. Demeter
    By jemawi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:09
  4. Demeter mfl!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 15:46
  5. Demeter
    By Gnagarn in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 12:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar