Evig fokusering på DS..
Gravidsnack
  1. Trött på tjafset
    #1

    Evig fokusering på DS..

    Vi som bara kände till DS då vi gjorde fvp, och fick svaret att barnet hade trisomi 13 eller 18, vad skall vi säga då? Att vi är glada att barnet var såå skadat??? Eller är det själva viljan att göra fvp som gör somliga så upprörda?

    Låt detta snacket vara det det är till för, att fråga om hur och vad fosterdiagnostik går till/är för något. Inte ifrågasätta dess berättigande.

    Jag gjorde fvp efter att man på rutin-ul sett att det inte alls såg bra ut. Alltså var inte fvp något jag från början tänkt göra; jag var alldeles för ung för att behöva oroa mig för sådant tyckte jag. Efter ett par dagar kom svaret att barnet hade trisomi 13, och jag gjorde en sen abort eftersom man sade mig att barnet inte hade några som helst chanser att klara sig.

    Aborten var det värsta jag gjort i hela mitt liv, och inget jag önskar att behöva göra igen, men ändå kommer göra om jag skulle få samma svar en gång till i mitt liv.

    Det är mitt val och mitt liv, men inget jag prackar på andra. Men undrar någon något om fosterdiagnostik så svarar jag, men jag predikar inte i någon riktning.
  2. 1
    Evig fokusering på DS.. Vi som bara kände till DS då vi gjorde fvp, och fick svaret att barnet hade trisomi 13 eller 18, vad skall vi säga då? Att vi är glada att barnet var såå skadat??? Eller är det själva viljan att göra fvp som gör somliga så upprörda?

    Låt detta snacket vara det det är till för, att fråga om hur och vad fosterdiagnostik går till/är för något. Inte ifrågasätta dess berättigande.

    Jag gjorde fvp efter att man på rutin-ul sett att det inte alls såg bra ut. Alltså var inte fvp något jag från början tänkt göra; jag var alldeles för ung för att behöva oroa mig för sådant tyckte jag. Efter ett par dagar kom svaret att barnet hade trisomi 13, och jag gjorde en sen abort eftersom man sade mig att barnet inte hade några som helst chanser att klara sig.

    Aborten var det värsta jag gjort i hela mitt liv, och inget jag önskar att behöva göra igen, men ändå kommer göra om jag skulle få samma svar en gång till i mitt liv.

    Det är mitt val och mitt liv, men inget jag prackar på andra. Men undrar någon något om fosterdiagnostik så svarar jag, men jag predikar inte i någon riktning.
  3. Gunilla
    #2

    Vill beklaga

    det du varit tvungen att gå igenom. Det är fruktansvärt att få ett sånt besked.

    Beklagar allra djupast att ni miste ert lilla barn.
  4. 2
    Vill beklaga det du varit tvungen att gå igenom. Det är fruktansvärt att få ett sånt besked.

    Beklagar allra djupast att ni miste ert lilla barn.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Tråkigt att höra

    Jg kan inte föreställamig vilken fruktansvärd upplevelse det måste ha varit.
    Fokuseringen kring DS är urtrist.
  6. 3
    Tråkigt att höra Jg kan inte föreställamig vilken fruktansvärd upplevelse det måste ha varit.
    Fokuseringen kring DS är urtrist.
  7. Änglamamma
    #4

    Jag beklagar!

    Det är precis av detta skäl som jag ville göra fvp, alltså om det har en avvikelse så de riskerar at dö i magen eller får problem att överleva på egen hand sedan!

    Jag har förlorat en dotter i magen några veckor innan förlossning. Hon var fullväxt och utan kromosom avvikelser, alltså fullt frisk, men dog av GBS bakterier.
    Även om man gör FVP kan mycket hända under 9 månader och man har ingen garanti! Men man minimera riskerna och i vissa fall bespara sig 8månaders förväntan som slutar i tragedi.

    Jag beklagar det som hände dig. Jag förstår att det var fruktansvärt o det värsta som hänt dig.

    kram
  8. 4
    Jag beklagar! Det är precis av detta skäl som jag ville göra fvp, alltså om det har en avvikelse så de riskerar at dö i magen eller får problem att överleva på egen hand sedan!

    Jag har förlorat en dotter i magen några veckor innan förlossning. Hon var fullväxt och utan kromosom avvikelser, alltså fullt frisk, men dog av GBS bakterier.
    Även om man gör FVP kan mycket hända under 9 månader och man har ingen garanti! Men man minimera riskerna och i vissa fall bespara sig 8månaders förväntan som slutar i tragedi.

    Jag beklagar det som hände dig. Jag förstår att det var fruktansvärt o det värsta som hänt dig.

    kram

Liknande trådar

  1. EVIG?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 10:39
  2. tog en evig tid...
    By Smirran in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 11:09
  3. Fokusering! (långt inlägg)
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 19:43
  4. Evig blöja ?
    By malineri in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:42
  5. EOS350D fokusering
    By J in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 09:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar