VAd ska ni köpa till era barn i julklapp
_00/01 Vinterbarn
  1. Eva med Emelie 001206 + 3 till
    #1

    VAd ska ni köpa till era barn i julklapp

    Jag tror jag ska köpa någon tyo av kareoke maskin till Emelie då hon älskar att sjuga och härma andra.

    Vi har bestämmt o vår familj att vi bara ska köpa vars en julklapp i år så vi kommer att få vars fem. Det ska bli skönt. Vi ska unna oss att åka till Norrland över jul och Ny år i stället för att lägga alla pengar på julklappar.

    KRAM
  2. 1
    VAd ska ni köpa till era barn i julklapp Jag tror jag ska köpa någon tyo av kareoke maskin till Emelie då hon älskar att sjuga och härma andra.

    Vi har bestämmt o vår familj att vi bara ska köpa vars en julklapp i år så vi kommer att få vars fem. Det ska bli skönt. Vi ska unna oss att åka till Norrland över jul och Ny år i stället för att lägga alla pengar på julklappar.

    KRAM
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Ingen aning.

    Antagligen saker till nya rummet (vi flyttar in i en femma antingen 1/12 lr 1/1). Han vill ha en våningssäng med skrivbord under... ska kolla på nån vettig sån. Är det nån som har nå bra förslag?

    Börjar redan få panik över jul, o Albin som fyller år den 18:e oxå... Suck vilken planening. :)

  4. 2
    Ingen aning. Antagligen saker till nya rummet (vi flyttar in i en femma antingen 1/12 lr 1/1). Han vill ha en våningssäng med skrivbord under... ska kolla på nån vettig sån. Är det nån som har nå bra förslag?

    Börjar redan få panik över jul, o Albin som fyller år den 18:e oxå... Suck vilken planening. :)

  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Helt hopplöst

    eftersom de är ganska bortskämda av far- och speciellt morföräldrar *ler* Lilla tösen har ju allt hon behöver då storasyster har rätt mycket leksaker som de leker med tillsammans. Men vad ger man barnen om inte saker?

    Vi drunknar i leksaker och grejor. Vi har försökt köpa \"vettiga\" saker till stora tösen - cykel, rutschkana och sånt som stimulerar till lek och rörelse.
  6. 3
    Helt hopplöst eftersom de är ganska bortskämda av far- och speciellt morföräldrar *ler* Lilla tösen har ju allt hon behöver då storasyster har rätt mycket leksaker som de leker med tillsammans. Men vad ger man barnen om inte saker?

    Vi drunknar i leksaker och grejor. Vi har försökt köpa \"vettiga\" saker till stora tösen - cykel, rutschkana och sånt som stimulerar till lek och rörelse.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Jaadu

    Ännu så länge så har vi köpt Toy Story figurerna Buzz Lightyear och Woody och ett par Kråke böcker sen vet jag inte mera vad vi ska köpa.
    Han önskar sej en Bob men det tror jag att mormor eller farmor ska köpa, vad det blir mera vet jag ej, han får väl läsa leksakskatalogerna som säkert kommer snart och då blir det ju enkelt
  8. 4
    Jaadu Ännu så länge så har vi köpt Toy Story figurerna Buzz Lightyear och Woody och ett par Kråke böcker sen vet jag inte mera vad vi ska köpa.
    Han önskar sej en Bob men det tror jag att mormor eller farmor ska köpa, vad det blir mera vet jag ej, han får väl läsa leksakskatalogerna som säkert kommer snart och då blir det ju enkelt
  9. Misan & Arivd 001229 + 3 till
    #5

    Vi har köpt

    en stor buss, ritsaker och lite lego hittills till Arvid. Jag och 14-årige sonen var så duktiga och var i Ullared i lördags och handlade julklappar. Den 15:e oktober! Skönt att ha en del fixat redan i alla fall...
  10. 5
    Vi har köpt en stor buss, ritsaker och lite lego hittills till Arvid. Jag och 14-årige sonen var så duktiga och var i Ullared i lördags och handlade julklappar. Den 15:e oktober! Skönt att ha en del fixat redan i alla fall...
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Jag vet inte riktigt...

    det känns som om vi har det mesta här hemma eftersom Samuel har en storebror också. Det blir iaf nåt Lego och en bok. men annars är jag osäker. Jag måste höra med honom vad han önskar sig tror jag.
  12. 6
    Jag vet inte riktigt... det känns som om vi har det mesta här hemma eftersom Samuel har en storebror också. Det blir iaf nåt Lego och en bok. men annars är jag osäker. Jag måste höra med honom vad han önskar sig tror jag.
  13. Anna K med Flipp & Vendela
    #7

    Här tjatas det om Fairytopia

    från morgon till kväll så det är väl bäst att vi fixar en sådan Barbie:-) Annars vet jag faktiskt inte vad vi ska köpa. Filippa älskar ju också att sjunga och att härma men det känns som om \"klackskor\" och en fjäderboa skulle vara fullt tillräckligt:-)

    Vi stannar hemma i år - jag orkar inte åka någonstans i jultrafiken men jag har sagt till min mamma att hon är välkommen hit.
  14. 7
    Här tjatas det om Fairytopia från morgon till kväll så det är väl bäst att vi fixar en sådan Barbie:-) Annars vet jag faktiskt inte vad vi ska köpa. Filippa älskar ju också att sjunga och att härma men det känns som om \"klackskor\" och en fjäderboa skulle vara fullt tillräckligt:-)

    Vi stannar hemma i år - jag orkar inte åka någonstans i jultrafiken men jag har sagt till min mamma att hon är välkommen hit.
  15. Anna K med Flipp & Vendela
    #8

    Kolla IKEA

    jag har för mig att de har jättebra våningssängar med skrivbord och annat - kan vara fel dock.

    Kul att flytta in i en ny lägenhet:-)
  16. 8
    Kolla IKEA jag har för mig att de har jättebra våningssängar med skrivbord och annat - kan vara fel dock.

    Kul att flytta in i en ny lägenhet:-)
  17. Anna K med Flipp & Vendela
    #9

    Känner igen problemet

    Hos oss är det farmor som skämmer bort tjejerna så att man inte vet vad man ska göra. Vi försöker att ge Filippa lite nyttoprylar också, inte bara leksaker.
  18. 9
    Känner igen problemet Hos oss är det farmor som skämmer bort tjejerna så att man inte vet vad man ska göra. Vi försöker att ge Filippa lite nyttoprylar också, inte bara leksaker.
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10

    Usch, jag veeet inte....

    ... hon önskar sig en massa saker till sina dockor - i stil med de saker som vi har till brorsorna :-). Typ skötbord med balja under o s v... Men, jag har inte kommit så långt som till att bestämma vad som ska köpas. Skulle egentligen köpa någon form av karaoke hit också, det skulle vara en hit - men samtidigt så har jag funderat på det där, när de ska läsa vad de ska sjunga - de kan ju inte läsa. Iallafall kan inte Tova läsa i den takten som det skrivs på en sådan där skärm... Nästa år kanske det blir en sådan hit, det är ju t o m så att JAG skulle tycka att det var jättekul! *s*
  20. 10
    Usch, jag veeet inte.... ... hon önskar sig en massa saker till sina dockor - i stil med de saker som vi har till brorsorna :-). Typ skötbord med balja under o s v... Men, jag har inte kommit så långt som till att bestämma vad som ska köpas. Skulle egentligen köpa någon form av karaoke hit också, det skulle vara en hit - men samtidigt så har jag funderat på det där, när de ska läsa vad de ska sjunga - de kan ju inte läsa. Iallafall kan inte Tova läsa i den takten som det skrivs på en sådan där skärm... Nästa år kanske det blir en sådan hit, det är ju t o m så att JAG skulle tycka att det var jättekul! *s*
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11

    Paulina önskar sig

    Barbie och Bratzprylar, och jag vet att hon får det av mormor så det får bli något annat.
    En kassaapparat och leksaksmat står också på önskelistan liksom ett besök i \"Doraland\". Hur sjutton ska den kunna uppfyllas *s*? Hon är tokig i Dora så det kanske blir några kläder med det.
    Det blir inte speciellt mycket leksaker i alla fall, det vet jag!

    Kramisar
  22. 11
    Paulina önskar sig Barbie och Bratzprylar, och jag vet att hon får det av mormor så det får bli något annat.
    En kassaapparat och leksaksmat står också på önskelistan liksom ett besök i \"Doraland\". Hur sjutton ska den kunna uppfyllas *s*? Hon är tokig i Dora så det kanske blir några kläder med det.
    Det blir inte speciellt mycket leksaker i alla fall, det vet jag!

    Kramisar
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Inte mycket leksaker

    Åren innan har varje barn fått massor och massor av leksaker av oss föräldrar,far och morföräldrar och släkt så barnens rum är faktiskt överfulla med leksaker så i år har vi sagt att det inte blir så mycket leksaker utan istället kläder,praktiska saker och så.
  24. 12
    Inte mycket leksaker Åren innan har varje barn fått massor och massor av leksaker av oss föräldrar,far och morföräldrar och släkt så barnens rum är faktiskt överfulla med leksaker så i år har vi sagt att det inte blir så mycket leksaker utan istället kläder,praktiska saker och så.
  25. Hanna m Rasmus&Lova
    #13

    Vi troor..

    att han ska få en playmobilriddarborg. Den var nedsatt till 499 istället för 1000-någonting,så det verkar bra att passa på då. Han har just upptäckt detta med playmo så..
  26. 13
    Vi troor.. att han ska få en playmobilriddarborg. Den var nedsatt till 499 istället för 1000-någonting,så det verkar bra att passa på då. Han har just upptäckt detta med playmo så..
  27. Anna K med Flipp & Vendela
    #14

    Sänghimmel såklart!

    Nu kom jag på, Filippa vill ha en prinsessäng så jag ska köpa henne någon typ av sänghimmel.
  28. 14
    Sänghimmel såklart! Nu kom jag på, Filippa vill ha en prinsessäng så jag ska köpa henne någon typ av sänghimmel.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    En sådan önskas härifrån oxå...

    den som är rosa såklart...hon fyller ju också precis innan jul så den sådan får det bli, men om det blir födelsedag eller julklapp det vet vi inte än...
  30. 15
    En sådan önskas härifrån oxå... den som är rosa såklart...hon fyller ju också precis innan jul så den sådan får det bli, men om det blir födelsedag eller julklapp det vet vi inte än...
  31. Anna K med Flipp & Vendela
    #16

    Filippa vill ha

    den som har blinkande vingar, vilken det nu är. Suck! Jag tycker de är urfula och vill hellre köpa någon mer prinsesslik Barbie.
  32. 16
    Filippa vill ha den som har blinkande vingar, vilken det nu är. Suck! Jag tycker de är urfula och vill hellre köpa någon mer prinsesslik Barbie.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Dinosaurier..

    ..blir det här, 2 st stora som kan ryta och röra sig.

    Claudio är helt fascinerad av donisaurier, och det har hållt i sig i nåt år nu:)

    Ska försöka att inte handla så mycket, det får inte plats mer grejer i hans rum nu...

    Och sen får han ju en massa av mina föräldrar också...
  34. 17
    Dinosaurier.. ..blir det här, 2 st stora som kan ryta och röra sig.

    Claudio är helt fascinerad av donisaurier, och det har hållt i sig i nåt år nu:)

    Ska försöka att inte handla så mycket, det får inte plats mer grejer i hans rum nu...

    Och sen får han ju en massa av mina föräldrar också...
  35. Medlem sedan
    Sep 2000
    #18

    Ilva

    Där har vi i alla fall beställt nya möbler till Anton, en loftsäng och ett skrivbord.
  36. 18
    Ilva Där har vi i alla fall beställt nya möbler till Anton, en loftsäng och ett skrivbord.
  37. Sofie med Ronja -01 och Ida -05
    #19

    Instrument

    typ marakas och tamburin, hon älskar att spela och sjunga - hon har redan en gitarr som det spelas flitigt på. Den silvriga barnkammarboken ska jag också köpa till henne.

    En krustång funderar jag på och hon önskar sig en sparkcykel men det blir till födelsedagen i så fall.
  38. 19
    Instrument typ marakas och tamburin, hon älskar att spela och sjunga - hon har redan en gitarr som det spelas flitigt på. Den silvriga barnkammarboken ska jag också köpa till henne.

    En krustång funderar jag på och hon önskar sig en sparkcykel men det blir till födelsedagen i så fall.

Liknande trådar

  1. Vad ska ni köpa till era barn?
    By Åsa med tjejtriss in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 22:40
  2. Vad köpa till en 8-åring i julklapp?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 21:35
  3. VAD ska jag köpa till maken i julklapp?
    By tus_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 19:54
  4. köpa kläder till barn !
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 22:40
  5. Köpa sex till DS-barn
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 14:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar