preventivmedel?
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    preventivmedel?

    Vad har ni för p-medel?
    Jag har precis fått tillbaka mensen efter 15½ mån
    så nu måste jag på allvar fundera på hur jag ska göra med p-medel. Funderar på p-spruta. Någon som testat det? Vill ha bort mensen helt. Tycker inte att det finns någon som helst anledning att ha den när man inte ska ha fler barn. Sen har jag vant mig att vara utan den, på 6 år har jag haft mens 5 ggr. 4 ggr mellan Matilda och Elsa och en gång mellan Elsa och Jonatan :o)
  2. 1
    preventivmedel? Vad har ni för p-medel?
    Jag har precis fått tillbaka mensen efter 15½ mån
    så nu måste jag på allvar fundera på hur jag ska göra med p-medel. Funderar på p-spruta. Någon som testat det? Vill ha bort mensen helt. Tycker inte att det finns någon som helst anledning att ha den när man inte ska ha fler barn. Sen har jag vant mig att vara utan den, på 6 år har jag haft mens 5 ggr. 4 ggr mellan Matilda och Elsa och en gång mellan Elsa och Jonatan :o)
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Ååå

    låter underbart att ha sluppit mensen sååå länge! Har ingen erfarenhet av p-spruta, men alla jag pratat med har haft dåliga erfarenheter. Dålig hy, riktigt hiskiligt humör och mellanblödningar. Fast jag antar att det är som med det mesta annat, funkar det finns det ingen anledning att prata om det. Själv ska jag sätta in en spiral, skulle gjort det redan egentligen men så kom mensen i Skottland så det får bli nästa period :(
    P-stav hade jag innan och det fungerade tyvärr inte alls på mig.. Hoppas du hittar ett fungerande alternativ!! *kram*
  4. 2
    Ååå låter underbart att ha sluppit mensen sååå länge! Har ingen erfarenhet av p-spruta, men alla jag pratat med har haft dåliga erfarenheter. Dålig hy, riktigt hiskiligt humör och mellanblödningar. Fast jag antar att det är som med det mesta annat, funkar det finns det ingen anledning att prata om det. Själv ska jag sätta in en spiral, skulle gjort det redan egentligen men så kom mensen i Skottland så det får bli nästa period :(
    P-stav hade jag innan och det fungerade tyvärr inte alls på mig.. Hoppas du hittar ett fungerande alternativ!! *kram*
  5. Charlotte med sessorna
    #3

    Njae... ;0)

    Efter att Mini kom har vi inte använt något skydd överhuvudtaget.(!) Vi har dock kört med säkra perioder och avbrutet samlag. (Jättespännande...)

    Jag kan inte använda preventivmedel med hormoner och jag är alldeles för rädd för att ens_testa_spiral. Så nu har vi iaf inhandlat det första kondompaketet men det är ju inte så himla frestande att använda dem.
  6. 3
    Njae... ;0) Efter att Mini kom har vi inte använt något skydd överhuvudtaget.(!) Vi har dock kört med säkra perioder och avbrutet samlag. (Jättespännande...)

    Jag kan inte använda preventivmedel med hormoner och jag är alldeles för rädd för att ens_testa_spiral. Så nu har vi iaf inhandlat det första kondompaketet men det är ju inte så himla frestande att använda dem.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    P-spruta

    Tog första sprutan för tre veckor sedan och är nöjd än så länge. Inga blödningar eller sånt än i alla fall...
  8. 4
    P-spruta Tog första sprutan för tre veckor sedan och är nöjd än så länge. Inga blödningar eller sånt än i alla fall...
  9. Millan m Vincent
    #5

    Hormonspiral

    Satte in för ca 1 månad sen och det har funkat kanonbra. Förhoppningsvis blir jag helt av med mensen efter ett halvår eller så.. :)
  10. 5
    Hormonspiral Satte in för ca 1 månad sen och det har funkat kanonbra. Förhoppningsvis blir jag helt av med mensen efter ett halvår eller så.. :)
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Instämmer med föregående talare

    Kör även här på säkra perioder & avbrutna samlag.

    När vi träffades fick jag (pga högt blodtryck) byta till minipiller.
    Dessa gjorde att jag gick upp 20 kg i vikt...som jag omöjligt blev av med sedan.
    Därför beslutade jag att inte stoppa i mig några fler hormoner...har tillräckligt i kroppen som det är!
    Efter Hanna var född skaffade jag mig ett Pessar, men det har jag nog bara använt 4-5 ggr tror jag.

    Så vi fortsätter på med vår inövade metod, än så länge har jag inte blivit gravid...då har vi kör på denna metoden i 7-8 år.
  12. 6
    Instämmer med föregående talare Kör även här på säkra perioder & avbrutna samlag.

    När vi träffades fick jag (pga högt blodtryck) byta till minipiller.
    Dessa gjorde att jag gick upp 20 kg i vikt...som jag omöjligt blev av med sedan.
    Därför beslutade jag att inte stoppa i mig några fler hormoner...har tillräckligt i kroppen som det är!
    Efter Hanna var född skaffade jag mig ett Pessar, men det har jag nog bara använt 4-5 ggr tror jag.

    Så vi fortsätter på med vår inövade metod, än så länge har jag inte blivit gravid...då har vi kör på denna metoden i 7-8 år.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    #7

    Är i samma sits.

    Nu ska jag till gyn. imorgon, så jag tar nog p-piller igen. Men jag funderar på spiral. Jag läste om p-spruta på Fass. Där stog det att medlet kan leda till benskörhet i längden. Det tyckte inte jag lät så bra. Men jag vet inte, själv vill jag igentligen inte stoppa i mig en massa hormoner. Jag var inne på att sterilisera mig också, men nu tror jag inte jag vill det heller. Ångest!!!!!
  14. 7
    Är i samma sits. Nu ska jag till gyn. imorgon, så jag tar nog p-piller igen. Men jag funderar på spiral. Jag läste om p-spruta på Fass. Där stog det att medlet kan leda till benskörhet i längden. Det tyckte inte jag lät så bra. Men jag vet inte, själv vill jag igentligen inte stoppa i mig en massa hormoner. Jag var inne på att sterilisera mig också, men nu tror jag inte jag vill det heller. Ångest!!!!!
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8

    Hormonspiral...

    har jag och det funkar super! Känner inte av den alls och så behöver man ju inte tänka nåt på det heller (förutom att den ju ska bytas efter 5 år...) Dessutom så i många fall så slipper man mensen helt, fast jag är inte så lyckligt lottad fast mensen är jätteliten jämfört med utan spiral.
  16. 8
    Hormonspiral... har jag och det funkar super! Känner inte av den alls och så behöver man ju inte tänka nåt på det heller (förutom att den ju ska bytas efter 5 år...) Dessutom så i många fall så slipper man mensen helt, fast jag är inte så lyckligt lottad fast mensen är jätteliten jämfört med utan spiral.
  17. Sol m.A&L
    #9

    *s*

    Ja, jag testade kopparspiral i två veckor. Men fick panik. Så den fick jag ta ut.

    Vill inte äta hormoner, eller använda ngt med hormoner så det blir nog pessar eller den gamla klassiska kondomen. Men vi har ett supereffektivt p-medel för närvarande, det heter Alfred ett år och tre månader.
  18. 9
    *s* Ja, jag testade kopparspiral i två veckor. Men fick panik. Så den fick jag ta ut.

    Vill inte äta hormoner, eller använda ngt med hormoner så det blir nog pessar eller den gamla klassiska kondomen. Men vi har ett supereffektivt p-medel för närvarande, det heter Alfred ett år och tre månader.
  19. Charlotte med sessorna
    #10

    *asg*

    Vi har i så fall_2_supereffektiva p-medel! :0)
  20. 10
    *asg* Vi har i så fall_2_supereffektiva p-medel! :0)

Liknande trådar

  1. Preventivmedel
    By Anonym in forum Medelålders 45+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 14:30
  2. Preventivmedel..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 16:25
  3. Preventivmedel?
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 13:34
  4. preventivmedel?
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 22:15
  5. Preventivmedel
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar