Blir tokig av detta letandet....
_0211 Novemberbarn
  1. Åsa
    #1

    Blir tokig av detta letandet....

    Så här är det...

    När vi var på Kolmården i somras ville Molle gärna köpa en av Bamses döttrar som gosedjur. Hon heter Brumma och vi hade sett henne i ett skyltfönster tidigare under dagen.
    Nu visade det sig att Brumma och övriga av flickorna i Bamseserien var slutsålda och det skulle inte komma in fler under året trots att det fortfarande var högsäsong när vi var där. Personalen var inte heller villiga att plocka ner de dockorna som fanns i skyltfönstret.

    Nu har jag letat mig fördärvad sedan vi kom hem. Hade tänkt att Molly och Klara skulle få några sådana gosedjur i födelsedagspresent.
    Kom precis på att jag ju kan fråga er om ni sett dessa gosedjur någonstans?
  2. 1
    Blir tokig av detta letandet.... Så här är det...

    När vi var på Kolmården i somras ville Molle gärna köpa en av Bamses döttrar som gosedjur. Hon heter Brumma och vi hade sett henne i ett skyltfönster tidigare under dagen.
    Nu visade det sig att Brumma och övriga av flickorna i Bamseserien var slutsålda och det skulle inte komma in fler under året trots att det fortfarande var högsäsong när vi var där. Personalen var inte heller villiga att plocka ner de dockorna som fanns i skyltfönstret.

    Nu har jag letat mig fördärvad sedan vi kom hem. Hade tänkt att Molly och Klara skulle få några sådana gosedjur i födelsedagspresent.
    Kom precis på att jag ju kan fråga er om ni sett dessa gosedjur någonstans?
  3. Åsa m A&E
    #2

    De fanna för någon vecka sedan

    på leksaksaffären på frölunda torg. Kan kolla om jag åker dit igen.
  4. 2
    De fanna för någon vecka sedan på leksaksaffären på frölunda torg. Kan kolla om jag åker dit igen.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    har sett att de kan köpas

    ... eller om det var vinnas i Bamsetidning som vi köpte till Emelia när vi var ute och åkte tåg för någon månad sedan.
  6. 3
    har sett att de kan köpas ... eller om det var vinnas i Bamsetidning som vi köpte till Emelia när vi var ute och åkte tåg för någon månad sedan.
  7. anna med astrid
    #4

    NK i Stockholm

    har dem, fast det hjälper kanske inte dig så mycket. men det är faktiskt det enda stället jag har sett dem. kanske kan man ringa leverantören och fråga efter återförsäljare i närheten? så gjorde jag när jag lletade efter kråkan i mamma mu...
  8. 4
    NK i Stockholm har dem, fast det hjälper kanske inte dig så mycket. men det är faktiskt det enda stället jag har sett dem. kanske kan man ringa leverantören och fråga efter återförsäljare i närheten? så gjorde jag när jag lletade efter kråkan i mamma mu...
  9. Åsa
    #5

    TACK!!

    Jo, jag har ringt till Kärnan som är leverantör och fått en massa telefonnummer. INGEN av dessa har Bamses ungar kvar.

    SKa ta ett snack med Kolmården och Bamses värld igen. Annars får jag kanske kontakta NK.
  10. 5
    TACK!! Jo, jag har ringt till Kärnan som är leverantör och fått en massa telefonnummer. INGEN av dessa har Bamses ungar kvar.

    SKa ta ett snack med Kolmården och Bamses värld igen. Annars får jag kanske kontakta NK.
  11. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #6

    Har hittat dem nu!!

    Ironiskt nog var det på ett ställe som Mats och jag körde förbi för 1½ vecka sedan men struntade i att gå in och kolla på.
    Det ligger nära mitt föräldrahem så min kära mor kör dit imorgon och köper dem.

    Ett steg närmare att ha hittat julklappar i år.
  12. 6
    Har hittat dem nu!! Ironiskt nog var det på ett ställe som Mats och jag körde förbi för 1½ vecka sedan men struntade i att gå in och kolla på.
    Det ligger nära mitt föräldrahem så min kära mor kör dit imorgon och köper dem.

    Ett steg närmare att ha hittat julklappar i år.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    vad bra!

    det är så roligt när man äntligen hittar något som man letat efter och så gärna vill ha / ge bort!
    julklappar ja, jag har också börjat fundera : )
  14. 7
    vad bra! det är så roligt när man äntligen hittar något som man letat efter och så gärna vill ha / ge bort!
    julklappar ja, jag har också börjat fundera : )
  15. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #8

    Jag är helt förundrad i år...

    ...för jag tycker det har blivit svårare och svårare att köpa julklappar till Alexander ju äldre han blir. Nu fyller han snart 12 år (alla hjärtans dag) och i år är det otroligt enkelt att komma på saker till honom.
    DÄREMOT tycker jag det är svårt att hitta på saker till Molly. Hon fyller dessutom 7 år den 23 november så till henne är det liksom dubbelt upp med bara 1 månads mellanrum.
    Till Klara har har jag lyckats hitta på en hel del både till födelsedagen d 29/11 och till jul, men vi har ju väldigt mycket av allt här hemma redan så jag har fått tänka till en hel del. Fast det är ju samtidigt lite extra roligt.

  16. 8
    Jag är helt förundrad i år... ...för jag tycker det har blivit svårare och svårare att köpa julklappar till Alexander ju äldre han blir. Nu fyller han snart 12 år (alla hjärtans dag) och i år är det otroligt enkelt att komma på saker till honom.
    DÄREMOT tycker jag det är svårt att hitta på saker till Molly. Hon fyller dessutom 7 år den 23 november så till henne är det liksom dubbelt upp med bara 1 månads mellanrum.
    Till Klara har har jag lyckats hitta på en hel del både till födelsedagen d 29/11 och till jul, men vi har ju väldigt mycket av allt här hemma redan så jag har fått tänka till en hel del. Fast det är ju samtidigt lite extra roligt.

Liknande trådar

  1. Plastgrans letandet inlett
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 13:45
  2. Blir tokig på detta
    By kjamisloveemma in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-03, 13:44
  3. Blir ju snabbt lite tokig av detta
    By Nr 2 på G in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 14:42
  4. Kläd-letandet..servettringar m.m
    By -Jill- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 14:53
  5. TOKIG jag blir TOKIG
    By sofia_72 in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar