hej alla härinne
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    hej alla härinne

    jag har lite frågor? jag har en son på snart 12 år med diagnos adhd, dcd, läs- skrivsvårigheter och pyskiska problem (pålagringar). det känns som om det skulle vara något mer, men jag vet inte riktigt vad. han är otroligt aggresiv, både mot andra, döda ting och framför allt sig själv. han har inga problem med att slå sig själv i huvud, mage, bita sig själv, riva sig själv eller banka huvudet i väggel golv. han har ett otroligt minne, kommer ihåg saker för flera år sen med exakta orden. skrivningen går väldigt trögt, men läsningen har lossnat dock gillar han inte högläsning, matten går också bra, lärarna säger att det är hans starkaste ämne. ni som har barn som osså har adhd hur är dom? läkaren tyckte lite vagt att det kanske kan vara något men vill väl helst inte göra så mycket. känner att jag vill få lite mer information, kan det vara något mer eller e det kanske bara han som är såhär:-) läkaren tyckte dock inte att adhd-barn e aggresiva mot sig själv på det sättet. han skiter om han skadar sig själv. vid ett utbrott i skolan så var han på väg att slänga sig ner för en trappa, som tur var höll hans fritidsledare fast honom å kunde förhindra detta. hoppas på lite hjälp härinne.
  2. 1
    hej alla härinne jag har lite frågor? jag har en son på snart 12 år med diagnos adhd, dcd, läs- skrivsvårigheter och pyskiska problem (pålagringar). det känns som om det skulle vara något mer, men jag vet inte riktigt vad. han är otroligt aggresiv, både mot andra, döda ting och framför allt sig själv. han har inga problem med att slå sig själv i huvud, mage, bita sig själv, riva sig själv eller banka huvudet i väggel golv. han har ett otroligt minne, kommer ihåg saker för flera år sen med exakta orden. skrivningen går väldigt trögt, men läsningen har lossnat dock gillar han inte högläsning, matten går också bra, lärarna säger att det är hans starkaste ämne. ni som har barn som osså har adhd hur är dom? läkaren tyckte lite vagt att det kanske kan vara något men vill väl helst inte göra så mycket. känner att jag vill få lite mer information, kan det vara något mer eller e det kanske bara han som är såhär:-) läkaren tyckte dock inte att adhd-barn e aggresiva mot sig själv på det sättet. han skiter om han skadar sig själv. vid ett utbrott i skolan så var han på väg att slänga sig ner för en trappa, som tur var höll hans fritidsledare fast honom å kunde förhindra detta. hoppas på lite hjälp härinne.
  3. Fredetta
    #2

    Vet inte riktigt..

    vad din fråga egentligen var, men om du vill veta mer om autism så läs på om detta på www.autismforum.se, www.autism.se eller googla dig fram till Neuronätet. Om det du läser om autism där ger dig några ytterligare funderingar och frågor, så kom gärna igen.
    Välkommen!
  4. 2
    Vet inte riktigt.. vad din fråga egentligen var, men om du vill veta mer om autism så läs på om detta på www.autismforum.se, www.autism.se eller googla dig fram till Neuronätet. Om det du läser om autism där ger dig några ytterligare funderingar och frågor, så kom gärna igen.
    Välkommen!

Liknande trådar

  1. Hej alla härinne!
    By nallemamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 21:53
  2. Nej ni alla härinne
    By D_olphin in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 22:45
  3. Hej alla härinne
    By Tora. in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 22:14
  4. God jul alla härinne
    By fampan in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 10:48
  5. Ni är so goa alla härinne!
    By Älsklingsfrö in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar