hjälp!
Föräldraskap
  1. kristina m 2 bf 23/2
    #1

    hjälp!

    jag vet inte vad jag ska gör min son fyller 3 år i novermber. han vägrar sitt på pottan eller toan. han kissar bara 3 ggr om dan, han har varit torr på natten i ca 1år jag tycker att han kissar för lite, min folk jag pratar men säger bara att det ät bra! dom säger oxå att det är ju lättare att ta bort blöjan då!Men hur ska jag få honom att tycka om att kissa utan blöja?
    en fråga till jag har blöja på natten fast den är 99 av100 gånger alltid torr ska jag ta bort blöjan på natten? kan det ge honom bättre självförtroende att vara torr på dan då?
    skulle var tacksam om det finns någon som kan ge mig råd om detta.
    mvh kristina
  2. 1
    hjälp! jag vet inte vad jag ska gör min son fyller 3 år i novermber. han vägrar sitt på pottan eller toan. han kissar bara 3 ggr om dan, han har varit torr på natten i ca 1år jag tycker att han kissar för lite, min folk jag pratar men säger bara att det ät bra! dom säger oxå att det är ju lättare att ta bort blöjan då!Men hur ska jag få honom att tycka om att kissa utan blöja?
    en fråga till jag har blöja på natten fast den är 99 av100 gånger alltid torr ska jag ta bort blöjan på natten? kan det ge honom bättre självförtroende att vara torr på dan då?
    skulle var tacksam om det finns någon som kan ge mig råd om detta.
    mvh kristina
  3. Maria med Samuel +bf 20/12
    #2

    ja du

    Jag vet inte om det är till så mycket hjälp men det enda jag kan göra är att berätta hur jag har gjort. Min son är 2,5 år, han kissar numer alltid på pottan när vi är hemma inne. Ute har han blöja än. Jag försökte först med att ta bort blöjan och ha kalsonger på honom men han trodde att kalsongerna var som en blöja. Samma sak med byxor utan kalsonger under, då kissar han i dem. Jag gjorde så att han alltid får gå naken nertill hemma inne och pottan står alltid framme på samma plats i hans rum som ligger precis bredvid köket. Det hände nån gång i början att han kissade rakt ut och halkade i kisset men sen kom han på vad det var som hände och nu går han alltid självmant och kissar. Ofta vet man inte ens om det utan upptäcker en skvätt i pottan. Bajsa vill han hellre göra i toan eller i blöjan så det jobbar vi med fortfarande. På dagis däremot är de lite slöa så han tror nog att man ska ha blöja där. Hmrf. Mitt tips är i alla fall att han får gå naken så att han märker när han kissar
  4. 2
    ja du Jag vet inte om det är till så mycket hjälp men det enda jag kan göra är att berätta hur jag har gjort. Min son är 2,5 år, han kissar numer alltid på pottan när vi är hemma inne. Ute har han blöja än. Jag försökte först med att ta bort blöjan och ha kalsonger på honom men han trodde att kalsongerna var som en blöja. Samma sak med byxor utan kalsonger under, då kissar han i dem. Jag gjorde så att han alltid får gå naken nertill hemma inne och pottan står alltid framme på samma plats i hans rum som ligger precis bredvid köket. Det hände nån gång i början att han kissade rakt ut och halkade i kisset men sen kom han på vad det var som hände och nu går han alltid självmant och kissar. Ofta vet man inte ens om det utan upptäcker en skvätt i pottan. Bajsa vill han hellre göra i toan eller i blöjan så det jobbar vi med fortfarande. På dagis däremot är de lite slöa så han tror nog att man ska ha blöja där. Hmrf. Mitt tips är i alla fall att han får gå naken så att han märker när han kissar
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Inte för lite

    3 gånger om dagen är inte för lite, vår yngste kissade bara 2 gånger om dagen i den åldern och var nattorr. Själv kissar jag ofta också bara 3 gånger. Har man stor blåsa och inte dricker så mycket räcker det.

    Vad händer om du tar bort blöjan på dagen som Maria föreslår och låter honom själv känna när han behöver gå på pottan/toan? Nattblöjan kan du absolut ta bort. Lägg frottéplast under lakanet så du skyddar madrassen för de enstaka olyckorna.
  6. 3
    Inte för lite 3 gånger om dagen är inte för lite, vår yngste kissade bara 2 gånger om dagen i den åldern och var nattorr. Själv kissar jag ofta också bara 3 gånger. Har man stor blåsa och inte dricker så mycket räcker det.

    Vad händer om du tar bort blöjan på dagen som Maria föreslår och låter honom själv känna när han behöver gå på pottan/toan? Nattblöjan kan du absolut ta bort. Lägg frottéplast under lakanet så du skyddar madrassen för de enstaka olyckorna.

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar