HJÄLP vad gör man nu?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Sofie
    #1

    HJÄLP vad gör man nu?

    Jag skickade in mina ansökningar till högskolan för flera veckor sedan och skall komplettera med slutbetyg nu senast den första december.

    IDAG får jag höra att jag skulle ha skickat med mina gamla betyg, alltså alla \"samlade betygsdokument\", vilket jag inte hade en endaste liten aning om...

    Jag har sökt både genom VHS och direkt till stockholms universitet. På VHS sa dom att dom \'brukar vara generösa\' och att jag skulle skicka in betygen så snart som möjligt...

    Men vad menar dom med att dom \'brukar vara generösa\'?? Kan det hända att de inte godkänner min ansökan eller vaddå??

    Stockholms universitet går inte att få tag i heller...

    Någon som vet eller gjort samma miss? Nu e jag hur uppstressad somhelst, vill ju veta om det är någon ide eller om det blir till att söka komvux nästa termin med...
  2. 1
    HJÄLP vad gör man nu? Jag skickade in mina ansökningar till högskolan för flera veckor sedan och skall komplettera med slutbetyg nu senast den första december.

    IDAG får jag höra att jag skulle ha skickat med mina gamla betyg, alltså alla \"samlade betygsdokument\", vilket jag inte hade en endaste liten aning om...

    Jag har sökt både genom VHS och direkt till stockholms universitet. På VHS sa dom att dom \'brukar vara generösa\' och att jag skulle skicka in betygen så snart som möjligt...

    Men vad menar dom med att dom \'brukar vara generösa\'?? Kan det hända att de inte godkänner min ansökan eller vaddå??

    Stockholms universitet går inte att få tag i heller...

    Någon som vet eller gjort samma miss? Nu e jag hur uppstressad somhelst, vill ju veta om det är någon ide eller om det blir till att söka komvux nästa termin med...
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Försök att få tag i en studievägledare

    Kolla på hemsidan när de finns på plats och antingen ringer du, mejlar eller helt enkelt åker dit.

    Om en ansökan inte är komplett, vilket din tydligen inte är, så är du inte garanterad plats. Kan vara det som menas med att de är generösa.

    Men ta kontakt med en studievägledare så fort du kan. De vet hur gången är för att gå vidare.
  4. 2
    Försök att få tag i en studievägledare Kolla på hemsidan när de finns på plats och antingen ringer du, mejlar eller helt enkelt åker dit.

    Om en ansökan inte är komplett, vilket din tydligen inte är, så är du inte garanterad plats. Kan vara det som menas med att de är generösa.

    Men ta kontakt med en studievägledare så fort du kan. De vet hur gången är för att gå vidare.
  5. Sofie
    #3

    Jag var hos

    studievägledaren på min skola, det var hon som informerade mig om detta. Det var även hon som ringde VHS, och hon sa att dom hade sagt detta. Dom sa även att dom inte brukar neka någon.. Vad dom nu menar med detta..

  6. 3
    Jag var hos studievägledaren på min skola, det var hon som informerade mig om detta. Det var även hon som ringde VHS, och hon sa att dom hade sagt detta. Dom sa även att dom inte brukar neka någon.. Vad dom nu menar med detta..

  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Men jag tänkte på studievägledare

    där du ska studera. De har ju direktinformation och har även befogenheter att registrera studenter.

    Om du har sökt till Stockholms Universitet, så är det studievägledaren där du ska vända dig till. Den på din skola kan bara upplysa om hur reglerna är och vad man kan göra för undantag osv. Men det är på instutionen direkt där du vill läsa som sedan skriver in dig för studierna.
  8. 4
    Men jag tänkte på studievägledare där du ska studera. De har ju direktinformation och har även befogenheter att registrera studenter.

    Om du har sökt till Stockholms Universitet, så är det studievägledaren där du ska vända dig till. Den på din skola kan bara upplysa om hur reglerna är och vad man kan göra för undantag osv. Men det är på instutionen direkt där du vill läsa som sedan skriver in dig för studierna.
  9. Sölvi
    #5

    Jag gjorde liknande

    sökte ett kurs på annan högskola och skickade inte med betygen, då jag trodde de fanns hos VHS (gick på en högskola då). Fick besked om att skicka in betygen sedan, och gjorde det då innan fristen som kom med det brevet.
    Men vad händer, när jag får antagningsbeskedet ligger jag på 60 plats på väntelistan, förstår ingenting då jag har bra betyg och alltid brukar komma in direkt. Ringer och kollar med dem. Pga att jag inte skickade in betygen i första skedet så kunde de inte räkna med mina betyg, att jag sedan skickade in dem gjorde enbart att de såg att jag var behörig, hamnade därmed längst ner och kom inte in....:(
    Fy vad sur jag var, och det var ingen generösitet överhuvudtaget där i alla fall (Mittuniversitetet).
    Så den kursen fick jag bara glömma och välja någon som jag hade sökt på den högskolan jag redan gick på:(
    Så kolla om de verkligen räknar med dina betyg om du skickar dem i efterhand, eller om de bara räknar med dem för att se om du är behörig.
  10. 5
    Jag gjorde liknande sökte ett kurs på annan högskola och skickade inte med betygen, då jag trodde de fanns hos VHS (gick på en högskola då). Fick besked om att skicka in betygen sedan, och gjorde det då innan fristen som kom med det brevet.
    Men vad händer, när jag får antagningsbeskedet ligger jag på 60 plats på väntelistan, förstår ingenting då jag har bra betyg och alltid brukar komma in direkt. Ringer och kollar med dem. Pga att jag inte skickade in betygen i första skedet så kunde de inte räkna med mina betyg, att jag sedan skickade in dem gjorde enbart att de såg att jag var behörig, hamnade därmed längst ner och kom inte in....:(
    Fy vad sur jag var, och det var ingen generösitet överhuvudtaget där i alla fall (Mittuniversitetet).
    Så den kursen fick jag bara glömma och välja någon som jag hade sökt på den högskolan jag redan gick på:(
    Så kolla om de verkligen räknar med dina betyg om du skickar dem i efterhand, eller om de bara räknar med dem för att se om du är behörig.
  11. Sofie
    #6

    Men

    Det kommer ju ändå inte vara dom betygen(som skulle skickats med ansökan) som räknas.. Jag har inget slutbetyg ännu, utan skickar in det 1/12. Det är ju DET som ska räknas..

    Men är det VHS eller Universiteten som bestämmer om det ska räknas?
  12. 6
    Men Det kommer ju ändå inte vara dom betygen(som skulle skickats med ansökan) som räknas.. Jag har inget slutbetyg ännu, utan skickar in det 1/12. Det är ju DET som ska räknas..

    Men är det VHS eller Universiteten som bestämmer om det ska räknas?

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar