Linus ska få bli kung
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Linus ska få bli kung

    så ofta han vill om ett tag. Jag fick ett ryck i går och började planera en utklädningsdress åt honom.
    Först hade jag bara tänkt sy en guldskimrande mantel (tunnt glimrande gardintyg från ikea), men det kändes så trist med \"bara\" det.
    Så jag rotade igenom tygerna och hittade mörkt lila sammetstyg med insydda resårtrådar på både längd och bedd (tyget är liksom \"bubbligt\"), leopardmönstrad pälsimitation, guldband med mera. Nu ska jag bara få ihop det också så att tygerna räcker...
    Någon som sett några fina sagoprinsar/kungar som jag kan inspireras av? Vet inte riktigt hur jag ska dekorera det snyggast. Tips någon?
  2. 1
    Linus ska få bli kung så ofta han vill om ett tag. Jag fick ett ryck i går och började planera en utklädningsdress åt honom.
    Först hade jag bara tänkt sy en guldskimrande mantel (tunnt glimrande gardintyg från ikea), men det kändes så trist med \"bara\" det.
    Så jag rotade igenom tygerna och hittade mörkt lila sammetstyg med insydda resårtrådar på både längd och bedd (tyget är liksom \"bubbligt\"), leopardmönstrad pälsimitation, guldband med mera. Nu ska jag bara få ihop det också så att tygerna räcker...
    Någon som sett några fina sagoprinsar/kungar som jag kan inspireras av? Vet inte riktigt hur jag ska dekorera det snyggast. Tips någon?
  3. malin2
    #2

    kolla

    denna länken.
    Enda som jag kunde komma på nu.
    http://www.discoverytoysinc.com/toys2g.htm
  4. 2
    kolla denna länken.
    Enda som jag kunde komma på nu.
    http://www.discoverytoysinc.com/toys2g.htm
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Fråga på \"en bra idé\" snacket!

    Där borde du få många bra svar!
    Vad fin Linus kommer att bli! Kanske en kalasidé - kung o prins kalas! :o)
  6. 3
    Fråga på \"en bra idé\" snacket! Där borde du få många bra svar!
    Vad fin Linus kommer att bli! Kanske en kalasidé - kung o prins kalas! :o)
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Eller på

    Pyssel & Hantverk- där vet jag att det sytts prinsessklänningar. Har också funderingar på att sy mantel i julklapp/födelsedagspres. så berätta gärna hur det blev! :-)
  8. 4
    Eller på Pyssel & Hantverk- där vet jag att det sytts prinsessklänningar. Har också funderingar på att sy mantel i julklapp/födelsedagspres. så berätta gärna hur det blev! :-)

Liknande trådar

  1. Kung Fu Fighting!
    By Sase in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 12:58
  2. Nu e jag KUNG!!
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 07:35
  3. Kung Maximus
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 00:01
  4. Kung av avslag
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 18:49
  5. Linus som kung
    By Kristina med 3 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar