snuttefilt el nalle?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    snuttefilt el nalle?

    Karl har hittills inte använt sig vare sig av det ena eller andra men nu har han hittat \"oooova\" (=vovven). Han har sedan i lördags släpat runt på den lilla mjuka gosevovven dagarna i ända. Den ska bäddas ner och tas om hand.

    Har era barn gosedjur/filt och hur länge har dom i såfall använt dem?
  2. 1
    snuttefilt el nalle? Karl har hittills inte använt sig vare sig av det ena eller andra men nu har han hittat \"oooova\" (=vovven). Han har sedan i lördags släpat runt på den lilla mjuka gosevovven dagarna i ända. Den ska bäddas ner och tas om hand.

    Har era barn gosedjur/filt och hur länge har dom i såfall använt dem?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    JAAA!

    som Elliot skulle sagt.
    han har sin älskade Kanin (2st nu mer för att vara exakt) :D En med blå och vit randig tröja från PO.P. Den har han med sig överallt och den tuggas det på helt hysteriskt! Den är hans bästa vän helt klart!
    Han har en likadan på dagis också och för man vill INTE stå utan kanin hemma på kvällen vid lägg daxs. Kanin är mer värd för han än nappen, undrar hur det ska gå att vänja honom av med denna, kommer väl att hänga med tills han börjar skolan. *s*
  4. 2
    JAAA! som Elliot skulle sagt.
    han har sin älskade Kanin (2st nu mer för att vara exakt) :D En med blå och vit randig tröja från PO.P. Den har han med sig överallt och den tuggas det på helt hysteriskt! Den är hans bästa vän helt klart!
    Han har en likadan på dagis också och för man vill INTE stå utan kanin hemma på kvällen vid lägg daxs. Kanin är mer värd för han än nappen, undrar hur det ska gå att vänja honom av med denna, kommer väl att hänga med tills han börjar skolan. *s*
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Hedvig har

    ett par vovvar, ett får och en katt, men de är inte så viktiga. *Fniss*, just nu står hon vid soffbordet och säger alla banen ikka, alltså \"alla barn är viktiga\" (dagissång). Hon har dukat upp nallen, hunden, fåret, pippidockan, dockan och katten, sen ska alla sättas ner i paraplysulkyn, det är så himla svårt att få plats med alla bredvid varann bara *s*. Hon släpar inte mer på den ena eller det andra, filtar har hon också ett gäng, men ingen speciell. Det enda som är viktigt för henne vid sängdags är nappen. Det är nog mest jag som tar med någon av dem in till sängen, men det är rätt sällan det med. Oftast är det bara lilla H i sängen. På dagis har hon en vovve, jag vet inte hur viktig den är. Nu har hon gett upp sulkyn och gått över till soffan istället =) Alla ska sitta i hennes knä, haha, nä nu ska de sova!

    Jag hade (har?) ett sjukligt viktigt förhållande till en gosevovve, jag fick henne när jag var sju, sent kan man tycka, men henne hängde jag upp hela min tillvaro på. Hon är nog en av de sakerna jag skulle få med mig om det började brinna tror jag.
  6. 3
    Hedvig har ett par vovvar, ett får och en katt, men de är inte så viktiga. *Fniss*, just nu står hon vid soffbordet och säger alla banen ikka, alltså \"alla barn är viktiga\" (dagissång). Hon har dukat upp nallen, hunden, fåret, pippidockan, dockan och katten, sen ska alla sättas ner i paraplysulkyn, det är så himla svårt att få plats med alla bredvid varann bara *s*. Hon släpar inte mer på den ena eller det andra, filtar har hon också ett gäng, men ingen speciell. Det enda som är viktigt för henne vid sängdags är nappen. Det är nog mest jag som tar med någon av dem in till sängen, men det är rätt sällan det med. Oftast är det bara lilla H i sängen. På dagis har hon en vovve, jag vet inte hur viktig den är. Nu har hon gett upp sulkyn och gått över till soffan istället =) Alla ska sitta i hennes knä, haha, nä nu ska de sova!

    Jag hade (har?) ett sjukligt viktigt förhållande till en gosevovve, jag fick henne när jag var sju, sent kan man tycka, men henne hängde jag upp hela min tillvaro på. Hon är nog en av de sakerna jag skulle få med mig om det började brinna tror jag.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Det är

    det som är så bra med föräldrakooperativ, H:s kompis har katten och nallen med sig varje dag och rätt många dagar får de ta en kvällspromenad för att hämta hem dem =) Skönt att ha egen nyckel då! Hedvig har också en sån kanin, den ligger i arbetsrummet i en påse... kanske ska ta fram den så får hon ännu mer bry *s*
  8. 4
    Det är det som är så bra med föräldrakooperativ, H:s kompis har katten och nallen med sig varje dag och rätt många dagar får de ta en kvällspromenad för att hämta hem dem =) Skönt att ha egen nyckel då! Hedvig har också en sån kanin, den ligger i arbetsrummet i en påse... kanske ska ta fram den så får hon ännu mer bry *s*
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    En gigantisk räv...

    Maria valde ut den på IKEA. Sofia tog över den.
    Den ska vara med i sängen när hon ska sova. Hon gosar med den lurviga svansen mot kinden. Fast, det går bra med vilken svans som helst... eller mammas hästsvans också... ;-)
    Maria tycker gosedjur i sängen är i vägen och kastar ut dem innan hon ska sova. ;-)
  10. 5
    En gigantisk räv... Maria valde ut den på IKEA. Sofia tog över den.
    Den ska vara med i sängen när hon ska sova. Hon gosar med den lurviga svansen mot kinden. Fast, det går bra med vilken svans som helst... eller mammas hästsvans också... ;-)
    Maria tycker gosedjur i sängen är i vägen och kastar ut dem innan hon ska sova. ;-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Hugo

    har \"Lala\" som är en liten docka. Lala ska helst vara med överallt. Fast är hon borta går det bra ändå. Om vi inte hittar henne på kvällen, så brukar både jag och Hugo gå en sväng i huset och ropa \"Lala\" ända tills vi hittar henne. När det är sovdags ska han ha både Lala och Téa (en större docka som är döpt efter hans kompis).
    Sedan kan man ju säga att Lala är viktig för pappa också. Lala brukar alltid åka med i bilen när vi åker iväg, och igår hade vi varit på Lidl och handlat och på kvällen när vi kommer hem och Hugo ska sova så är Lala borta, varvid sambon letar och letar och blir smått arg över att Lala överhuvudtaget åkte med i bilen och menar att dockan ska vara hemma så hon inte är borta när det är sovdags. Vi letar allihopa. Jag tror egentligen inte Hugo tar det så allvarligt men han tycker det är lite roligt att leta efter Lala (för då får han ju vara uppe en stund till...) Till slut känner jag att han får lägga sig ändå och vi går in i sovrummet. Och vad är det då som ligger nedbäddad i den lilla sängen som står i Hugos bokhylla.....????
    Mycket väsen för ingenting.... Och både Hugo och pappa blev lyckliga....
  12. 6
    Hugo har \"Lala\" som är en liten docka. Lala ska helst vara med överallt. Fast är hon borta går det bra ändå. Om vi inte hittar henne på kvällen, så brukar både jag och Hugo gå en sväng i huset och ropa \"Lala\" ända tills vi hittar henne. När det är sovdags ska han ha både Lala och Téa (en större docka som är döpt efter hans kompis).
    Sedan kan man ju säga att Lala är viktig för pappa också. Lala brukar alltid åka med i bilen när vi åker iväg, och igår hade vi varit på Lidl och handlat och på kvällen när vi kommer hem och Hugo ska sova så är Lala borta, varvid sambon letar och letar och blir smått arg över att Lala överhuvudtaget åkte med i bilen och menar att dockan ska vara hemma så hon inte är borta när det är sovdags. Vi letar allihopa. Jag tror egentligen inte Hugo tar det så allvarligt men han tycker det är lite roligt att leta efter Lala (för då får han ju vara uppe en stund till...) Till slut känner jag att han får lägga sig ändå och vi går in i sovrummet. Och vad är det då som ligger nedbäddad i den lilla sängen som står i Hugos bokhylla.....????
    Mycket väsen för ingenting.... Och både Hugo och pappa blev lyckliga....
  13. Kajsa m Elliott T-land +bf 12/1
    #7

    oja sedan i julas finns wauwau (tyska för vovve)

    Elliott fick nämligen en jättefin hund av Oma (farmor) och det är den absoluta favoriten. Den och så Nene (nappen), det går oftast inte två timmar utan att dessa två nämns. Tycker faktiskt att det är ganska gulligt. Tyvärr så tillåts napp och gosedjur på våran barnpassningsgrupp som Elliott går på på måndagar. Så nu skall napp och nalle jämt vara med, fast det tycker inte Elliotts mamma.
  14. 7
    oja sedan i julas finns wauwau (tyska för vovve) Elliott fick nämligen en jättefin hund av Oma (farmor) och det är den absoluta favoriten. Den och så Nene (nappen), det går oftast inte två timmar utan att dessa två nämns. Tycker faktiskt att det är ganska gulligt. Tyvärr så tillåts napp och gosedjur på våran barnpassningsgrupp som Elliott går på på måndagar. Så nu skall napp och nalle jämt vara med, fast det tycker inte Elliotts mamma.
  15. Åsa m Agnes-02 o Edith-03
    #8

    Björnen x3.

    \"Tuttebjöööön\" är vad som brukar beställas allt som oftast här hemma. (tutte=napp för er som inte vet) Björnen är prickig och Edith fick den i julklapp sin första jul. Sen brukade hon sova så himla gott om man la den på hennes bröst och sen har det blivit en vana som har blivit ett måste..

    Vi köpte en reservbjörn, men då upptäckte storasyrran att det var ganska mysigt med ett gosedjur och lade beslag på den. Och förra veckan så hittade jag en på rea på Coop, med tre stycken exemplar ska vi väl klara oss??
  16. 8
    Björnen x3. \"Tuttebjöööön\" är vad som brukar beställas allt som oftast här hemma. (tutte=napp för er som inte vet) Björnen är prickig och Edith fick den i julklapp sin första jul. Sen brukade hon sova så himla gott om man la den på hennes bröst och sen har det blivit en vana som har blivit ett måste..

    Vi köpte en reservbjörn, men då upptäckte storasyrran att det var ganska mysigt med ett gosedjur och lade beslag på den. Och förra veckan så hittade jag en på rea på Coop, med tre stycken exemplar ska vi väl klara oss??
  17. Foppis m. Christoffer-03 & Josefine -05
    #9

    Här är det Pluto som gäller :-)

    Christoffer har en plutohund som han fick på BB när han föddes, knappast det gossedjur jag trodde han skulle fatta tycke för, det bara blev så...det var han som valde om man säger så ;-)
  18. 9
    Här är det Pluto som gäller :-) Christoffer har en plutohund som han fick på BB när han föddes, knappast det gossedjur jag trodde han skulle fatta tycke för, det bara blev så...det var han som valde om man säger så ;-)

Liknande trådar

  1. Snuttefilt
    By ellem in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 16:35
  2. Snuttefilt!
    By Algot070308 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 19:54
  3. Snuttefilt?
    By Boomchakalaka in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 19:56
  4. Snuttefilt
    By Lollipop m Ludvig 4/11 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 12:51
  5. Nalle Nalle Nalle har ett stort blått...
    By -texas- in forum _05 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar